Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز سه‌شنبه در دیدار «خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا با اشاره به مناسبات دوستانه دو کشور، گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده گسترش روابط و همکاری‌های خود با ونزوئلا به عنوان کشوری دوست است.

رییس جمهوری اظهار داشت: ایران و ونزوئلا می‌توانند روابط و همکاری‌های خود را در همه زمینه‌ها از جمله در بخش‌های معادن، انرژی، ساخت نیروگاه و همکاری‌های علمی و فناوری گسترش داده و در این راستا آماده برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در آینده‌ای نزدیک هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با اشاره به تحریم‌های غیرقانونی آمریکا علیه ملت ایران و اعمال فشار و توطئه آنها علیه دولت و ملت ونزوئلا این اقدامات را جنایت علیه بشریت برشمرد و تأکید کرد: بی‌تردید ملت‌های مستقل در برابر این فشارها و توطئه‌ها ایستادگی کرده و قطعاً پیروزی در پایان این مسیر متعلق به ملت‌های مقاوم بوده و آمریکا را پشیمان خواهد کرد.

رییس جمهوری افزود: دولت فعلی آمریکا هم علیه دولت‌ها و ملت‌های مستقل و هم به ضرر ملت خود اقدام می‌کند و امروز به مجری سیاست‌های رژیم صهیونیستی در جهان تبدیل شده است.

روحانی با تقدیر از ابراز همدردی و تسلیت دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران در شهادت سپهبد سلیمانی، بیان کرد: شهادت سپهبد سلیمانی باعث تأسف عمیق و عصبانیت ملت ایران از جنایت آمریکا و موجب ناراحتی دولت‌ها و ملت‌های آزاده و مستقل در جهان شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه مردم ایران و ونزوئلا به هم علاقمند بوده و همکاری و دوستی دو دولت باید بیش از پیش گسترش پیدا کند، گفت: جمهوری اسلامی ایران در عرصه‌های گوناگون بین‌المللی و در مسیر مقاومت در برابر فشارهای آمریکا با همه توان در کنار دولت و ملت ونزوئلا خواهد بود.

مطمئناً دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان از منافع خود دفاع می‌کند

«خورخه آرر آسا» وزیر امور خارجه ونزوئلا نیز در این دیدار با ابراز تسلیت، همدردی و همبستگی دولت و ملت ونزوئلا با مردم ایران بخاطر شهادت سپهبد سلیمانی در اقدام تروریستی آمریکا گفت: مطمئناً دولت‌ها و ملت‌های مستقل در برابر فشارها و توطئه دشمنان ایستادگی کرده و از منافع خود دفاع می‌کند.

وزیر امور خارجه ونزوئلا با تقدیر از مناسبات همه جانبه و حمایت‌های جمهوری اسلامی ایران از ونزوئلا خواستار گسترش مناسبات و همکاری‌های تهران – کاراکاس و برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه روابط تجاری، اقتصادی و همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف از جمله انرژی و داروسازی و امور زیرساختی شد.

کد خبر 479699 برچسب‌ها حسن روحانی ایران و ونزوئلا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حسن روحانی ایران و ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۰۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند

به گزارش همشهری آنلاین،‌ حسین امیرعبداللهیان و وانگ یی وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و چین امشب (دوشنبه) ۲۷ فروردین در گفت‌وگویی تلفنی، آخرین تحولات منطقه و روند توسعه و گسترش روابط دوجانبه ایران و چین را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

امیرعبداللهیان همتای چینی خود را در جریان تلاش‌های دیپلماتیک و اقدام مشروع نیروهای مسلح ایران در قبال گستاخی رژیم اسرائیل و هدف قرار دادن بخش کنسولی سفارت ایران در دمشق قرار داد.

وزیر امور خارجه ایران در ادامه گفت: به روشنی به کاخ سفید هشدار داده‌ایم در صورت ماجراجویی رژیم صهیونیستی در تکرار تجاوزات تروریستی علیه منافع و امنیت ایران، پاسخ و اقدام بعدی ایران قاطع، فوری و گسترده‌ خواهد بود.

وزیر امور خارجه چین نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با تشریح مواضع کشورش در قبال تحولات منطقه گفت: چین به شدت حمله به سفارت ایران در دمشق را محکوم کرده و آن را مخالف و ناقض اصول و قواعد بین‌المللی می‌داند.

وانگ یی افزود: ما در شورای امنیت هم از مطالبات عادلانه جمهوری جمهوری اسلامی ایران همواره حمایت کرده‌ایم، هر چند در این مسیر شاهد مانع‌تراشی‌های دولت آمریکا و اعمال استانداردهای دوگانه کشورهای غربی عضو شورای امنیت در محکومیت اقدامات اسرائیل بوده‌ایم.

وزیر امور خارجه چین یادآور شد که در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود مواضع اصولی طرف ایرانی را به اطلاع وی رسانده است و همواره بر برقراری صلح در منطقه و برقراری آتش بس در غزه تاکید کرده است.

وانگ یی در پایان تاکید کرد: چین و جمهوری اسلامی ایران از شرکای راهبردی هستند و آن کشور در تمامی زمینه‌ها برای مواضع و جایگاه ایران اهمیت بالایی قائل است.

کد خبر 844780 منبع: فارس برچسب‌ها ایران و آمریکا خبر ویژه ایران و چین حمله ایران به اسرائیل

دیگر خبرها

  • اسرائیل به ایران حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • رئیس جمهور ونزوئلا: تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می‌افتد
  • تل آویو حمله کند جنگ جهانی سوم به راه می افتد
  • اظهارات گروسی درباره تعطیل شدن بازرسی ها از تاسیسات هسته ای ایران/ احضار سفرای ایران توسط چند کشور اروپایی/ یاوه گویی جدید نتانیاهو درباره ایران/ تکذیب مشارکت عربستان در رهگیری حملات موشکی و پهپادی ایران
  • هشدار مادورو درباره جنگ افروزی رژیم صهیونیستی در منطقه
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید نتانیاهو علیه ایران
  • هشدار مادورو نسبت به ماجراجویی جدید «نتانیاهو دیوانه» علیه ایران
  • تاکید وزیران خارجه ایران و مالزی درمورد تقویت همکاری دو کشور در عرصه‌های مختلف
  • چین پیام مهم و هشدارآمیز ایران را به آمریکا رساند
  • جو بایدن در دیدار با نخست وزیر عراق: آمریکا متعهد به حفاظت از شرکا در منطقه است