Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-28@18:07:10 GMT

بخشی از اختیارات صنعت و معدن به استان‌ها تفویض شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۵۱۶

بخشی از اختیارات صنعت و معدن به استان‌ها تفویض شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سعید زرندی روز سه شنبه در حاشیه آغاز تفویض برخی اختیارات این وزارت به خانه‌های صنعت، معدن و تجارت کشور در تبریز اظهار کرد: در شرایط تحریم بهترین روش مقابله، دادن اختیارات به بخش خصوصی و حمایت و اعتماد به آنهاست و تفویض اختیارات در راستای همین موضوع است.

وی بیان کرد: دستورالعمل و فرآیند اجرایی این تفویض توسط خانه‌های صنعت کشور از امروز در آذربایجان شرقی آغاز و همزمان در استان‌های خراسان رضوی، اصفهان، فارس، یزد، کرمانشاه، زنجان، گلستان، مازندران، کرمان و سمنان اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زرندی افزود: در راستای سند چشم انداز ۱۴۰۴ و برنامه‌های دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش حجم تصدی گری دولتی و افزایش چابکی و کیفیت در خدمت رسانی و ارتقای مشارکت‌های مردمی در حوزه تولید و تجارت، برخی از اختیارات قابل واگذاری به خانه‌های صنعت و معدن استان‌ها تفویض شد.

وی ادامه داد: ارائه مشاوره در ارتباط با صدور مجوزهای تأسیس و توسعه داخل شهرک‌های صنعتی، همکاری، نظارت و ارائه پیشنهاد در خصوص تخصیص و توزیع سوخت واحدهای صنعتی و معدنی، برگزاری و مدیریت مراسم روز ملی صنعت و معدن در سطح استانی و ملی با مشارکت سایر تشکل‌ها، دعوت از نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت در شورای عالی معادن و شورای معادن استان بدون حق رأی با نظر شورا از جمله این اختیارات تفویض شده است.

زرندی اضافه کرد: عضویت یکی از اعضای هیأت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در هیأت مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان، شناسایی واحدهای تولیدی مشکل دار و برگزاری جلسات کارشناسی برای بررسی مسائل مربوطه و معرفی به دبیرخانه ستاد تسهیل استان‌ها جهت بررسی در ستاد و دعوت از نماینده خانه صنعت، معدن و تجارت در کمیته‌ها، کمیسیون‌ها و جلسات مرتبط با بخش تولید توسط سازمان صمت استان‌ها جهت بهره مندی از نظرات بخش خصوصی در تصمیم گیری ها، برنامه ریزی ها و سیاست گذاری ها از دیگر اختیارات تفویض شده به خانه‌های صنعت کشور است.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین گفت: شرایط اقتصادی کشور در سال جاری شرایط ویژه ای بود و در واقع چند طوفان سهمگین از سر اقتصاد ایران گذشت و مشکلاتی را که دشمنان برای اقتصاد ایجاد کرده بودند، برطرف شد.

زرندی ادامه داد: برای کمک به ادامه این روند و تسهیل گری اقدامات یاد شده در دست اجراست اما نباید فرهنگ بخشی نگری در کشور و استان‌ها حاکم باشد تا امور به راحتی انجام شود بر این اساس به دنبال این هستیم تا مشکلات در داخل استان‌ها رفع شود و برای تحقق این نگرش دست استان‌ها را باز گذاشتیم.

وی همچنین با بیان اینکه باید سایر سازمان‌های مرتبط به جز وزارت صمت نیز مثل بانک‌ها با بخش صنعت و معدن همکاری کنند، اظهار کرد: گمرک، تأمین اجتماعی، بانک‌ها، محیط زیست و سایر نهادها با این بخش‌ها مرتبط هستند اما در برخی سیاست‌ها تناقض جدی وجود دارد.

وی با بیان اینکه تسهیلات بانکی در اختیار واحدهای صنعتی و تولیدی قرار می‌گیرد، گفت: این تسهیلات به واحدهایی اختصاص دارد که بازار فروش و صادرات دارند و می‌توانند بدهی‌ها و اقساط بانکی را پرداخت کنند.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: برای کمک به بخش صنعت، معدن و تجارت ۳۱ برنامه آماده شده و ۴,۹۰۰ میلیارد تومان سپرده گذاری بانکی انجام شده و معادل آن را بانک آورده است و در این خصوص تا کنون پنج هزار و ۶۰ ثبت نام برای تسهیلات انجام و ۲ هزار و ۲۵۰ پرونده بررسی شده است.

زرندی اظهار کرد: برای ۱۳۵ واحد در آذربایجان شرقی پرونده تشکیل شده از این تعداد ۱۰۵ واحد بررسی و تنها ۱۸ مورد با ۹۰ میلیارد تومان جذب شده است که با ظرفیت بالای آذربایجان شرقی در تناقض است.

