Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره مکتب حاج قاسم سلیمانی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در نماز جمعه هفته گذشته تاکید کردند که به شهید حاج قاسم نباید به عنوان یک فرد نگاه کرد؛ بلکه به سردار باید به عنوان یک راه، یک مکتب و مدرسه نگریست.

وی ادامه داد: مکتب سردار سلیمانی مکتب مقاومت، ایستادگی و پایداری و دفاع از مردم مظلوم منطقه و ظلم ستیزی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار سلیمانی با جهاد، مبارزه بی‌امان و سازماندهی نیروهای مردمی در عراق و سوریه توانست دولت داعش را مضمحل و ضربه سختی به حامیان عربی، عبری و غربی‌اش وارد و آمریکا را وادار به عقب‌نشینی کند.

دبیرکل کانون دانشگاهیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه مسیر دشمنان ایران از ظلم و ستم می‌گذرد، اظهار کرد: عده‌ای در داخل کشور دم از مذاکره و سازش می‌زنند؛ اما با اتفاقات اخیر به خوبی معلوم شد ایران با امتیاز دادن، پذیرش محدودیت‌ها و عقب نشینی در برابر غرب هرگز به نتیجه نمی‌رسد، بلکه خوی استکباری آنان اندازه ندارد.

وی بیان کرد: غربی‌ها اگر احساس کنند در موضع ضعف هستیم، گستاخ‌تر می‌شوند و مطالبات بیشتری را پیگیری می‌کنند، بدون اینکه به تعهداتشان عمل کنند.

حسینی با اشاره به نماد مقاومت نامیده شدن شهید سلیمانی از طرف سید حسن نصرالله رهبر حزب الله لبنان گفت: سردار عزیز ایران از سوی اسماعیل هنیه (رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس) شهید قدس نامیده شد؛ زیرا رزمندگان فلسطین نقش حاج قاسم در حمایت از خودشان را به خوبی درک می‌کنند و دیگر مثل گذشته با سنگ به صهیونیست‌ها حمله نمی‌کنند؛ بلکه پاسخ موشک را با موشک می‌دهند.

استاد دانشگاه تهران در ادامه افزود: تلاش برای تقویت محور مقاومت یک وظیفه شرعی است در عین اینکه با این اقدام منافع ملی ایران نیز تأمین و دشمنان خبیث کشور زمین‌گیر و تضعیف می‌شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت دهم با تاکید بر اینکه مقصد نهایی فعالیت‌های منطقه‌ای آزادی قدس شریف است، خاطر نشان کرد: تنها با راهبرد مقاومت و پایمردی است که مردم مظلوم فلسطین می‌توانند بعد از ده‌ها سال آوارگی، ظلم و ستم از یوغ رژیم غاصب رها شوند.

حسینی گفت: خوشبختانه با الهام از انقلاب اسلامی ایران روحیه مقاومت در مردم غزه و فلسطین تقویت شده و به این نتیجه رسیده‌اند که راه یاسر عرفات و جنبش فتح که مبتنی بر مذاکره و سازش بود، نتیجه‌ای برایشان نداشته است.

وی بیان کرد: مردم زجر کشیده فلسطین با قدرت از کیان خود دفاع می‌کنند و جواب تهاجم‌ها را می‌دهند، به‌طوری‌که با واکنش سریع خود صهیونیست‌ها را به وحشت انداخته‌اند، به فضل و نصرت الهی ادامه این ایستادگی و پایداری، رژیم صهیونیستی را از پا در می‌آورد.

عضو شورای جمعیت دفاع از فلسطین درباره توجه دولت به محور مقاومت اظهار کرد: کم و بیش از سوی دولت برای محور مقاومت همراهی صورت گرفته؛ اما کافی نبوده است. برخی وادادگان سیاسی و غرب‌زدگان دائم علیه سپاه قدس جو سازی می‌کردند که این اقدام از سال 1388 با شعار نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران علنی شد.

