Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-24@01:05:42 GMT

ایرانی ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۶۶۱

ایرانی ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده دارند

خبرگزاری مهر: علی رضا زالی، روز سه شنبه در نوزدهمین کنگره انجمن علمی پروستودنتیست های ایران در مرکز همایش‌های برج میلاد تهران، گفت: یکی از مشکلات و چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، موضوع پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی است.

وی با عنوان این مطلب که بیمه‌های پایه در کشور حداقل پوشش بیمه‌ای خدمات دندانپزشکی را انجام می‌دهند، افزود: پیش بینی می‌شود ایرانی‌ها ۳۰۰ میلیون دندان پوسیده داشته باشند که اگر همه دندانپزشکان کشور به کار گرفته باشند، باز هم نمی‌توان اقدام مناسبی انجام داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زالی بر امر پیشگیری تاکید کرد و گفت: یکی از چالش‌های جدی در حوزه سلامت کشور، ذائقه غذایی ایرانی‌ها است که سهم زیادی در بروز مشکلات دندانی دارد. به طوری که بیش از اندازه شکر مصرف می‌کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، با اشاره به گران بودن خدمات دندانپزشکی برای مردم، افزود: این گرانی به سبب عدم پوشش مناسب خدمات دندانپزشکی از سوی بیمه‌های پایه است. زیرا، تعرفه‌های دندانپزشکی در ایران، ارزان‌ترین تعرفه‌های دندانپزشکی است.

زالی به سهم پرداختی مردم بابت خدمات دندانپزشکی اشاره کرد و گفت: در سال ۹۷، ۲۳ درصد از هزینه‌های سلامت که از جیب مردم پرداخت شده است، مربوط به خدمات دندانپزشکی بوده است.

منبع: فردا

کلیدواژه: ایران آمار دندان پوسیده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد

رئیس دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اظهار کرد: ۳۵ نفر از دانشجویان، اساتید دندانپزشکی و همکاران شاغل در این حوزه در یک اردوی ۲ روزه به ساکنان روستا‌های مناطق محروم سروآباد خدمات ارائه کردند.

دکتر رستگار خسروی ادامه داد: از بین این خدمات دندانپزشکی، ۲۵۰ ترمیم آمالگام و کامپوزیت، ۱۲۰ کشیدن دندان و ۴۰ مورد جرمگیری انجام شده است.

وی از ارجاع تخصصی‌تر ۱۰ نفر از دانش آموزان این مناطق به کلینیک دندانپزشکی خبر داد و افزود: اولویت خدمات دندانپزشکی با دانش‌آموزان ابتدایی بود که بعد از بررسی و ویزیت ۱۰ نفر از آنها برای دریافت خدمت تخصصی‌تر دندانپزشکی به کلینیک دندانپزشکی دانشگاه ارجاع شدند.

خسروی اضافه کرد: این خدمات در منطقه ژاوه‌رود، سروآباد روستای بوریدر، روستای بیساران و روستای پایگلان ارائه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • ارائه ۴۱۰ مورد خدمات رایگان دندانپزشکی در سروآباد
  • داروخانه‌های تیران بیمه تکمیلی معلمان را پوشش نمی‌دهد
  • پوشاک، اشتغال زا‌ترین صنعت در کشور
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • قرارگیری ۱۴ هزار نفر از مردم محلات کم برخوردار بام ایران زیرپوشش بیمه سلامت
  • استان یزد، رتبه نخست ضریب بیمه در کشور
  • ◄ عملکرد ضعیف بیمه تکمیلی رانندگان کامیون/ راز قرارداد مجدد با شرکت بیمه چیست؟
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری‌های صعب العلاج
  • قرارگرفتن بیماران توانبخشی تحت پوشش صندوق بیماری های صعب العلاج
  • هشت هزار پرونده ناباروری در خراسان رضوی تشکیل شد