Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-19@21:09:00 GMT

اختصاص وام به زنان کارآفرین

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۰۴۸۷

خرداد: معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور از پرداخت وام به کارآفرینان زن خبر داد.

به گزارش خرداد از ایلنا، معصومه ابتکار معاون زنان و خانواده رئیس جمهور در اولین نشست شورای راهبردی اشتغال و کارآفرینی زنان گفت: ما در راستای هماهنگی بیشتر و استفاده از دانش، تجربیات و فعالیت‌های انجمن‌هایی که برای کارآفرینی زنان کار می‌کنند، این نشست را تشکیل دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عمده مدعوین کسانی هستند که با موضوع اشتغال و کارآفرینی زنان با معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری کار می‌کنند. بنابراین تصمیم گرفتیم نشستی برای برقراری ارتباط میان این انجمن‌ها و هماهنگی بیشتر آنها با یکدیگر برگزار کنیم.

ابتکار گفت: ما نیاز داریم در نهایت فعالیت‌های خود را بر ایجاد اشتغال زنان متمرکز کنیم چراکه شاخص عدالت جنسیتی در دولت دوازدهم مدنظر است هدف مشخص است اما زمان و بودجه دولت محدودیت دارد. باید سریعا کار را پیش ببریم و با هماهنگی و همکاری یکدیگر هم‌افزایی لازم را ایجاد کنیم. بسیار قابل توجه است که کجا نتوانسته‌ایم آنچه ممکن بوده است را محقق کنیم. باید آن تجربه را به یکدیگر منتقل کنیم و توجه کنیم که دوباره دچار چاله قبلی نشویم.

معاون زنان و خانواده رئیس جمهور گفت: تلاش‌هایی توسط همکاران ما در وزارتخانه‌های مختلف دولتی و دستگاه‌های متعدد غیردولتی انجام شده است. جهاد دانشگاهی به عنوان یک تشکل غیردولتی نیز هماهنگی‌های بسیاری با ما داشته است. توانسته‌ایم حرکت قابل قبولی را در این زمینه داشته باشیم و موفقیت‌های قابل توجهی را کسب کردیم. موضوع کار و توانبخشی زنان بسیار مهم است و معاونت زنان کارهای متعددی در این باره انجام داده و انجام خواهد داد. یکی از این اقدامات همکاری با سیستم بانکی کشور برای ایجاد کسب و کارهای نوپای زنان است. ما سعی کردیم با همکاری با بانک‌ها به کارآفرینان زن وام‌هایی تعلق بگیرد که اگرچه مبلغ قابل توجهی نیست اما باعث احیا و پایداری کسب و کارهای کوچک می‌شود.

برچسب ها: زنان ، وام ، زنان کارآفرین

منبع: خرداد

کلیدواژه: زنان وام زنان کارآفرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد

همایون علی‌اکبری کارشناس اقتصادی در رابطه با سامانه خودنویس و حل معضل بازار اجاره بها در هنگام عقد قرارداد اجاره گفت: معرفی سیستم امضای قراردادهای هوشمند در بازار اجاره مسکن در ایران با رونمایی از سامانه آنلاین و 24 ساعته خودنویس، تحولی در نحوه عقد قراردادهای اجاره ایجاد کرده است که به نفع مستاجران و مالکان نیز است. با بی نیازی از مراجعه به مشاوران املاک، هزینه عقد قراردادها به صفر می رسد و در دسترس همه طرفین قرار می گیرد. علاوه بر این، نظارت دولت بر معاملات مسکن باعث شفافیت و پاسخگویی به این روند خواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مزایای کلیدی این سیستم، انحصار زدایی از بازار اجاره مسکن است. با دادن حق انتخاب بین استفاده از سامانه خودنویس یا اتکا به مشاوران املاک، رقابت افزایش می‌یابد و قیمت‌ها ممکن است رقابتی‌تر شوند. این رویکرد در نهایت به مستاجرین کنترل و گزینه‌های بیشتری را برای یافتن مکانی برای زندگی می‌دهد. علاوه بر این، سامانه خودنویس احتمال سوء استفاده کارگزاران از مستاجران یا صاحبخانه ها را کاهش می دهد. با وجود یک سیستم شفاف و کارآمد، ممکن است مذاکرات و چانه زنی به حداقل برسد و فرآیند اجاره عادلانه تر و ساده تر ایجاد شود. این امر به ویژه با توجه به اینکه مسکن یک نیاز اساسی برای خانواده ها است، اهمیت دارد و وجود یک سیستم قابل اعتماد و قابل اعتماد می تواند به نفع همه طرف های درگیر باشد.

علی‌اکبری کارشناس اقتصادی با اشاره به اهمیت تسهیل فرآیند عقد قرارداد اجاره با سامانه خودنویس گفت: اجرای سامانه خودنویس نه تنها فرآیند اجاره را ساده می کند، بلکه حجم معاملات اجاره مسکن را نیز افزایش می دهد. با موانع کمتری برای امضای قرارداد، افراد بیشتری ممکن است تمایل داشته باشند املاک خود را اجاره دهند یا مکانی برای زندگی پیدا کنند. این به طور بالقوه می تواند به بازار مسکن پر جنب و جوش تر و پویاتر منجر شود که هم به نفع مالکان و هم مستاجران است.

وی  گفت: معرفی سیستم عقد قرارداد هوشمند در بازار اجاره مسکن در ایران، پتانسیل ایجاد تغییرات و بهبودهای قابل توجهی را دارد. این سیستم با کاهش هزینه ها، افزایش شفافیت و توانمندسازی افراد برای تصمیم گیری آگاهانه، پتانسیل ایجاد انقلابی در نحوه عقد قراردادهای اجاره را دارد. این گامی به سوی بازار مسکن کارآمدتر، عادلانه تر و قابل دسترس برای همه درگیر است.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • جولان سگ های ولگرد در معابر شهرستان قرچک
  • هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است
  • اجرایی شدن طرح همساز برای نوهمسران
  • بیمه زنان خانه‌دار برای نخستین بار در دولت سیزدهم عملیاتی شد
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر رسید
  • هزینه اضافی به بنگاه ممنوع؛ با سامانه خودنویس هزینه عقد قراردادهای اجاره بین مالک و مستاجر به صفر می‌رسد
  • مدارس پنجشنبه و جمعه آخر هفته‌ها به خانواده‌ها اختصاص می‌یابد؟
  • مشکلات اقتصادی فراروی اشتغال زنان در افغانستان
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • کارآفرین اردبیلی مهمان برنامه «کار خونه»