حسینی با تاکید بر اینکه برخی با عناوین مانند دولت با تفنگ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را تخریب کردند، گفت: عده‌ای می‌گفتند مسائل منطقه‌ای هم باید در دست وزارت امور خارجه باشد و ایران به حضور خود در منطقه پایان دهد؛ حتی رئیس جمهور نیز بعد از برجام به دنبال برجام 2 و سه بود.

وی افزود: برجام 2 مربوط به توان موشکی و برجام سه نیز مرتبط با پایگاه منطقه‌ای ایران بود که می‌خواستند همچون صنعت هسته‌ای فعالیت‌های ایران را محدود کنند. این رویکرد متعلق به کارگزاران و سیاسیونی بود که اعتقادی به مقاومت ندارند؛ اما رهبر معظم انقلاب با اقتدار مانع شدند تا مذاکراتی در حوزه موشکی و منطقه‌ای صورت گیرد و با بی‌نتیجه بودن برجام مردم به خوبی متوجه درستی نگرش و خط مقام معظم رهبری و شهید سلیمانی شدند.

سید محمد حسینی در پایان تاکید کرد: امیدواریم مردم با حمایت از راه شهید سلیمانی و انتخاب حامیان مقاومت، ضامن عزت ایران و مسلمانان باشند.

انتهای پیام/

171 / 31 سردار سلیمانی آمریکا دولت روحانی برجام محور مقاومت

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سردار سلیمانی آمریکا دولت روحانی برجام محور مقاومت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۷۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ادعای اینکه ایران چند هفته و نه چند ماه فرصت دارد تا اورانیوم غنی‌شده کافی برای ساخت بمب هسته‌ای را به دست آورد، اعلام کرد با این وجود این بدان معنا نیست که تهران قصد دارد به سلاح هسته‌ای دست یابد.

براساس گزارش النشره، گروسی با تاکید بر اینکه اهداف هسته‌ای کنونی ایران مشخص نیست و فقط قابل پیش بینی است، گفت: آژانس بین المللی انرژی اتمی همواره از مذاکرات ایران و آمریکا حمایت می‌کند.

ابراز نگرانی مدیرکل آژانس در حالی درباره برنامه هسته‌ای ایران مطرح می‌شود که ایران یک سال و نیم پس از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای(برجام)در سال ۲۰۱۸، متحمل شدن تحریم‌های بازگردانی‌شده واشنگتن و بدعهدی شرکای اروپایی در کاهش تاثیر تحریم‌های آمریکا، اعلام کرد که در پنج گام تعیین‌شده و طبق بند ۳۶ برجام از انجام دادن برخی تعهدات داوطلبانه خود در توافق فاصله می‌گیرد.

محدود کردن امکانات نظارتی آژانس در تاسیسات ایران نیز اقدام متقابل تهران در واکنش به قطعنامه تنبیهی آمریکا و شرکای اروپایی برجام در دو سال گذشته انجام شد. اما مذاکرات میان ایران و آژانس برای حل‌وفصل مسائل پادمانی باقی‌مانده ادامه دارد و ایران تا کنون به تعهدات خود در بیانیه‌های مشترک با آژانس عمل کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل ایران

دیگر خبرها

  • سردار سلیمانی: عملیات «وعده صادق» عامل خودباوری است
  • طعنه سردار سلیمانی به کشورهای منطقه /هیچ پرنده خارجی نمی‌تواند از آسمان ایران عبور کند
  • دمیدن روح در دنیای امروز با تمدن نوین اسلامی
  • نقش مهم «سردار سلیمانی» در تقویت توان موشکی مقاومت
  • تمدن اسلامی به همه مردم دنیا خدمت خواهد کرد
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران نیستیم
  • آمریکا: در حال مذاکره مستقیم با ایران درباره برجام نیستیم
  • گروسی: ایران به دنبال دستیابی به سلاح هسته‌ای نیست
  • شهید زاهدی از عناصر تأثیرگذار در دفاع مقدس و بعد از آن بود
  • گفت و شنود/ بعدش چی؟!