Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-24@12:03:15 GMT

پارتیشن‌بندی چوبی و بررسی انواع آن

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۴۳۸

پارتیشن‌بندی چوبی و بررسی انواع آن

پارتیشن‌بندی چوبی جزء سازه‌های چوبی جدیدی است که امروزه مورد استفاده‌ی بسیاری از خانه‌ها و ادارات و مراکز تجاری است.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام فنی شو، پارتیشن‌بندی چوبی در منازل نقش جداسازی یک بخش از سایر بخش‌های خانه و یا تقسیم‌بندی آن را انجام می‌دهد. بیشترین استفاده از پارتیشن در مواردی است که متراژ یک بخش از محل مورد نظر به‌قدری است که نیاز به تقسیم فضا حس می‌شود و البته این تنها دلیل پارتیشن‌بندی نیست گاهی اوقات نیز پارتیشن‌ها برای عایق بیشتر حرارت و عایق صوتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پارتیشن از مواد مختلفی ساخته می‌شود انواع مختلفی دارد مثل پارتیشن‌های شیشه‌ای، پارتیشن‌های چوبی و پارتیشن چوبی متحرک، اما ما در این مطلب به پارتیشن چوبی می‌پردازیم. از محاسن پارتیشن‌بندی می‌توان به عایق بودن و مقرون‌به‌صرفه بودن آن اشاره کرد. پارتیشن‌بندی نیاز به دانش بالای نجاری دارد و در خصوص پارتیشن‌بندی از نوع چوب، اکنون متخصصان زیادی وجود دارند.

انواع پارتیشن‌بندی چوبی

پارتیشن‌ها ممکن است کشویی، ریلی و آکاردئون باشند. در ادامه تعدادی از انواع پارتیشن چوبی را برای آشنایی بیشتر معرفی می‌کنیم.

پارتیشن‌بندی چوبی ثابت یا دیواری

این پارتیشن‌ها جداکننده‌ی دو مکان از هم یا تقسیم‌کننده‌ی یک فضای معین از محل سکونت یا آپارتمان تجاری یا اداری هستند. این پارتیشن‌ها عایق صوتی بوده و حداقل ۵۳ دسی‌بل پشتیبانی می‌کند. البته عملکرد عایق بسته به نوع روکشی دارد که روی پارتیشن‌ها کشیده می‌شود.

پارتیشن‌بندی چوبی جداکننده فضا

این پارتیشن‌ها از نوع پارتیشن چوبی متحرک است که به  دودسته‌ی خشک و مرطوب تقسیم می‌شوند:

پارتیشن‌های جداکننده‌ی خشک متشکل از گچ، آجر و بتن است؛ اما پارتیشن‌های جداکننده‌ی مرطوب شامل آجرهای گچ، بلوک‌های بتنی سلولی و بلوک‌های شیشه‌ای است. از مزایای پارتیشن چوبی متحرک این است که قابل جابه‌جایی هستند اما عایق حرارتی و صوتی خوبی برای محل مورد نظرتان نمی‌باشند.

پارتیشن‌بندی چوبی کشویی

این پارتیشن‌ها در راستای یک ریل در حالت حرکت‌اند به این معنا که نصب آن‌ها روی ریل‌های آلومینیومی و فلزی صورت می‌گیرد و گاهی به‌گونه‌ای ساخته می‌شوند که پس از کشیدن داخل دیوار قرار می‌گیرند به این شکل در دیوار با ایجاد شکاف مکانی مناسب برای جمع شدن این پارتیشن‌ها ایجاد می‌کنند.

البته تمامی این پارتیشن‌ها در جنس‌های مختلف قابل‌ عرضه هستند اما پارتیشن چوبی به دلایل مختلف کاربرد و زیبایی بیشتری دارد.

انتخاب چوب مناسب برای پارتیشن‌بندی چوبی

چوب‌ها اقسام مختلفی دارند که با توجه به استفاده‌ای که از آن‌ها می‌شوند باید چوب مناسب را با کاربرد مناسب انتخاب کنید. این مسئله در ساخت و نجاری پارتیشن‌ها نیز باید در نظر گرفته شوند. شما باید برای پارتیشن‌بندی فضای مورد نظر خود چوب مناسبی را انتخاب کنید. شما گزینه‌های زیادی برای به نمایش گذاشتن پارتیشن چوبی خود خواهید داشت.

