Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، ساسان ممبینی روز سه شنبه در بازدید از پروژه‌های باغ موزه مشاهیر و موزه منطقه‌ای شیراز اظهار داشت: این پروژه یکی از کلیدی ترین و مهم‌ترین و بزرگترین پروژه‌های فرهنگی در سطح استان فارس، منطقه و شاید کشور است و باید همه دستگاه‌های اجرایی و نظارتی از همه ظرفیت‌های فنی، مالی و اعتباری خود استفاده کنند تا این پروژه‌ها تا سال ۱۴۰۰ به بهره برداری برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: این پروژه‌ها تأثیر بسیاری در گردشگری منطقه و رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال دارد و حداقل انتظار این است که دستگاه‌های متولی از همه توان و امکانات در تحقق این موضوع کمک گیرند.

ممبینی با بیان اینکه دیوان محاسبات نیز آمادگی دارد تا از توان قانونی خود برای راهنمایی، مشورت و استفاده نماید، تصریح کرد: امیدواریم با همکاری همه جانبه و سربلندی برای دستگاه‌های اجرایی استان، این پروژه‌ها در موقع مقرر افتتاح شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس نیز افزود: این پروژه از سال ۱۳۸۷ شروع شده است و منابع اعتباری آن همراه با افت و خیزهای فراوانی روبرو بوده است اما در سال گذشته و بر طبق ماده ۲۷ به بخش خصوصی واگذار شد که از آن زمان روند قابل قبولی را طی می‌کند.

امیری با بیان اینکه پروژه باغ موزه مشاهیر فارس دارای ۲۰ هزار متر مربع پروژه و ۱۵ هزار متر مربع پارکینگ است گفت: طبق پیش بینی‌های صورت گرفته اگر روند تکمیل پروژه‌ها به همین سرعت انجام شود، بخشی از آن سال آینده همزمان با یاد روز حافظ در مهر ماه ۹۹ قابل افتتاح است.

او ادامه داد: با افتتاح این طرح‌ها به فضای مجموعه حافظیه اضافه خواهد شد و با خدماتی که در آن به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی داده می‌شود، رضایت مندی بیشتر را در پی دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با اشاره به اینکه در مجاورت پروژه باغ موزه مشاهیر فارس، پروژه بزرگ دیگری نیز در حال احداث است، گفت: این پروژه نیز از سال ۱۳۸۷ شروع شده است و زیر بنای ساختمان آن بالغ بر ۳۰ هزار متر مربع است که موزه‌ای استاندارد محسوب می‌شود و در حال حاضر هیچ پروژه فرهنگی به این وسعت در کشور وجود ندارد.

امیری اضافه کرد: پروژه دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و تکمیل آن نیازمند مساعدت سایر دستگاه‌های اجرایی استان است.

او اظهار داشت: در بازدید امروز، مدیرکل دیوان محاسبات استان فارس در جریان روند تملک‌ها و مشکلات ساخت پروژه قرار گرفتند و بر تسریع اتمام پروژه‌ها تاکید شد.

امیری با تاکید بر نقش مهم این پروژه‌ها در رونق میراث فرهنگی و گردشگری ادامه داد: قطعاً نمایش اشیا کاوش شده در طول سالیان متمادی از بناها و محوطه‌های تاریخی برای گردشگران داخلی و خارجی جذابیت فراوان دارد و افتتاح این موزه تأثیر به سزایی در افزایش مدت سفر آنها خواهد داشت.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با برشمردن اهمیت این پروژه در مجاورت حافظیه در رونق اقتصاد گردشگری، مساعدت بیشتر همه متولیان امر را برای اتمام پروژه تا پایان سال ۱۳۹۹ خواستار شد.

کد خبر 4831753

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی فارس موزه بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان شهرکرد بوشهر سردار سلیمانی ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند یاسوج

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۸۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود

عطا حسن‌پور  با یادآوری اینکه در وزارت میراث فرهنگی۳۰ میز تخصصی تشکیل شده که در این راستا چندین میز گردشگری ازجمله ژئوتوریسم، اگروتوریسم یا گردشگری کشاورزی در لرستان تشکیل شده است، افزود: میز‌های تخصصی گردشگری در هر استان به تناسب پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های منطقه‌ای صورت می‌گیرد و در هر منطقه چند میز تخصصی گردشگری، تشکیل می‌شود.

او تصریح کرد: در این راستا همایش سراسری گردشگری کشاورزی با هدف آموزش و معرفی ظرفیت‌های گردشگری کشاورزی لرستان، با حضور مسئولان عالی وزارت گردشگری به مدت سه روز در استان برگزار شد.

حسن‌پور با اشاره به اینکه بزرگترین بانک ژن گیاهان دارویی در مناطقی از لرستان ازقبیل اشترانکوه، تمندر، گله بادوش و خلیل آباد لرستان وجود دارد، افزود: گردشگری کشاورزی علاوه بر آشنا کردن مردم با محصولات کشاورزی می‌تواند در جهت اقتصادی کردن کشاورزی نیز موثر باشد کما اینکه فقط یک نمونه گیاهان دارویی لرستان به نام کرفس‌کوهی به قیمت ۵ میلیون تومان است.

او با اشاره به ارائه ۴۳ بسته سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری توسط میراث‌فرهنگی لرستان گفت: این بسته‌ها و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف گردشگری مانند سد ایوشان، سد شهید بروجردی، کاروانسرای چمشک، گوشه شهنشاه و… را شامل می‌شوند.

حسن‌پور گفت: یکی از اولویت‌های کاری ما تلاش در جهت ثبت ملی و جهانی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان بود که در این راستا غذای محلی «جگروز» و «چزنک» در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور ثبت شد.

این مسئول با اشاره به طراحی و ساخت اپلیکیشن لرستان سفر با هدف معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان، گفت: در حال حاضر این اپلیکیشن به دو زبان انگلیسی و فارسی در دسترس عموم قرار دارد و تلاش داریم دو زبان عربی و ایتالیایی نیز به آن اضافه شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • از بزرگترین پارک آبی کشور در شهر شیراز چه می‌دانید؟
  • لزوم استفاده از ظرفیت‌های استانی در ساخت موزه دفاع مقدس
  • تلاش شبانه روزی برای ساخت و بهره برداری از طرح‌های عمرانی کلانشهر شیراز
  • هویت ملی در هر حوزه‌ای ثبت جهانی شود
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • تشکر از صداوسیما برای سریال «نون‌خ» / موزه ملی فرقی با موزه لوور ندارد
  • بهره برداری از ۴ تقاطع غیر همسطح رشت تا شب عید ۱۴۰۴
  • نرم افزار «لرستان سفر» چندزبانه می‌شود
  • افزایش ظرفیت تصفیه‌خانه‌های فاضلاب فارس