Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی از جمع‌آوری بیش از ۲۰ هزار برگ سند با موضوع پزشکی در مرکز اسناد آستان قدس رضوی خبر داد.

به گزارش قدس آنلاین،  ابوالفضل حسن‌آبادی در مراسم رونمایی از «اسناد پزشکی آستان قدس رضوی، موجود در گنجینه رضوی» در چهل و دومین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی که صبح امروز در بیمارستان فوق تخصصی رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اسناد موجود در دارالشفاء آستان قدس رضوی به‌عنوان قدیمی‌ترین مرکز درمانی شهر مشهد از دوره صفویه، زوایای بسیاری از تاریخ پزشکی به‌جا مانده از گذشته را برای ما آشکار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: این اسناد از نظر سندشناسی و ساختار نگارشی و همچنین به لحاظ سندپژوهی در زمینه تاریخ پزشکی، بسیار حائز اهمیت است.
حسن‌آبادی افزود: طبق اسناد و مدارک موجود، تاریخ پزشکی موجود در مرکز اسناد آستان قدس رضوی با قدمت بیش از ۵ قرن، از جمله مهم‌ترین اسناد وقفی در جهان اسلام است و برخی از واقفانی که نسبت به امر سلامت و شفای بیماران توجه ویژه داشتند از موقوفات خود وجوهی را به این امر اختصاص می‎دادند.
وی در ادامه آمادگی این مرکز را برای هر نوع همکاری با پژوهشگران و محققان در عرصه اسناد پزشکی اعلام کرد.
گفتنی است؛ چهل و دومین برنامه سه‎شنبه‎های فرهنگی که همزمان با سالروز گشایش بیمارستان رضوی در این بیمارستان برگزار شد، از اسناد مراکز پزشکی آستان قدس رضوی از گذشته تاکنون رونمایی شد. منبع: آستان نیوز 

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آستان قدس رضوی اسناد پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۱۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، مسئول روابط عمومی مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: حادثه تصادف یک دستگاه تریلر با یک دستگاه خودروی سواری پراید حدود ساعت ۱۳:۳۰ امروز رخ داد که برای امدادرسانی به مصدومان ۲ دستگاه آمبولانس اورژانس ۱۱۴ و بالگرد اورژانس هوایی به محل حادثه اعزام شدند.

  محمد علیشاهی افزود: همه مصدومان این حادثه به بیمارستان طالقانی و بیمارستان امدادی شهید کامیاب مشهد منتقل شدند.   مرکز اورژانس پیش‌ بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ۱۶۴ پایگاه عملیاتی شامل ۱۰۰ پایگاه شهری، ۶۲ پایگاه جاده‌ ای و یک پایگاه امداد هوایی، ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس، ۱۰ دستگاه موتورلانس و مرکز ارتباطات و فرماندهی عملیات با تحت پوشش داشتن ۱۵ شهرستان به صورت شبانه روزی و رایگان در حال ارائه خدمات فوریت‌ های پزشکی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی است.

 

دیگر خبرها

  • ثبت تاریخ شفاهی یزد قدیم، از اولویت های مرکز اسناد و کتابخانه ملي استان يزد
  • آغاز واکسیناسیون بیش از ۹ هزار عمره گزار خراسان رضوی
  • آغاز واکسیناسیون زائران حج تمتع ۱۴۰۳ در خراسان رضوی 
  • افزایش ۳۰ درصدی خدمات روانپزشکی بیمارستان ابن سینا
  • انواع شیرخشک در تمام داروخانه‌های قم موجود است
  • یک کشته در برخورد تریلر با پراید در جاده نیشابور -فریمان
  • فشارخون و دیابت، بیماری شایع متقاضیان حج تمتع
  • اهداء قرآن ویژه فلسطین به هیئت اعزامی آستان قدس رضوی در کشور مالزی
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد