Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرقی نمی‌کند شما در چه کسب‌وکاری باشید، فرقی نمی‌کند در ایران باشید یا خارج از ایران و فرقی نمی‌کند شخصی حقیقی باشید یا حقوقی! شما نیاز دارید اطلاعات کاملی از مسائل حقوقی مربوط به امور خود را داشته باشید.

به گزارش ایسنا، بنابر اعلام وینداد، مطمئناً اگر شاغل هستید، زمان کمی برای فراگیری کامل امور حقوقی دارید، پس نیاز هست در کنار خود یک مشاور حقوقی داشته باشید تا در همه حال بتواند امور مختلف را از نظر حقوقی در دست بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مشاور حقوقی چه کمکی به کسب‌وکار شما می‌کند؟

مشاور حقوقی به مدیران و ذی‌نفعان سازمان‌ها و شرکت‌ها کمک می‌کند تا ضمن توجه به مسئولیت‌های کیفری، حقوقی، جزایی و انتظامی تصمیماتشان، تصمیمات صحیح‌تری اتخاذ کنند و همچنین در مواجه به مسائل حقوقی سازمانی به آن‌ها در حل‌وفصل مسائل و مشکلات یاری می‌رساند. در شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی معمولاً یک بخش حقوقی متشکل از چندین کارشناس حقوقی امور مربوط به انعقاد قراردادهای خریدوفروش؛ انعقاد قراردادها و تفاهم‌نامه‌های بین سازمانی و سایر امور حقوقی دستگاه را زیر نظر دارند.
مشاوره‌هایی که یک مشاور حقوقی می‌دهد در بررسی اوضاع‌ و احوال حقوقی شرکت، پیگیری امور جاری حقوقی و پیش‌بینی آینده آن پیش از اقدامات حقوقی خاص، بسیار حیاتی و ارزشمند می‌باشد.
اهمیت تنظیم قرارداد مشاور حقوقی در چیست؟

اگرچه می‌توان ادعا کرد که قرارداد مشاور حقوقی از لحاظ بندها و مواد قابل‌ ذکر در آن، مشابهت‌های زیادی با سایر قراردادهای کاری و استخدامی دارد، اما اصولاً شخص مشاور نوع خاصی از رابطه حقوقی و قراردادی با شرکت را دارد که با سایر روابط قراردادی کار تا حدی متفاوت است و این موضوع مستلزم انعقاد قراردادی خاص، به‌ویژه در برخی بندهای آن است.
قرارداد مشاور حقوقی قراردادی است که کارفرما بر اساس آن می‌تواند افرادی را با عنوان مشاور حقوقی با تعهد حضور در ساعات معین به کار بگیرد. متقابلاً اگر فردی بخواهد از تخصص خود در زمینهٔ حقوق به‌صورت ساعتی استفاده کند نیازمند انعقاد این قرارداد است.

قراردادهای مشاور حقوقی پرمخاطب در حوزه کسب‌وکار کدم‌اند؟

یکی از پرکاربردترین قراردادهای مشاور حقوقی، قرارداد مشاور حقوقی شرکت است. این دسته از مشاوران با تسلط کاملی که به قوانین و اصول حقوقی دارند، کلیه امور حقوقی سازمان یا شرکت از جمله تهیه و تنظیم آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، انعقاد قراردادهای داخلی و خارجی، رسیدگی و پیگیری پرونده‌های حقوقی و دعاوی اداری و استخدامی، شرکت در جلسات دادرسی و دفاع از حق سازمان، ارائه مشاوره حقوقی به کارکنان در صورت لزوم، انجام امور حقوقی مربوط به مناقصه، مزایده و غیره را بر عهده می‌گیرند.

گاه مشاوران حقوقی در عرصه بانکداری و بخش‌های مالی فعالیت می‌کنند. نیازهای گسترده و متنوع مشتریان در بانک‌ها، وجود عقود و قراردادهایی متنوع اعم از مرابحه، مضاربه و غیره و از طرفی نیاز تسهیلاتی جهت خرید کالاها و خدمات، بانک‌ها را بر آن داشته که برای انعقاد چنین قراردادهایی از مشاوران حقوقی کمک بگیرند.

حضور یک مشاور حقوقی در قراردادهای بین‌المللی نیز از این‌ جهت مهم تلقی می‌شود که امروزه با پیشرفت جوامع و توسعه کشورها و همچنین پیچیدگی قوانین و مقررات مرتبط با تجارت، نیاز افراد به تنظیم قرارداد در امور مختلف فردی و سازمانی هم به‌وضوح قابل‌رؤیت است.

مشاور حقوقی بیمه، مشاور حقوقی ثبت شرکت، مشاور حقوقی مالیات، مشاور حقوقی ثبت اختراع، مشاور حقوقی فوتبال و ... تنها چند مورد از مواردی است که نیاز به حضور یک مشاور حقوقی دارند.

آگاهی کافی در زمینهٔ قرارداد مشاور حقوقی ندارم، راه‌حل چیست؟

سامانه خدمات حقوقی آنلاین وینداد با استفاده از تکنولوژی‌های به‌روز، خدمات حقوقی منحصربه‌فرد، مقرون‌به‌صرفه و کاربردی را در بستر فضای آنلاین به فعالین اقتصادی و کسب‌وکارهای کوچک و بزرگ ارائه می‌کند. تیم حقوقی وینداد با توجه به شناختی که از فضای حقوقی کسب‌وکارها دارد، مشکلات و نیازهای این حوزه را شناسایی کرده و سامانه‌ای آنلاین برای دسترسی بهتر به خدمات حقوقی پیاده‌سازی کرده ‌است.

تیم حقوقی وینداد، متشکل از جمعی از حقوق‌دانان مجرب، آماده تنظیم و بررسی متن قرارداد مشاور حقوقی برای کسب‌وکار شما می‌باشد. در صورتی‌ که نیاز به تنظیم قراردادهای مشاوره دارید، می‌توانید قبل از تنظیم و امضای قرارداد خود از مشاوره خصوصی کارشناسان حقوقی ما بهره‌مند شوید.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وین داد مشاور حقوقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت

به گزارش جام جم و به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر با صدور حکمی، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا عاشوری را به عنوان مشاور در امور روحانیت منصوب کرد.   مشاوره در امور دینی و مذهبی، مشارکت در تصمیم سازی ها با رویکرد دینی، ارتباط با حوزه های علمیه، مساجد، ستادهای نماز جمعه، اماکن‌زیارتی، هیات‌های مذهبی و سایر نهادهای دینی مرتبط و ایجاد بستر تعامل و هم اندیشی مدیریت استان با علما، روحانیت و حوزه های علمیه به منظور ارتقاء کیفی برنامه ریزی های استانی در پرتو فرهنگ متعالی استان از جمله وظایفی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار دارد.   ارائه مشاوره های مورد نیاز در بهره گیری از ظرفیت های علمی و اخلاقی و معنوی و تبلیغی علما و نخبگان و اندیشمندان حوزوی استان، ارائه مشاوره در تقویت نهادهای مذهبی و حمایت از مبلغین فرهنگ دینی و برگزاری جلسات منظم با نماینده ولی فقیه در استان، ائمه جمعه و جماعات و مسئولین تبلیغی استان بمنظور هماهنگی و ارتقاء سطح تفاهم و همکاری ها نیز از دیگر مواردی است که استاندار از مشاور امور روحانیت انتظار پیگیری دارد.   حجت الاسلام عاشوری فرزند شهید حاج شیخ ابوتراب عاشوری شهید انقلاب اسلامی است که در امور فرهنگی و دینی سابقه فعالیت دارد.  

دیگر خبرها

  • خرداد ماه امسال اولین قرارداد خریدو فروش در سامانه خودنویس رونمایی می‌شود
  • ارائه آموزشهای حقوقی به بیش از ۷هزار مشاور املاک و خودرو در البرز
  • انتصاب مشاور استاندار بوشهر در امور روحانیت
  • تصمیم خطرناک چند ستاره پرسپولیس در رختکن
  • ارائه آموزش‌های حقوقی به ۷۸۹۵ مشاور املاک و خودرو در البرز
  • توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد
  • سقف قرارداد فوتبال زنان در ایران یک میلیارد تومان است
  • چترنور: سقف قرارداد فوتبال بانوان یک میلیارد تومان است
  • مراحل ثبت رایگان قرارداد اجاره در سامانه خودنویس | حق کمیسیون خودنویس چقدر است؟
  • لیست برخی از سایت‌های حقوقی کشور