Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسیاری از شخصیت ها و مردم عادی که خبرنگار ایرنا با آنها صحبت کرده است، پیش بینی کرده اند که جمعه آینده بغداد شاهد یکی از بزرگترین تظاهرات میلیونی بر ضد آمریکا باشد.

براساس این اظهارات، آمریکا که در طول روزهای گذشته کوشیده است، اینگونه وانمود کند که فقط یک طیف خاص سیاسی در عراق مخالف حضور نظامی او است و نه همه جامعه عراق، جمعه آینده پاسخ سختی از ملت عراق دریافت خواهد کرد که هرگز به مذاقش خوش نخواهد آمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمامی تنش ها و خشونت هایی که تحت عنوان اعتراضات خیابانی در طول روزهای گذشته شهرهای جنوب و مرکز از جمله بغداد شاهد آن بوده، بخشی از نگرانی جدی واشنگتن از تظاهرات میلیونی ملت عراق در جمعه آینده گزارش شده است.

شنیده ها حاکیست که بسیاری از مردم جنوب و مرکز درصدد مشارکت در تظاهرات میلیونی جمعه آینده در بغداد هستند.

برخی از رسانه های عراق نیز در طول یک هفته گذشته، برنامه های ویژه ای پیرامون این تظاهرات و دستاوردهای آن تدارک دیده اند و بیش از پیش مردم را به شرکت گسترده در این تظاهرات تشویق می کنند.

تمامی تحلیلگران عراقی پیش بینی کرده اند که این تظاهرات حمایت بزرگی از ضرورت خروج نظامیان آمریکا از عراق باشد.

برای نخستین بار در طول ۱۶ سال گذشته طیف های سیاسی مختلف، گروه های مقاومت اسلامی، نهادهای حاکمیتی و مقامات و دولتمردان و نمایندگان پارلمان به علاوه اقشار مختلف مردم عراق و در پیشاپیش همه آنها مرجعیت عالی دینی بر سر اخراج نظامیان آمریکا با همدیگر یکصدا شده اند.  

آنچه بیش از اینها آمریکایی ها را نگران کرده ، این است که تظاهرکنندگان فقط به اخراج نظامیان بیگانه بسنده نکرده و خواهان بسته شدن سفارتخانه آمریکا در بغداد شوند.

برخی از رسانه های آمریکایی مانند «سی ان ان» از این امر به عنوان یک کابوس یاد کرده و گفته اند آمریکایی که برای سرنگونی صدام و اشغال عراق اینهمه هزینه کرده اینک در آستانه خروج دست خالی از این کشور است.

شعارهایی که تظاهرکنندگان برای جمعه آینده اماده می کنند و به رسانه ها بخشی از آنها درز کرده بی شک برای آمریکایی ها و شخص «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا که این روزها در مخمصه استیضاح گرفتار است، دردآور خواهد بود.

یکی از این شعار با عنوان «آمریکا، ام الفساد فی العراق» است که آمریکا را به عنوان عامل فساد در عراق معرفی کرده و مانع و سد اصلی پیشبرد اصلاحات سیاسی و اقتصادی در این کشور خوانده است.

 «کلا کلا آمریکا»، «کلا کلا اسراییل»، «الله الله اکبر آمریکا الشیطان الاکبر» و بالاخره «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسراییل»، شعارهایی است که از سوی مردم در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی تکرار می شود .

برخی کاربران نوشتند مشاهده صحنه های آتش زدن پرچم آمریکا در کنار پرچم رژیم صهیونیستی برای ترامپ که تحت فشار سیاسی داخلی است، زجر آور و غیر قابل تحمل خواهد بود.

برخلاف آنچه مقامات کاخ سفید پیش بینی کرده بودند، روند تحولات برای اخراج نظامیان آمریکا فقط به تصویب قانون در پارلمان این کشور منحصر نشده و عراقی ها به تدریج با استفاده ها از ابزارهای مختلف، در حال تشدید فشارهای خود برای اجبار آمریکایی ها به رفتن از خاک این کشور هستند.

تظاهرات میلیونی که هنوز معلوم نیست به تحصن خواهد انجامید یا خیر آخرین اقدام عراقی ها برای اجبار آمریکا به خروج از عراق نخواهد بود و همچنان مراکز تصمیم گیری متعدد در این کشور از شیوه های مختلف مسالمت آمیز برای اجبار آمریکایی به رفتن خبر می دهند.

