Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سیدمحمود موسوی روز سه شنبه در نشست هم‌اندیشی مدیران مواکب شهرستان اهواز مستقر در پایانه مرزی چذابه بیان کرد: فعالیت اصلی و ذاتی مواکب مربوط به ایام اربعین حسینی است ولی از آنجا که موکب‌ها از جنس مردم هستند در مواقع بروز بحران همچون زلزله و سیل که برای مردم مشکلاتی به وجود می آید و یا مراسمی شبیه به حماسه حضور میلیونی در تشییع سردار بزرگ اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی، ضرورت ایجاب می‌کند که موکب‌ها در این صحنه‌ها حضور داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در این نشست که به دعوت کمیته جذب مشارکت‌های مردمی، اسکان و تغذیه ستاد اربعین خوزستان در محل ستاد بازسازی عتبات عالیات استان برگزار شد افزود: موکب‌های اربعین حسینی با عنایت و توفیق الهی توانسته‌اند با سازوکار مناسب و پشتیبانی گرفتن از مردم و خیرین این آمادگی‌ را در خود فراهم کنند که بدون نیاز به کمک‌ دولتی، بهترین خدمات را هم در ایام اربعین و هم در مواقع بروز بحران‌هایی مثل زلزله کرمانشاه و سیل امسال خوزستان به مردم ارایه کنند.
وی ادامه داد:همه ساله پس از پایان کنگره اربعین نشست‌هایی با متولیان موکب‌ها به صورت غیرمتمرکز در شهرستان‌ها به منظور بهره‌گیری از نظرها و پیشنهادهای موکب داران برای آسیب‌شناسی و رفع کاستی ها برگزارمی‌شود تا آسیب‌ها و نقاط ضعف موکب‌ها برطرف و نقاط قوت تقویت شود.
مسوول ستاد بازسازی عتبات عالیات خوزستان در این نشست که شماری از موکب‌داران اهوازی حضور داشتند ایام شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و شهادت تعدادی از هموطنان را در حادثه تشییع در کرمان و  سانحه هواپیمایی اخیر به خانواده‌های آنان و عموم ملت ایران تسلیت گفت.

وی همچنین حضور حماسی مردم خوزستان و اهواز را در آیین حماسی و تاریخی تشییع پیکرهای مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ستود.
حجت الاسلام موسوی ادامه داد: با توجه به اینکه توان موکب‌ها برای ارایه خدمات محدود است لازم است با بهره‌گیری از خرد جمعی مدیران موکب‌ها محدوده فعالیت مواکب تعیین شود تا خدمت رسانی بهتری صورت گیرد.
وی از موکب داران شهرستان اهواز خواست نسبت به موضوع‌هایی از قبیل حل مساله امنیت اموال موکب‌ها درغیر ایام اربعین در مرز چذابه، چگونگی نگهداری و پرهیز از اسراف و هدررفت مواد غذایی، جمع‌آوری هدایا و مشارکت‌های مردمی، اهمیت دادن به وقت نماز و برپایی نماز جماعت نظرها و پیشنهادهای خود را ارایه کنند.
شرکت کنندگان در این نشست نقطه نظرات خود را در خصوص موضوع‌های طرح شده بیان کردند.
همه ساله در ایام اربعین حدود ۴۰۰ موکب با کمک‌ مردمی و خیرین در اطراف گذرگاه مرزی چذابه به زائران اربعین حسینی خدمت‌رسانی و پذیرایی می‌کنند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 تغذیه خدمت رسانی زلزله ملت ایران مواد غذایی قیمت خودرو سیل سیستان و بلوچستان قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۵۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، بهروز قره‌بیگی چهارشنبه بیان کرد: میزان تجارت در ایام نوروز بستگی به فعالیت خود تجار و بازرگانان دارد و هیچ محدودیتی در مرز‌ها برای تجارت وجود ندارد.

وی گفت: نیرو‌های مستقر در گمرکات مرز‌های کشیک بندی هستند تا بازرگانان برای تجارت با مشکلی روبرو نشوند.

قره بیگی ادامه داد: البته در این مدت به دلیل محدودیت‌های ترافیکی و جاده‌ای برای خودرو‌های سنگین بازرگانان کمتر به مرز‌های مراجعه می‌کنند.

مدیرکل گمرک اهواز بیان کرد: با توجه به تمهیدات دیده شده بازرگانان و تجار هیچ مشکل و محدودیتی در ایام نوروز برای صادرات و یا واردات ندارند.

بر اساس اعلام گمرک خوزستان، در ۱۱ ماهه سال گذشته پنج میلیارد و ۸۵ میلیون دلار صادرات غیرنفتی از استان انجام شد

در خوزستان ۲ مرز خاکی و هفت بندر تجاری برای امر صادرات و واردات استفاده می‌شود.

خوزستان به عنوان دومین استان وارد کننده و سومین استان صادر کننده ۲۵ درصد ارزآوری کشور را بر عهده دارد.

دیگر خبرها

  • فعالیت گمرکات خوزستان در تعطیلات نوروز
  • نشست تبیین شعار سال با حضور مشاور رئیس جمهوری در مشهد
  • برگزاری نشست هم‌ اندیشی دستگاه‌ های فرهنگی به مناسبت گرامیداشت دهه پایانی ماه مبارک رمضان
  • افزایش رضایتمندی مردم و مسافران نکته مورد تاکید قرارگاه نوروزی پلیس
  • الهام حسینی از حضور در جام جهانی وزنه برداری بازماند
  • فعالیت تجاری گمرکات خوزستان در ایام نوروز
  • ضرغامی: دشمن از حضور مردم در تخت جمشید ناراحت است/ سه میلیون نفر از پایگاه‌های میراث فرهنگی در نوروز بازدید کردند
  • سرمربی تیم نکونام مثل ژاوی خداحافظی کرد!‏
  • تجلیل از ۵۲ راننده داوطلب خدمت خالصانه سفر اربعین
  • درخواست علمای یمن از امت اسلامی درباره غزه