کد خبر 4831631

منبع: مهر

کلیدواژه: صنعت و معدن تبریز بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد بوشهر سردار سلیمانی ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۵۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد اشغالگران اسرائیلی در جریان حمله به بیمارستان شفا بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رساندند.

سرویس جهان مشرق - «فیلیپ لازارینی» دبیرکل اونروا می‌گوید رژیم صهیونیستی برای دومین بار در هفته جاری مانع ورود کمک‌ها به شمال نوار غزه شده است.

به گزارش آناتولی، لازارینی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «امروز، مقامات اسرائیلی بار دیگر کاروان اونروا را که حامل کمک‌های غذایی مورد نیاز مردم بود، از رفتن به شمال غزه منع کردند».

او تاکید کرد که مردم در شمال غزه در آستانه قحطی هستند و آخرین باری که اونروا موفق شد به این منطقه کمک‌های غذایی ارسال کند، نزدیک به دو ماه پیش بود.

این مقام سازمان ملل گفت: «من بارها گفته‌ام. این گرسنگی و قحطی قریب‌الوقوع ساخته دست بشر است و هنوز هم می‌توان از آن جلوگیری کرد».

گفتنی است، در شش ماه گذشته بیش از ۳۲ هزار نفر از مردم غزه بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند و افرادی که زنده مانده‌اند نیز با قحطی قریب‌الوقوع دست و پنجه نرم می‌کنند.

روزنامه گاردین روز گذشته در مقاله‌ای نوشت که غزه در حال حاضر شدیدترین فاجعه قحطی چند دهه اخیر را تجربه می‌کند و ممکن است به زودی، تعداد تلفات ناشی از گرسنگی و سوء تغذیه از تعداد تلفات به دلیل شلیک مستقیم گلوله و بمباران هم بیشتر شود.

جیمز الدر سخنگوی صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) اعلام کرد آنچه در غزه در حال رخ دادن است جنگ علیه کودکان بوده و این منطقه دیگر برای زندگی کودکان مناسب نیست.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، وی که از آغاز جنگ علیه نوار غزه در ۷ اکتبر دو بار از این منطقه بازدید کرده است، افزود: تمام کودکان غزه از این جنگ متضرر شده‌اند و یونیسف تاکید دارد که شرایط کنونی این منطقه در واقع جنگ علیه کودکان محسوب می‌شود.

الدر گفت: معمولا در تمام بحران‌ها این جنگ‌ها هستند که کودکان را بیش از گروه‌های سنی دیگر متضرر می‌کنند به طوری که آنها به طور معمول ۲۰ درصد از قربانیان جنگ را تشکیل می‌دهند اما این رقم برای غزه نزدیک به ۴۰ درصد است چرا که بیش از ۱۰ هزار کودک از ابتدای این جنگ قربانی شده و این تعداد در حال افزایش است.

ارتش رژیم صهیونیستی از ۱۶۹ روز گذشته به طور مداوم باریکه غزه را آماج حملات هوایی، زمینی و دریایی خود قرار داده و علاوه بر کشتار بیش از ۳۲ هزار فلسطینی زیرساخت‌های این منطقه را هدف قرار داده و یک فاجعه انسانی بی‌سابقه علیه مردم غزه رقم زده است.

تحولات سرزمین های اشغالی - صد و شصت و هشتمین روز جنگ

کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده این رژیم را بیشتر کرد/ شهدای حملات رژیم صهیونیستی به غزه به ۳۲ هزار نفر رسید

ارتش اشغالگر اسرائیلی برای ۱۶۸امین روز متوالی به جنگ و نسل‌کشی علیه ملت فلسطین در نوار غزه ادامه می‌دهد. همزمان با ادامه حملات به نوار غزه، مذاکرات در دوحه برای دست‌یابی به توافق آتش‌بس و مبادله اسرا هم ادامه دارد.

تاکنون طبق اعلام وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه ۳۲۰۷۰ از آغاز جنگ به شهادت رسیده و ۷۴۲۹۸ هم زخمی شدند. نزدیک به ۸۰۰۰ نفر نیز همچنان مفقود و زیر آوار هستند. ۷۳ درصد مجموع شهدا و مجروحان زن و کودک هستند.

عدم اجازه صهیونیست ها برای ورود کمک های بشر دوستانه

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رئیس سرویس‌های امنیت داخلی این رژیم "شاباک" تهدید کرده در صورتی که اختیارات بیشتری به هیئت مذاکره کننده اسرائیلی داده نشود، راهی دوحه نخواهد شد. این شبکه افزود کابینه جنگ و مسئولان نظامی ارشد اسرائیلی نتانیاهو را تحت فشار قرار دادند تا با افزایش اختیارات هیئت مذاکره کننده رژیم صهیونیستی در دوحه موافقت کند. رادیو سراسری رژیم صهیونیستی اعلام کرد کابینه جنگ با اعطای اختیارات بیشتر به هیئت مذاکره کننده این رژیم در دوحه موافقت کرده است.

الجزیره به نقل از برخی منابع دیپلماتیک اعلام کرد رای‌گیری در مورد پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس در غزه در ماه رمضان، به خاطر ورود واشنگتن به مذاکرات در مورد آن به تعویق افتاده است. بنابراین، رای‌گیری در مورد قطعنامه مذکور که قرار بود امروز انجام گیرد، به روز دوشنبه موکول شده است.

رادیو ملی آمریکا (NPR) اعلام کرد وزارت خارجه آمریکا در یادداشتی خواستار فشار بر مسئولان اسرائیلی در رابطه با آسیب احتمالی به اعتبار رژیم صهیونیستی به سبب جنگ علیه غزه شده است.

در این یادداشت آمده است که واشنگتن نسبت به اینکه اسرائیل با انکار آسیب احتمالی ناشی از جنگ علیه غزه مرتکب اشتباهی استراتژیک شود، نگران است. این یادداشت می‌افزاید که به نظر می‌رسد مسئولان اسرائیلی از این حقیقت غافل هستند که در معرض آسیبی بزرگ به اعتبار خود قرار دارند که ممکن است تا نسل‌ها ادامه یابد. به گفته منبع مذکور، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی نسبت به این یادداشت اعتراض کرده و شبکه تیک تاک را به جوسازی علیه این رژیم متهم کرده است.

وضعیت وخیم غزه

وزارت خارجه آمریکا بیان کرد که دولت رژیم صهیونیستی برای مقابله با انکار به اصطلاح جنایات حمله هفتم اکتبر، خواستار هدف قرار دادن کاربران شبکه‌های اجتماعی شده است. در یادداشت این وزارتخانه آمده است که رژیم صهیونیستی در حال برنامه‌ریزی برای راه‌اندازی کمپینی مشابه در شبکه‌های اجتماعی در مصر، اردن و کشورهای حاشیه خلیج فارس است.

جنایت علیه بشریت در بیمارستان شفا/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه میدهند

مدیر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد اشغالگران اسرائیلی در جریان حمله به بیمارستان شفا بیش از ۱۰۰ نفر را به شهادت رساندند. سلامه معروف اظهار داشت که ارتش اشغالگر صهیونیستی تعدادی از کادر پزشکی و درمانی را هم در بیمارستان شفا به قتل رسانده است. معروف تصریح کرد که صهیونیست‌ها مانع از درمان بیماران در این بیمارستان شدند و ۴ بیمار به همین خاطر جان خود را از دست داده‌اند. وی اوضاع انسانی در داخل بیمارستان شفا را بسیار فاجعه‌بار خواند.

الجزیره به نقل از شاهدان عینی اعلام کرد که نیروهای رژیم‌صهیونیستی در غزه وارد بیمارستان الشفاء شده و پس از تجاوز دسته‌جمعی به زنان پناهنده حاضر در بیمارستان آن‌ها را به شهادت رساندند.

تصاویر هدف قرار دادن ادوات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در غزه

نظامیان اشغالگر اسرائیلی دکتر محمد زاهر النونو پزشک فلسطینی را که حاضر به ترک بیمارستان شفا نشد و همچنان بر ماندن و مداوای مجروحان و بیماران اصرار داشت به شهادت رساندند.

منابع رسانه‌ای از درگیری مجدد مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه خبر دادند. این منابع تاکید کردند که ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با این درگیری‌ها اطراف بیمارستان شفا را هدف حمله سنگین توپخانه‌ای قرار داده است. الجزیره اعلام کرد درگیری‌های شدیدی هم در محله الرمال در مرکز شهر غزه در جریان است.

آخرین تحولات میدانی نبرد غزه/ نیروهای قسام نظامیان و ادوات جنگی اشغالگران در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبیدند

رزمندگان فلسطینی ۳ تانک اسرائیلی را در جنوب بیمارستان شفا در غزه با راکتک ضدزره یاسین ۱۰۵ و بمب شواظ هدف قرار داده و تعدادی از نظامیان اسرائیلی را کشته و زخمی کردند. رزمندگان مقاومت نیروها و ادوات جنگی اشغالگران اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا در شهر غزه با گلوله‌های خمپاره در هم کوبیدند.

منابع عبری زبان اعلام کردند شهرک صهیونیست‌نشین "کفار بلوم" در شمال فلسطین اشغالی با دو پهپاد مورد حمله قرار گرفته است.

حزب الله لبنان اعلام کرد پایگاه اسرائیلی الرادار در شمال فلسطین اشغالی را هدف حمله موشکی قرار داده است.