تخته دیوار پوش (سبک و زیبا)

تخته‌های ام دی اف، سریع و آسان برای نصب و جمع‌آوری پروفیل‌های برش خورده شده؛ برای ظاهری صمیمانه و زمخت

چگونه پارتیشن چوبی را نصب کنیم؟

تنها در نصب پارتیشن چوبی متحرک و ثابت تفاوت وجود دارد و الا بیشتر پارتیشن‌ها راه‌حل نصب یکسان دارند. ابتدا باید محل پارتیشن‌بندی را تعیین کنید سپس نقاط بنگر (معمولاً کف و سقف و دیوار) را تعیین کنید. تیرچه‌های چوبی باید در مختصات تعیین‌شده برای پارتیشن‌بندی، به زمین یا سقف پیچ شوند. به این صورت که موقعیت مورد نظر را خط‌کشی کنید و در موقعیت مشخص‌شده بایستید و تیرچه را روی زمین قرار دهید. سپس تراز بودن آن را از روی حباب (حباب داخل تراز) بررسی کنید و هر ۳۰ سانت با استفاده از مته و پیچ پارتیشن را ثابت کنید. اولین پایه‌ای که نصب می‌کنید پایه‌ی عمودی است. پایه‌ی عمودی چسبیده به دیوار باید هر ۴۵ اینچ پیچ شود.

قیمت انواع پارتیشن چوبی

قیمت پارتیشن‌ها در ایران از ۳۰۰ هزار تومان تا ۷۰۰۰۰۰ هزار تومان متغیر است که بستگی به نوع پارتیشن دوجداره بودن یا نبودن آن دارد. اکنون قیمت پارتیشن‌های دوجداره چیزی حدود ۵۰۰ هزار تومان محاسبه می‌شود که البته با احتساب مابه‌التفاوت آن جهت قفل و گیره و لولا چیزی حدود ۷۰۰ هزار تومان خواهد بود.

مزایای پارتیشن‌بندی چوبی

از مزایای پارتیشن‌های چوبی راحتی در نصب آن‌ها و زیبایی و طبیعی بودن آن است. همچنین که اکنون در بازار انواع کیت‌ها و ریل‌ها و ابزار مورد نیاز برای پارتیشن‌بندی‌های چوبی موجود است حتی کارگذاری کابل‌های برقی در این نوع پارتیشن به خاطر توخالی بودن برخی از انواع آن امکان‌پذیر است. همچنین برای پارتیشن چوبی متحرک بهترین گزینه است.

مرکز آموزش ساخت پارتیشن

در حال حاضر مراکز مختلفی در حال آموزش کلاس‌های آموزش هنرهای چوبی هستند اما مجتمع فنی و مهندسی پیوند داده‌ها (فنی شو) با بیش از ۱۴ سال سابقه‌ی فعالیت در حوزه‌های فنی و حرفه‌ای اقدام به برگزاری دوره آموزش ساخت پارتیشن می‌کند. آموزشگاه فنی و مهندسی پیوند داده‌ها مفتخر است با همراهی استادان مجرب و متعهد در خدمت شما کار آموزان عزیز باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر از انواع پارتیشن در این مطلب با ما همراه باشید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ معاون صنایع دستی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی گفت: پارسال به ارزش ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دلار صنایع دستی از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر شد که در مقایسه با سال قبل از آن که  ۱۴ میلیون و ۳۰۰ هزار دلار بود، ۲۲ درصد رشد داشت.

محمدرضا طنابی، با بیان اینکه این افزایش نشان دهنده ظرفیت مناسب درآمدزایی این بخش است،افزود: کشورهای حاشیه خلیج فارس، کشورهای اروپایی و ترکیه مهمترین مقصد صادرات صنایع دستی آذربایجان غربی در سال گذشته بودند.

طنابی، صنایع چوبی، بافته های داری و گلیم و چرم دست دوز را از جمله اقلام صادراتی آذربایجان‌غربی برشمرد و اظهار کرد: صنایع چوبی بیش از ۵۰ درصد صنایع دستی صادراتی استان را تشکیل می دهد.

وی، در خصوص تسهیلات اعطایی به هنرمندان صنایع دستی در استان گفت: در سال گذشته ۸۲۰ میلیارد ریال تسهیلات به ۷۰۰ نفر از هنرمندان این بخش پرداخت شد.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌غربی اضافه کرد: ۴۰ رشته صنایع ‌دستی از جمله نساجی سنتی، رودوزی‌های سنتی، بافته‌های داری، پوشاک سنتی، سفال و سرامیک، صنایع‌دستی چرمی، هنرهای روی چوب، صنایع دستی روی شیشه، رنگرزی گیاهی و رفوگری، قالیبافی، گلیم بافی و جاجیم بافی در آذربایجان‌غربی فعال است.

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید پارتیشن اداری و کاربرد های آن
  • قیمت، مشخصات و خرید انواع لوستر چوبی و فلزی نیکان لوستر
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی
  • انواع مرغ ماهی خوار در ایران + بررسی خصوصیات آن ها
  • انهدام باند جعل مدارک تحصیلی و آموزشی
  • خسارات درمانی صورت ۱۴۰۳
  • 5 تفاوت سیم و کابل برق چیست؟ | بررسی کامل به همراه معرفی فروشگاه معتبر خرید سیم و کابل برق
  • مراقب کلاهبرداران اخذ مدارک تحصیلی و آموزشی باشید
  • تأثیرات زیست‌محیطی سطل زباله چوبی
  • هفته آینده گزارش جمع‌بندی جلسه ارزی مجلس و دولت در صحن ارائه می‌شود