Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ۱۸۰ هزار دانش آموز دختر و پسر استان خراسان جنوبی در بیش از ۲ هزار و ۷۰۰ مدرسه در دومین پویش سیل مهربانی شرکت کردند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۸ استانها خراسان جنوبی نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در آیین نمادین دومین پویش سیل مهربانی که با هدف جمع‌آوری کمک‌های فرهنگیان و دانش‌آموزان استان برای دانش‌آموزان سیل‌زده سیستان و بلوچستان در دبستان شاهد بیرجند برگزار شد اظهار داشت: در نخستین پویش سیل مهربانی با هدف کمک به سیل زدگان استان گلستان در سال گذشته دانش آموزان و فرهنگیان استان بالغ بر 150 میلیون تومان به این امر اهدا کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرشید جعفری با بیان اینکه پویش سیل مهربانی با شعار "هر مدرسه یک پایگاه همدلی" است بیان کرد: این پویش در تمام مدارس سطح استان اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه باید از بحران‌ها و حوادث، فرصتی مغتنم برای آموختن و یاد گرفتن ایجاد کنیم گفت: باید به‌دنبال به دست آوردن راه‌هایی برای مقابله با این گونه مشکلات باشیم.

پویش سیل مهربانی همکلاسی‌ها در مدارس استان اردبیل برگزار می‌شودپویش "سیل مهربانی" برای کمک به سیل‌زدگان در مدارس کرمان راه‌اندازی شد

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی افزود: پیش‌بینی می‌شود میزان کمک‌های جمع آوری شده دانش آموزان و فرهنگیان استان نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته باشد.

جعفری تصریح کرد: امروز سیستان و بلوچستان کانون توجه و نگاه مسئولین و آحاد مردم است و همه برای ایجاد شرایط زندگی عادی مردم و برگشتن به وضعیت قبل از سیل تلاش کرده و می‌کنند.

وی با بیان اینکه پویش سیل مهربانی دانش‌آموزی برای یاری‌رساندن به سیل‌زدگان است ادامه داد: این اقدام یک کار فرهنگی و اجتماعی است که برای تمام دانش‌آموزان درس مهربانی، همدلی و همیاری و نوع‌دوستی را به همراه دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 4 تشکل دانش آموزی در این پویش فعالیت دارند که دانش آموزان عضو تشکل‌های دانش آموزی  با حضور خود در این پویش درس زندگی، نوع دوستی، مشارکت جویی و مسئولیت پذیری را تمرین می‌کنند. 

جمع آوری 367 میلیون تومان کمک برای سیل زدگان 

همچنین 367 میلیون تومان کمک نقدی و غیرنقدی مردم خراسان جنوبی در پایگاه‌های جمع‌آوری کمک به سیل زدگان سیستان و بلوچستان جمع آوری شده است.

معاون توسعه مشارکت‌های کمیته امداد امام خمینی استان خراسان جنوبی در این باره گفت: از این رقم 208 میلیون تومان کمک نقدی و 159 میلیون تومان غیرنقدی است.

رفیعی ادامه داد: فرش، زیرانداز، پتو، وسایل سرمایشی و گرمایشی، نان، برنج، مواد غذایی خشک، کنسروجات، آب معدنی، ظروف آشپزخانه، کفش، البسه، مواد شوینده، اقلام بهداشتی و سیمان از جمله اقلام اهدا شده توسط مردم است.

وی یادآور شد: 105 پایگاه کمک‌های مردم خراسان جنوبی برای مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان را جمع‌آوری می‌کنند.

پخت 5 هزار قرص نان توسط بانوان آیسکی برای سیل زدگان

بانوان عضو موکب پخت نان امامین جوادین شهر آیسک شهرستان سرایان برای سیل زدگان سیستان و بلوچستان 5 هزار قرص نان محلی پختند.

این اقدام به همت ستاد عتبات عالیات شهر آیسک و با مشارکت 42 نفر از بانوان آیسکی برای سیل زدگان در مدت دو روز در محل هئیت ابوالفضلی آیسک انجام شد.