حمله حزب الله به سرزمین های اشغالی

گردان‌های قسام اعلام کرد یک خودروی زرهی اشغالگران اسرائیلی را در اطراف بیمارستان شفا در غزه با راکت ضدزره یاسین ۱۰۵ هدف قرار داده است. این گردان گروهی از نظامیان اشغالگر اسرائیلی را در داخل ساختمانی در اطراف بیمارستان شفا در غزه با راکت ضد استحکامات TBG هدف قرار داده و همه آن‌ها را کشته و زخمی کرده است.

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی در ۲۴ ساعت گذشته ۷ کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینیان در این باریکه مرتکب شده است. این وزارتخانه افزود در این حملات ۷۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۱۱۴ نفر هم زخمی شدند. بدین گونه شمار کلی شهدای جنگ در غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۲۱۴۲ نفر و شمار مجروحان نیز به ۷۴۴۱۲ نفر افزایش یافت.

سخنگوی گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس از مرگ یکی از اسرای اسرائیلی در غزه بر اثر کمبود دارو و غذا خبر داد. ابوعبیده در پیامی تلگرامی اظهار داشت: ما قبلا هشدار داده بودیم که اسرای دشمن در همان شرایطی از گرسنگی و محرومیت به سر می‌برند که ملت ما با آن مواجه است و آن‌ها از کمبود غذا و دارو رنج می‌برند و زندگی بعضی از آن‌ها به خاطر بیماری در خطر است و ما مرگ اسیر اسرائیلی "ییجف بوخطاف" ۳۴ ساله بر اثر کمبود دارو و غذا را اعلام می‌کنیم.

صحنه های درگیری رزمندگان مقاومت با نظامیان صهیونیست

منابع محلی از درگیری شدید مبارزان مقاومت فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در شهر طولکرم در کرانه باختری خبر دادند. مبارزان فلسطینی با بمب نیروهای صهیونیستی را در این شهر هدف قرار دادند. گردان‌های الاقصی ـ نیروهای واکنش سریع اعلام کرد با نیروهای اشغالگر اسرائیلی در مناطق مختلف شهر طولکرم درگیر شده و آن‌ها را در کمینی سخت در خیابان السکه گرفتار کرده و تلفاتی قطعی به آن‌ها وارد کرده است.

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی راهی واشنگتن خواهد شد/ ادامه تظاهرات در سرزمین های اشغالی

سازمان رادیو و تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد یواو گالانت وزیر جنگ این رژیم فردا یکشنبه راهی واشنگتن خواهد شد. گالانت قرار است در این سفر با مقامات ارشد آمریکایی دیدار کند. منبع مذکور اشاره کرد که تحولات جنگ در غزه، آزادی اسرای اسرائیلی و ارسال کمک‌ها به این باریکه محورهای اصلی گفتگوهای گالانت با مسئولان آمریکایی خواهد بود.

رسانه‌های عبری زبان از تظاهرات ضددولتی مجدد اسرائیلی‌ها در تل آویو خبر داد. این منابع عنوان کردند که تظاهرات کنندگان خیابان نمیر در تل آویو را بسته و خواستار دست‌یابی به توافق مبادله اسرا با مقاومت در غزه شدند.

حمله پهپادی مقاومت عراق به سرزمین های اشغالی

شمار زیادی از اسرائیلی‌ها مجددا در خیابان کابلان در تل آویو علیه دولت دست به تظاهرات زده و خواستار استعفای فوری نتانیاهو و برگزاری انتخابات مجدد شدند. تظاهرات کنندگان همچنین خواستار اقدام فوری برای دستیابی به توافق مبادله اسرا و آزادی اسرای اسرائیلی در غزه شدند.

دیگر خبرها

  • روسیه قطعنامه پیشنهادی آمریکا علیه کره شمالی را وتو کرد
  • تشکیل پرونده تخلف برای ۳ واحد خبازی در قائمشهر
  • ۲۸ پرونده برای واحد‌های صنفی متخلف در زابل تشکیل شد
  • بیش از ۵۱۶ هزار متر حفاری اکتشافی در کشور
  • شناسایی ۴ واحد صنفی گرانفروش در تنکابن
  • افزایش میزان اشتغال در بخش صنعت گناباد
  • اشتغال صنعتی گناباد ۱۱۷ درصد افزایش یافت
  • کابینه جنگ رژیم صهیونیستی اختیارات هیئت مذاکره کننده را بیشتر کرد/ شمار شهدای غزه به ۳۲ هزار نفر رسید/ نظامیان صهیونیست به قتل، غارت و تجاوز در بیمارستان شفا ادامه می‌دهند/نیروهای قسام اشغالگران و ادوات جنگی صهیونیست‌ها در اطراف بیمارستان شفا را درهم کوبی
  • رشد۴۰ درصدی سرمایه‌گذاری در احیا معادن راکد استان زنجان
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم