Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

به گزارش اتاق خبر، به نقل از مهر، اسحاق جهانگیری ۲۹ دی ماه مصوبه ۲۵ دی ماه امسال هیئت دولت در خصوص ساماندهی حاشیه شهر مشهد را به وزرای «کشور»، «اقتصاد» و «راه و شهرسازی» و رؤسای «سازمان برنامه و بودجه» و «بانک مرکزی» ابلاغ کرد.

بر اساس این مصوبه ۳۳ میلیارد تومان شامل ۲۰ میلیارد تومان به صورت تملک دارایی‌های سرمایه‌ای بابت آماده سازی، احداث تأسیسات زیربنایی و زیرساخت‌ها و ۱۳ میلیارد تومان دیگر نیز به صورت هزینه‌ای شامل هزینه‌های جاری، پشتیبانی، ارائه خدمات فنی و مدیریتی و نیز آواربرداری از منطقه مورد نظر در این شهر به موضوع ساماندهی حاشیه نشینی مشهد اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این طرح قرار است با اختصاص ۳۳ میلیارد تومان به بنیاد مسکن، ۲ هزار واحد مسکونی حاشیه شهر مشهد با هدف جلوگیری از وقوع اتفاقات ناگوار در اثر حوادث غیر مترقبه، نوسازی و مقاوم سازی شود.

همچنین از دیگر وظایف بنیاد مسکن، معرفی خانوارهای مشمول در این طرح با راهبری بانک مرکزی به بانک‌های عامل برای دریافت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی نوسازی واحدهای مسکونی است.

این تسهیلات یارانه‌ای بوده و نرخ سود آن و بازپرداخت مابه التفاوت نرخ سود در لوایح بودجه سال‌های بعد به مجلس درج می‌شود اما بازپرداخت آن ۱۵ ساله شامل ۳ سال دوره مشارکت مدنی و ۱۲ سال فروش اقساطی خواهد بود.

بدهکار بودن مشمولان دریافت وام ۵۰ میلیون تومانی به بانک‌ها، مانع از دریافت آن نخواهد بود.

گفتنی است پیش از این مصوبه، شرکت بازآفرینی شهری ایران مسئول ساماندهی حاشیه نشینی مشهد بود که با مصوبه فوق، این موضوع به بنیاد مسکن واگذار شد.

سید مسلم سید الحسینی عضو هیئت مدیره شرکت بازآفرینی شهری ایران درباره علت واگذاری ساماندهی حاشیه نشینی شهر مشهد به بنیاد مسکن به جای بازآفرینی شهری اظهار داشت: علت آن، استفاده از تمام امکانات حاکمیتی و اجرایی اعم از دولتی، بسیج سازندگی، نیروهای مسلح، ارتباط با وزارت کشور و سایر نهادها از سوی بنیاد مسکن برای نوسازی این ۲ هزار واحد مسکونی واقع در حاشیه مشهد است.

 

  انتهای پیام/

منبع: اتاق خبر

کلیدواژه: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شرکت بازافرینی شهری مشهد حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.otaghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اتاق خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی گفت: این مرکز در راستای انجام وظایف اجتماعی و عام المنفعه خود به ارائه خدمات رایگان مشاوره‌ای در نقاط کم برخوردار مشهد می‌پردازد. دکتر رضا آذریان افزود: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بنا مسئولیت‌های خود، اقدام به توسعه خدمات روان شناختی در مناطق کم برخوردار مشهد کرده است. وی افزود: این مرکز علاوه بر ایجاد کلینیک‌های ۴ گانه در حرم مطهر رضوی (باب الهادی علیه السلام)، غدیر (حرم مطهر- ورودی بازار غدیر)، بعثت (بلوار شهید منتظری مشهد) و موسسه تربیت بدنی، اقدام به توسعه خدمات به صورت عام المنفعه در ۱۷ پایگاه کم برخوردار شهر مشهد کرده است. آذریان تصریح کرد: مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی به منظور آموزش و پیشگیری از مداخلات روانی و کاهش مشکلات روحی ساکنان مناطق کم برخوردار مشهد از آبان ماه سال ۱۳۹۹ توسعه خدمات روان شناسی و مشاوره در دستور کار قرار داده و ارائه خدمات در حال حاضر در ۱۷ پایگاه به ارائه خدمات مشغول است. مدیر مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی بیان کرد: ارائه بیش از ۶ هزار خدمت در سال ۱۴۰۲ به مخاطبان حاشیه شهر به صورت مشاوره فردی و آموزش‌های گروهی در موضوعات خانواده، تربیتی و تحصیلی با مشارکت کتابخانه‌های آستان قدس رضوی، مدارس، مساجد و حسینیه‌ها و همچنین پایگاه‌های بسیج انجام پذیرفته است. شایان ذکر است مرکز جامع مشاوره آستان قدس رضوی در سال ۱۳۹۷ با عنایت تولیت معظم وقت آستان قدس رضوی و با تجمیع دو مرکز مشاوره حرم مطهر و آستان مهر رضوی افتتاح گردید. این مرکز با هدف توسعه کمی و کیفی ارائه خدمات مشاوره‌ای و پاسخگویی به نیاز‌های مشاوره‌ای زائران و مجاوران، مبتنی بر مدل‌های مشاوره و آموزه‌های دینی به ارائه خدمات می‌پردازد.

دیگر خبرها

  • آغاز لوله گذاری آبرسانی در مناطق حاشیه ای خرمشهر
  • برنامه ریزی برای واگذاری یک میلیون زمین روستایی در کشور
  • برخورد جدی با تعاونی های متخلف مسکن در مهاباد
  • فعالیت‌ های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • فعالیت‌های مشاوره‌ای آستان قدس رضوی در ۱۷ نقطه حاشیه شهر مشهد
  • ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن روستایی در ایلام پرداخت شد
  • پرداخت بیش از ۱۴ هزار میلیارد ریال تسهیلات مسکن در ایلام
  • ۱۴۶ قطعه زمین به متقاضیان واجد شرایط جرقویه تحویل داده شد
  • پرداخت ۳۶ هزار و ۷۳ میلیارد ریال وام ازدواج در همدان
  • ۹۵ درصد مزارهای شهدا در زنجان ساماندهی شد