Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-16@09:44:28 GMT

آقاجعفری سفیر ایران در آفریقای جنوبی شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۵۳۵

آقاجعفری سفیر ایران در آفریقای جنوبی شد

«مهدی آقاجعفری» دستیار وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در امور آفریقا به عنوان سفیر جدید ایران راهی پرتوریا می‌شود.

سفیر ایران در تانزانیا، مدیرکل آفریقای وزارت خارجه، رئیس اداره خلیج فارس وزارت خارجه، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی ایران در ابوظبی (امارات متحده عربی) و آخرین سفیر ایران در بحرین از جمله سمت‌های آقاجعفری در دوران فعالیتش در وزارت خارجه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آقاجعفری قرار است به جای «محسن موحدی قمی» عهده‌دار سفارت ایران در آفریقای جنوبی شود.

او امروز به همراه ۱۲ سفیر تازه منصوب شده با حسن روحانی دیدار و خداحافظی کرد.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: سفیر ایران آفریقای جنوبی آفریقا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی

به گزارش جام جم آنلاین، در این بیانیه آمده است:  نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در اِعمال حق ذاتی دفاع مشروع مصرح در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم صهیونیستی و به شهادت رساندن مستشاران رسمی نظامی ایران که به دعوت دولت سوریه در این کشور مشغول فعالیت بودند و به ویژه حمله نظامی مورخ ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به اماکن دیپلماتیک کشورمان در دمشق، در تاریخ ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ مجموعه ای از حملات نظامی علیه پایگاه‌های نظامی این رژیم را به انجام رساندند.

جمهوری اسلامی ایران ضمن تأکید مجدد بر پایبندی خود نسبت به اصول و اهداف منشور ملل متحد و حقوق بین‌الملل، بر عزم خویش برای دفاع قاطع از حاکمیت، تمامیت سرزمینی و منافع ملی خود در برابر هرگونه استفاده غیرقانونی از زور و تجاوز تأکید می‌نماید.

توسّل جمهوری اسلامی ایران به اقدامات دفاعی در اِعمال حق دفاع مشروع، نشان دهنده رویکرد مسئولانه ایران نسبت به صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی در زمانی است که اقدامات غیرقانونی و نسل‌کُشی توسط رژیم آپارتاید اشغالگر صهیونیستی علیه ملت فلسطین و تجاوزات نظامی مکرر این رژیم علیه دولت‌های همسایه و آتش افروزی در منطقه و فراتر از آن ادامه دارد.

 جمهوری اسلامی ایران در صورت لزوم در اتخاذ اقدامات دفاعی بیشتر در جهت صیانت از منافع مشروع خود در برابر هرگونه اقدامات متجاوزانه نظامی و استفاده غیرقانونی از زور، تردیدی به خود راه نخواهد داد.

دیگر خبرها

  • احضار سفرای ایران در بلژیک و جمهوری چک
  • سفرای کدام کشورها به وزارت امور خارجه احضار شدند؟
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه
  • سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان به وزارت امور خارجه احضار شدند
  • احضار سفرای کشورهای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • احضار سفرای انگلیس، فرانسه و آلمان در تهران به وزارت امور خارجه
  • بیانیه رسمی وزارت امور خارجه در خصوص پاسخ به اقدام تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات دفاعی ايران
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره اقدامات دفاعی ايران
  • بیانیه وزارت امور خارجه درباره عملیات مشروع سپاه علیه رژیم صهیونیستی