Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-25@07:02:38 GMT

مصادیق جرائم و تخلفات انتخاباتی چیست؟

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۰۹۶۹۶

آفتاب‌‌نیوز :

"یدالله موحد" صبح امروز در شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در استان کرمان اظهار کرد: عوامل اجرایی و نظارتی باید در برخورد و تعامل با گرایش‌های مختلف و داوطلبان تأیید صلاحیت شده، اصل کامل بی‌طرفی را رعایت کنند.

رییس شورای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی استان کرمان با تاکید بر اینکه استفاده مسئولان از تریبون‌های رسمی به منظور تبلیغ له یا علیه داوطلبان نمایندگی انتخابات غیرقانونی است اظهار کرد: فعالیت های تبلیغاتی رسمی و غیررسمی کلیه مدیران و مسئولان نهادها و دستگاه های اجرایی و کارکنان دستگاه های دولتی، عمومی و وابسته به دولت در ساعات اداری و یا واگذاری امکانات دولتی و عمومی به کاندیدای معین، تخلف و جرم است و شعب ویژه و ذیصلاح قضایی با موارد تخلف احتمالی برخورد قانونی خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موحد اعلام کرد: کمیته رصد فضای مجازی در دادسرای مرکز استان کرمان ضمن اتخاذ تمهیدات پیشگیرانه و مقابله با جرایم و تخلفات انتخاباتی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی و رصد عملیات روانی دشمن در شبکه‌های اجتماعی، کانال‌ها، درگاه‌های وب، شبکه پیامکی تلفن همراه، بات‌ها و ربات‌ها، برخورد قانونی با موارد تخلف را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان با بیان اینکه یکی دیگر از اقدامات شورای پیشگیری، نظارت مستمر و موثر دستگاه‌های نظارتی، امنیتی و انتظامی بر سایت‌ها و وب لاگ‌ها و مدیریت هدفمند فضای سایبری، رسانه‌های دیداری، شنیداری و نوشتاری ملی و محلی از طریق توجیه مدیران مسئول و ادمین‌های ذیربط خواهد بود ادامه داد: از سوی دبیرخانه این شورا به صورت حضوری و یا غیرحضوری تذکرات پیشگیرانه به اشخاص سابقه دار در جرایم انتخاباتی و افرادی که احتمال مداخله و ایجاد بی‌نظمی توسط آنها داده است.

وی تاکید کرد: مسئولان قضائی استان باید با همکاری دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد و از طریق فضای مجازی، شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های محلی به ویژه رادیو و تلویزیون مرکز استان نسبت به آگاه‌سازی عمومی در مورد جرایم انتخاباتی و مجازات‌های مربوط به آن اقدام نمایند.

رییس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه به صورت مستمر تذکرات لازم به نامزدهای انتخاباتی، ستادها و طرفداران آنها در زمینه انتشار و ترویج مطالب خلاف نظم و امنیت عمومی و تشویش اذهان مردم داده می شود عنوان کرد: اصحاب رسانه به ویژه مدیران مسئول رسانه‌های محلی و سایت‌های مجاز در سطح استان و شهرستان‌های تابعه، از درج و انتشار مطالب تنش‌زای انتخاباتی پرهیز کنند و رعایت قانون به ویژه در ایام تبلیغات مجاز و روز سکوت تبلیغاتی ضرورت دارد.

این مقام ارشد قضائی در استان کرمان افزود: برگزارکنندگان نشست‌های تبلیغاتی از دعوت شخصیت‌های محلی یا ملی حاشیه دار و تنش‌آفرین اجتناب کنند زیرا در صورت بروز هرگونه حادثه یا واقعه احتمالی، برگزار کنندگان مراسم پاسخگو خواهند بود.

