Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار فارس گفت: علاوه بر اینکه از تکنولوژی جدید برای کنترل تردد استفاده میکنیم باید ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که اعضا آنها در کنار جاده ها هستند و یا به عنوان راننده فعالیت می کنند به عنوان راهبردی اساسی در کاهش تصادفات مورد توجه قرار دهیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از فارس دکتر عنایت الله رحیمی در نهمین جلسه شورای ترافیک و سومین جلسه شورای هماهنگی راهبردی تصادفات که با حضور سردار هادیانفر فرمانده کل پلیس راهور کشور برگزار شد، ضمن اشاره به تلاش های دولت تدبیر و امید در زمینه تصادفات از کاهش دو تا سه برابری آمار جان باختگان تصادفات در سال 98 خبر داد و تاکید کرد: اما به اعتقاد من حتی یک کشته و مصدوم نیز نباید وجود داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
 وی با اشاره به اینکه عوامل انسانی، عوامل جاده ای و خودرویی در تصادفات نقش دارد تاثیر عامل انسانی را بیش از سایر موارد دانست و افزود: بی تردید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی سبب کاهش این عامل و به تبع آن کاهش میزان تصادفات خواهد شد هر چند این به معنای بی توجهی به دو عامل دیگر است.  دکتر رحیمی همچنین به اقداماتی همچون توسعه و ارتقا جاده ها اشاره کرد که در دولت تدبیر و امید مورد توجه قرار گرفته است و در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون همه نقاط استان کارگاه های راه سازی فعال است و راه های فرعی به راه های اصلی، راه های اصلی به بزرگ راه ها و بزرگ راه ها به آزاد راه ارتقا می  یابند. وی همچنین جداسازی استاندارد مسیرهای رفت و برگشت جاده ای، اصلاح نقاط حادثه خیز ، گسترس فعالیت های محسوس و نا محسوس پلیس از دیگر مواردی است که در استان انجام شده است.  نماینده عالی دولت در استان فارس نیاز به نیروی انسانی و همچنین بازسازی و یا ساخت و ساز ساختمان پلیس راه ها و همچنین تامین تجهیزات و امکانات از مواردی است که باید در سطوح ملی پیگیری شده و در دستور کار قرار گیرد.  دکتر رحیمی بیان کرد: علاوه بر اینکه از تکنولوژی جدید برای کنترل تردد استفاده میکنیم باید ظرفیت های سازمان های مردم نهاد و تشکل هایی که اعضا آنها در کنار جاده ها هستند و یا به عنوان راننده فعالیت می کنند به عنوان راهبردی اساسی در کاهش تصادفات مورد توجه قرار دهیم. وی گسترش فرهنگ سازی را موثر دانست و افزود: مدارس نقطه مناسب و اثر گذاری است و رسانه ها ظرفیت مناسبی برای اطلاع رسانی و آموزش هستند. استاندار فارس تصریح کرد باید به سمت و سویی برویم که حداقل حوادث داشته باشیم و هزینه های پیدا و پنهان تلفات و مجروحین را کاهش دهیم. وی به اثر گذاری کنترل ترافیکی در 30 کیلومتری ورودی شهر ها در کاهش تصادفات نیز اشاره کرد و افزود:  این اقدام نوروز سال گذشته در 5 شهر استان انجام شد که نتایج مثبتی در پی داشت.  وی همچنین گفت: در نوروز آینده تعداد این شهرها به 10 شهر افزایش می یابد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استاندارد جاده دولت رفت و برگشت ساخت و ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۹۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد

 تیمور باقری اظهار داشت:  در تقویم سالیانه کشور هفتم اردیبهشت‌ماه از سوی شورای فرهنگ عمومی به عنوان روز ملی ایمنی حمل و نقل نامگذاری گردید تا یادآور اهمیت موضوع و توجه به آمار سوانح  و اقدامات صورت گرفته برای ارتقای ایمنی  باشد.

وی گفت:سرعت غیرمجاز، منشا بیشتر تخلفات رانندگی است و فرهنگ‌سازی به عنوان مهم‌ترین عامل برای پیشگیری از سوانح رانندگی باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون حمل و نقل اداره کل  راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان  برنامه های مختلفی در مرکز استان و ادارات شهرستانی برای این هفته در نظر گرفته شده است که  از آن جمله می توان به اجرای طرح آموزش ایمنی به  کاربران جاده‌ای  ، توزیع کلاه ایمنی به موتور سیکلت سواران،  طرح کنترل و نظارت محسوس و نامحسوس بر نحوه فعالیت ناوگان عمومی حمل و نقل جاده‌ای در محورهای مواصلاتی تحت پوشش ، حضور در مدارس حاشیه راه‌های استان جهت ارائه آموزه‌های ترافیکی، نصب بنر حاوی پیام های ایمنی در مراکز تجمع رانندگان و مجتمع های خدماتی-رفاهی و ارسال پیام کوتاه بمنظور جلب توجه عمومی نسبت به مخاطرات سوانح رانندگی نام برد.

باقری  ، هدف از اجرای این برنامه ها را ایجاد حساسیت  در بین  عموم مردم جهت افزایش ایمنی تردد‌های جاده‌ای و تلاش برای کاهش تصادفات رانندگی، عنوان کرد و گفت: خوشبختانه  در ایام اجرای طرح نوروزی میزان تصادفات در این استان به میزان قابل توجهی کاهش داشت  که امیدواریم با تعامل همه دستگاه‌ها  و مردم تا پایان سال جاری، روند کاهش تصادفات و تلفات جاده‌ای ادامه یابد و شاهد سفرهای ایمن و بدون حادثه برای هموطنان عزیزمان باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • فرمانداریهای استان تهران برای همکاری با دبیرخانه ۱۰روز فرصت دارند
  • تدابیر شهرداری شیراز در احداث بند‌های کنترل سیلاب مسیل سعدی/ اقدام به موقع گروه‌های جهادی
  • کاهش حدود ۱۰ درصدی جانباختگان تصادفات در نوروز امسال
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان حوادث رانندگی در سفر‌های نوروزی
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • کاهش ۱۴ درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • برنامه های روز ملی ایمنی حمل و نقل در سیستان وبلوچستان تشريح شد
  • خط کشی ۱۰۰ کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • خط کشی یکصد کیلومتر از جاده‌های ارتباطی مازندران
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومان تصادفات جاده‌ای