گروه های مقاومت اسلامی نیز وعده کرده اند که در صورت اتمام همه راه های مسالمت آمیز برای اجبار امریکایی ها به خروج از عراق، در صورت اصرار واشنگتن به ماندن نظامیانش، به گزینه مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگران روی خواهند آورد.

بر همین اساس شبکه های اجتماعی این روزها تصاویری از نعش های نظامیان آمریکایی را به نشانه تهدید دوباره بازپخش کرده اند تا یادآوری این مسئله باشد که مرگ بهای ماندن نظامیان آمریکا در عراق است.

مقتدی صدر روحانی شیعه و پرنفوذ عراق سه شنبه هفته گذشته با صدور بیانیه و فراخوانی از مردم عراق خواست با برگزاری تظاهرات میلیونی علیه اشغالگری امریکا به خیابان بیایند.

این فراخوان مورد استقبال شخصیت ها و گروه های سیاسی عراق از جمله هادی العامری رییس ائتلاف الفتح، قیس الخزاعلی دبیرکل عصائب اهل الحق و دهها فرد و جبهه سیاسی این کشور قرار گرفت. 
بر اساس هماهنگی ها تظاهرات علیه اشغالگری امریکا جمعه آینده ۲۴ ژانویه  (۴ بهمن)  در سراسر عراق برگزار خواهد شد.

در همین حال، مجلس عراق سوم ژانویه جاری در نشستی فوق العاده با حضور عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور به طرح خروج نیروهای امریکایی از خاک این کشور رای مثبت داد.

برچسب‌ها بغداد دونالد ترامپ امريكا کاخ سفید پارلمان دولت عراق رژیم صهیونیستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بغداد دونالد ترامپ امريكا کاخ سفید پارلمان دولت عراق رژیم صهیونیستی دونالد ترامپ بغداد دونالد ترامپ امريكا کاخ سفید پارلمان دولت عراق رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۰۹۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌

وزارت کشورعراق وقوع انفجارهایی در بغداد و سایر شهرهای این کشور را، به عنوان بخشی از «حمله دیشب منتسب اسرائیل به ایران»، تکذیب کرده است.   به گزارش عصر ایران، بی‌بی‌سی به نقل از سایت شفق نیوز نوشت: یک منبع وزارت کشور عراق گزارش‌ها درباره انفجارهایی در عراق را «نادرست» خواند.   بر اساس این گزارش این منبع گفت: «ما هیچ نوع هدفگیری در داخل عراق ثبت نکردیم اما رادارهای نظامی اشیا پرنده خارجی را بر فراز حریم هوایی عراق» شناسایی کردند.   فرماندهی پلیس استان بابل عراق هم گزارش‌ها در شبکه‌های اجتماعی درباره انفجارهای بغداد و بابل را تکذیب کرد و آنها را «بی‌اساس» خواند.   بنا به این گزارش، بامداد امروز و همزمان با گزارش‌ها درباره حمله منتسب به اسرائیل، برخی رسانه‌های داخلی گزارش دادند که صدای انفجارهایی در استان سویدا در جنوب سوریه و در نزدیکی بغداد و استان‌ بابل عراق هم شنیده شده است.

 یک کانال عراقی تصاویری را از پیدا شدن بوستر جدا شونده موشک های اسپارو در چند نقطه ار عراق منتشر کرد که ظاهراً از هواپیما شلیک شده بودند، اما نگفت سرجنگی این موشک ها کجا فرود آمده است.   گفتنی است،  وزارت دفاع سوریه هدف قرار گرفتن چند سایت پدافند هوایی را در جنوب این کشور تایید کرد.   کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • حمله به مقر نیروهای الحشدالشعبی در بغداد + فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد +فیلم
  • انفجار در یک پایگاه نظامی در بغداد
  • وقوع هرگونه انفجار در عراق تکذیب شد /تایید شناسایی اشیا خارجی پرنده در حریم هوایی‌
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران اعلام شد/ بایدن بیانیه صادر کرد
  • دور جدید تحریم‌های انگلیس و آمریکا علیه ایران
  • امیرعبداللهیان: بعد و قبل از عملیات وعده صادق به آمریکایی‌ها پیام دادیم
  • اگر به ایران حمله کنید... ؛ هشدار جدید آمریکایی‌ها به اسرائیل
  • برگزاری تظاهرات ضد صهیونیستی گیلانی ها در حمایت از مردم غزه