موحد با تاکید بر اینکه با مطبوعات، نشریات و سایت‌هایی که نسبت به درج آگهی یا مطلب علیه نامزدهای انتخاباتی یا درج مطالب خلاف واقع دال بر انصراف گروه یا اشخاصی از نامزدهای معین اقدام کنند، برخورد قانونی صورت خواهد پذیرفت اظهار کرد: نشریات محلی حق چاپ آگهی یا هرگونه مطلب تبلیغاتی به نفع کاندیداهای خاص در شماره‌هایی که در روز سکوت تبلیغاتی یا روز أخذ رأی منتشر می‌شوند را ندارند و از توزیع نشریات متخلف در روزهای یادشده جلوگیری بعمل خواهد آمد

رییس کل دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه هرگونه تبلیغ، تهدید و تطمیع دانش آموزان، دانشجویان، کارکنان دولت، کارگران و... به منظور أخذ رأی آنها به نفع کاندیدای خاص در شعب ویژه قضایی، هیأت‌های نظارت مرکز حوزه انتخابیه و دبیرخانه ستاد مرکزی مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت، گفت: به‌ منظور پیشگیری از ورود نیروهای نظامی و انتظامی به دسته بندی‌ها و جناح‌های سیاسی و جانبداری یا اقدام علیه نامزد معین باید مراقبت‌های لازم اعمال گردد.

وی با بیان اینکه از تبلیغات زودهنگام انتخاباتی به‌ویژه حرکت کارناوال‌های تبلیغاتی به‌نفع یا علیه کاندیدای معین جلوگیری بعمل خواهد آمد، خاطر نشان کرد: باید با توجه به سه شاخص «اهمیت و حساسیت»، «کثرت و فراوانی» و «تأثیر بر افکار عمومی و میزان مشارکت مردم» رصد و پایش تخلفات و جرایم انتخاباتی در سطح استان و شهرستان‌ها صورت پذیرد و توسط دستگاه‌ها و نهادهای عضو ستاد تدابیر لازم در این رابطه اتخاذ گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تخلفات انتخاباتی انتخابات مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۶۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: همایش کرمان آیدکس فرصت‌های سرمایه‌گذاری، مزایا و امکانات کرمان برای سرمایه‌گذاری را معرفی می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، سیدمهدی طبیب زاده امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش فرصت‌های سرمایه گذاری با عنوان کرمان آیدکس از ۲۴ تا ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳، اظهار کرد: در این همایش فرصت‌های سرمایه گذاری، مزایا و امکانات کرمان برای سرمایه گذاری معرفی می‌شود.

وی با اشاره به حضور مقامات کشوری، شرکت‌ها و نهادهای سرمایه گذاری و سرمایه داران در این رویداد، افزود: در این همایش به موضوعات فضای کسب و کار، فرصت‌ها و تهدیدها و مزایای سرمایه گذاری در کرمان در پنل‌های تخصصی پرداخته می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان تصریح کرد: امیدواریم حاصل این همایش انتخاب طرح‌های توجیهی به ارزش بیش از ۴۰۰ هزار میلیارد تومان باشد و روند شتابانی برای سرمایه گذاری در کرمان شکل بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به برگزاری نشست ویژه با فعالان اقتصادی رفسنجان، گفت: با توجه به اینکه رفسنجان از شهرستان‌های سرمایه‌پذیر و با پتانسیل فراوان است و سابقه دیرینه در مشارکت مردم در سرمایه گذاری دارد، جایگاه ویژه‌ای در همایش در اختیار خواهد داشت.

کد خبر 747056

دیگر خبرها

  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • پیش‌بینی وقوع تندباد لحظه‌ای و گرد و خاک محلی در خوزستان
  • داده نمای قانون رسیدگی به تخلفات و جرائم در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳
  • سرمایه‌گذاری در کرمان سرعت می‌گیرد
  • تشدیدفعالیت سامانه بارشی وناپایداری‌های محلی سیستان وبلوچستان
  • راه اندازی سامانه مردمی‌سازی نظارت بر فضا‌های تبلیغاتی
  • تشدید فعالیت سامانه بارشی و ناپایداریهای محلی در سیستان وبلوچستان