ارزش نان پخت شده توسط این بانوان 500 میلیون ریال است که برای ارسال به مناطق سیل زده استان سیستان و بلوچستان بسته بندی و تحویل ستاد عتبات شهرستان سرایان شد.

انتهای پیام/253/ز

R41348/P/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۰۹۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد

ثبت سفارش و توزیع کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ تمامی دوره‌های تحصیلی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به نشانی my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش به نشانی my.medu.ir یا سامانه irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی زیر انجام می‌شود.

لازم است مدارس ضمن اطلاع رسانی به دانش‌آموزان به شرح جدول تقویم زمانی زیر نسبت به ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ بر فرض قبولی دانش‌آموز در سال تحصیلی جاری اقدام نمایند. در صورت عدم موفقیت دانش آموز در پایه فعلی در زمان اصلاح سفارش امکان تغییر پایه وجود خواهد داشت.

 * هر نوع تغییر در تقویم زمانی سفارش کتاب‌های درسی از طریق www.oerp.ir اطلاع رسانی می‌شود.

شیوه ثبت نام و ثبت سفارش خرید کتاب درسی
دانش‌آموزان و اولیاء آنان، در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه مذکور نسبت به ثبت سفارش انفرادی اقدام کنند و برای ورود به سامانه کد ملی دانش‌آموز، نام کاربری و شش رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، "رمز عبور" ورود به سامانه می‌باشد.
کتاب‌های درسی دانش‌آموزان تمامی دوره‌های تحصیلی، از طریق مدرسه محل تحصیل آنان که در سفارش دانش‌آموز قید شده است، توزیع می‌شود.
 
قابل توجه مدیران محترم مدارس:
 مدارس موظفند هرچه سریعتر با ورود به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، نسبت به ثبت سفارش گروهی کتاب‌های درسی دانش‌آموزان اقدام و از ارجاع دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز به کافی نت‌ها پرهیز نمایند.
تبصره: دانش‌آموزان و اولیای آنان در صورت تمایل می‌توانند از طریق سامانه www.irtextbook.ir یا www.irtextbook.com نسبت به ثبت سفارش فردی اقدام نمایند.
تحویل کتاب درسی از اداره آموزش و پرورش منطقه به مدرسه، براساس سفارش‌های (فردی یا گروهی) پرداخت شده در سامانه خواهد بود.
از منوی «آمار فروش مدرسه» حتماً تعداد دانش‌آموزان باقی مانده و بدون سفارش کتاب درسی را ملاحظه و نسبت به ثبت سفارش آنان اقدام نمایید.
دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز صرفاً موظف به پرداخت هزینه کتاب درسی برابر با قیمت پشت جلد (ثبت شده در سامانه) می‌باشد؛ لذا، دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.
به دلیل الکترونیک بودن فرآیند فروش و توزیع کتاب‌های درسی، کنترل ثبت سفارش کتاب درسی دانش‌آموزان از طریق سامانه امکان‌پذیر است؛ لذا درخواست ارائه نسخه چاپی (پرینت) برگ سفارش کتاب درسی از دانش‌آموز یا اولیای دانش‌آموز ممنوع می‌باشد.
ورود مدارس به سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی، از طریق سامانه سیدا انجام می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • اجرای نخستین پویش جمع آوری ته سیگار‌های رها شده در گلبهار
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • خراسان جنوبی در جایگاه چهارم طرح مسطورا
  • واکنش دانش آموزان بشرویه به عملیات وعده صادق سپاه علیه مواضع اسرائیل+ تصاویر
  • ۲ میلیون دانش آموز حافظ قرآن هستند
  • برگزاری اختتامیه پویش قرآنی در مشهد
  • جشن تکلیف هزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر در دماوند
  • برگزاری جشن تکلیف ۴۰۰ دانش آموز در هندیجان
  • دانش آموزان صدر نشین مهارت آموزی در خراسان جنوبی
  • ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد