Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایتنا - انتظار از بانک‌ها برای واکنش نشان دادن سریع به نشت داده‌ها بالاتر از شرکت‌های دیگر است. بر پایه گزارشی از Bitglass، صنعت خدمات مالی 62% از در معرض قرار گرفتن داده‌ها را در سال 2019 به خود اختصاص داده است، هرچند که تنها 6.5% از نشت داده‌ها برای این صنعت رخ داده است.
 
به گزارش ایتنا از رایورز به نقل از سیودایو، در میان صنایع مختلف، خدمات مالی در رده دوم هزینه به ازاء نشت رکورد، پس از صنعت بهداشت و درمان، قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در خدمات مالی، هر مورد از نشت به طور متوسط 210 دلار به ازاء هر رکورد هزینه در بر داشته است، در حالی که یک «ابرنشت»، مانند آنچه برای بانک Capital One رخ داد، می‌تواند تا 388 دلار به ازاء هر رکورد هزینه در بر داشته باشد.
در صنعت بهداشت و درمان، یک نشت داده‌ها می‌تواند 429 دلار به ازاء هر رکورد مخدودش شده هزینه داشته باشد.  
 
نشت داده‌ها باعث می‌شوند تا شرکت‌ها ناچار به هماهنگ‌سازی سیاست‌های امنیتی و محرمانگی‌شان شوند.
قانون حریم خصوصی کالیفرنیا به زودی تصویب می‌شود، و مانند مقررات حفاظت از اطلاعات عمومی (GDPR) مصرف‌کنندگان حق اقدام پس از نشت داده‌ها را دارند.
قانون حریم خصوصی مصرف‌کننده کالیفرنیا نیز یک فرجه زمانی 30 روزه برای اصلاح موارد عدم تطابقشان می‌دهد.
 
به نوشته Banking Dive، انتظار از بانک‌ها برای واکنش نشان دادن سریع به نشت داده‌ها بالاتر از شرکت‌های دیگر است.
دو سوم از مشتریان بانک‌ها در صورتی که واکنش بانک‌ها به نشت داده‌ها کند یا ناکارآمد باشد کسب و کار با آنها را متوقف می‌کنند.
 


کمتر از یک پنجم از شرکت‌ها دلگرمند که بتوانند ظرف مدت 72 ساعت رگولاتورها را از نشت داده‌ها مطع کنند.
 
Capital One پس از چند روز از کشف دسترسی غیرمجاز به شبکه‌اش بود که خبر نشت اطلاعاتش را علنی کرد.
در این موضوع، اشکال در پیکربندی فایروال اپلیکیشن وب‌بنیان (WAF) منتج به 106 میلیون-نفر نشت شد.
 
هکرها امکان‌های زیادی برای بهره‌برداری از آسیب‌پذیری‌های WAF دارند، ولی آسیب‌پذیری‌های امنیتی همیشه منتج به «نشت‌های قابل گزارش‌دهی» تحت مقررات حریم خصوصی نمی‌شوند.
بنا بر گزارش انستیتو Ponemon، در دسترس نبودن سیستم‌ها یا نامناسب بودن سطح امنیتی، دارای چنان اهمیتی نیستند که ارزش گزارش دادن به عنوان نشت داده‌ها را داشته باشند.  
 

منبع: ايتنا

کلیدواژه: حریم خصوصی خدمات بانک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.itna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ايتنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود

سخنگوی صنعت برق گفت: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی رجبی مشهدی اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ با ناترازی شدیدی مواجه بودیم اما طی دو سال گذشته با مجموع اقدامات انجام شده این ناترازی با درایت و برنامه ریزی‌های دقیق به حداقل رسیده است.

وی با بیان این که برای گذر از اوج بار تابستان امسال ۱۸۰ اقدام تأمین انرژی در کشور تعریف شده، افزود: امیدواریم سال جاری نیز سال مطلوبی برای صنعت برق کشور باشد.

مدیرعامل توانیر خاطرنشان کرد: در این زمینه ظرفیت‌های مناسبی در حوزه صنعت برق ایجاد شده که ساخت نیروگاه‌های حرارتی جدید و راه‌اندازی نیروگاه‌های تجدید پذیر و احداث شبکه‌های توزیع و انتقال برق از جمله آن‌ها است.

رجبی مشهدی تصریح کرد: به صورت میانگین ۵۰ درصد برق کشور در بخش تولید واحدهای صنعتی و کشاورزی مصرف می‌شود.

وی با اشاره به آغاز معاملات برق در بورس انرژی توسط شرکت‌های توزیع برق گفت: در نخستین روز معاملات شرکت‌های توزیع نیروی برق در بورس انرژی، ٢١ شرکت توزیع نیروی برق موفق به خرید برق به ارزش ٣٢ میلیارد تومان از تولیدکنندگان برق شدند.

مدیرعامل توانیر با بیان اینکه با اصلاح جریان مالی صنعت برق، شرکت‌های توزیع نیروی برق می‌توانند از اول اردیبهشت ماه نسبت به خرید برق از بورس انرژی اقدام کنند، افزود: بیشترین حجم معاملات مربوط به شرکت توزیع نیروی برق اهواز بوده که بالاترین رکورد را ثبت کرده است.

منبع تسنیم

کد خبر 746814

دیگر خبرها

  • رئیسی کیا: عدم نظارت دولت باعث شکست واگذاری سرخابی‌ها می‌شود
  • بازدید مدیرعامل بانک مسکن از شرکت ناواکو و تاکید بر استفاده از ظرفیت ها، تجارب و دانش بومی شرکت در جهت افزایش نوآوری، درآمدزایی و خودکفایی مالی
  • کمبود نقدینگی از مهم‌ترین مسائل توزیع برق مرکزی
  • تفاهم بانک شهر و شرکت ملی صنایع مس در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • چقدر می توان به صورت های مالی شرکت ها اعتماد کرد؟
  • تفاهم شرکت ملی صنایع مس و بانک شهر در راستای تامین مالی و توسعه صادرات
  • پرسپولیس و استقلال بعد از واگذاری چه تغییری خواهند کرد؟ | گام تازه برای برتری در مسابقات
  • راه‌اندازی پلتفرم آموزشی مهارت‌افزایی برای مشمولان نظام وظیفه/ایجاد نئو بانک صنعتی
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • ۶۰ پروژه توسعه فناوری زیستی تامین مالی شد