Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارگروه تعامل پذیری مانند یک شورای کوچک است که درخواست های دستگاه های مختلف در حوزه دولت الکترونیک را مورد بررسی و ارزیابی قرار می دهد، این کارگروه که به گفته دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات که رییس کارگروه نیز است، جلسات تعامل پذیری هم مانند مشخصه اصلی آن تعامل پذیری و انعطاف پذیری است که این دو خصیصه در تمامی جلسات کارگروه قابل مشاهده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اردیبهشت امسال با مصوبه شورای عالی فضای مجازی کشور کارگروهی به نام کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک برای حل مشکلاتی از این دست شکل گرفته است. ۲۸ اردیبهشت رییس جمهوری بر اساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی، حکم دبیری کارگروه تامل‌پذیری را به رضا باقری‌اصل دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات ابلاغ کرد.

اولین جلسه ۱۵روز پس از دریافت حکم تشکیل شد و تاکنون هشت جلسه در راستای تعامل داده برگزار شده است. جلساتی که قبل از برگزاری، حداقل چندین جلسه را در دل خود برگزار کرده و در نهایت درخواست‌ها برای جمع بندی، تدوین و تصویب نهایی در یک جلسه دو ساعته به رای گذاشته می‌شوند.

نهمین جلسه کارگروه با ارایه ای از وزارت امور اقتصادی و دارایی با موضوع تعامل پذیری در سند اقتصاد هوشمند آغاز شد و شرکت کنندگان مباحثی که در این خصوص مدنظرشان بود را با اعضای کارگروه در میان گذاشتند.

‌درخواست سازمان اسناد و کتابخانه ملی برای دریافت سرویس های الکترونیکی مورد نیاز، بررسی توافقنامه سطح خدمات در مرکز ملی تبادل اطلاعات، ایجاد و دسترسی سرویس استعلام صاحبان امضای مجاز دستگاه‌های اجرایی به سامانه تبادل اطلاعات، ارتباط سامانه نظام فنی اجرایی و پایگاه ملی معاملات و قراردادها با سامانه تدارکات الکترونیکی دولت، ارائه سرویس بیمه خودرو به قوه قضاییه و دادگستری به منظور استفاده قضات، دسترسی‌های مورد نیاز سازمان‌های وابسته به وزارت امور اقتصاد و دارایی و بررسی جزییات شیوه ارزیابی بلوغ تعامل پذیری جزو دستور جلسات نهمین کارگروه تعامل پذیری بود که توسط اعضای شورا مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان جلسه درخواست‌های کتابخانه ملی مبنی بر دریافت شناسه ملی اشخاص حقوقی، دریافت سرویس شناسه کارکنان (با در نظر گرفتن زمان یک ماهه برای پیاده سازی حداکثر ظرفیت) و سرویس مدرک تحصیلی الکترونیک مورد موافقت قرار گرفت.  

جلسه بعدی این کارگروه ۲۹ بهمن ماه با حضور نمایندگان سازمان‌ها و نهادهای مختلف برگزار می شود.

برچسب‌ها دولت الکترونیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دولت الکترونیک دولت الکترونیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دانشگاه اسلامی سی و دومین جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی به ریاست محمدمهدی طهرانچی رییس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد شریفانی مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی و فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه جهان بین با تأکید بر اهمیت موضوع آراستگی و شئون رفتاری در محیط دانشگاه آزاد اسلامی گفت: ما در دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص این مسأله ، با اعتقاد و محکم عمل می‌کنیم و استفاده از ظرفیت شبکه اساتید همیار فرهنگ در این زمینه ضروری است.

در این جلسه، طرح نقش آفرینی موثر اساتید بسیجی با رسالت آموزشی تربیتی با محوریت آراستگی و شئون رفتاری با عنوان شهید اللداغی توسط بسیج اساتید ارائه و مورد بحث قرار گرفت.

در ادامه جلسه، آخرین وضعیت رسیدگی به موارد خلاف شئون آراستگی در کمیته های انضباطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در بخش دیگری از جلسه،گزارشی درخصوص پلتفرم فروش محصولات صنایع خلاق و فرهنگی دانشجویی «آزاد چارسوق» ارائه و مقرر شد این پلتفرم به صورت رسمی آغاز به کار کند.

در این جلسه همچنین در خصوص راهیان نور گزارشی ارائه شد. بر اساس آخرین آمار بیش از ۱۳۰۰۰نفر بالغ بر ۱/۰۸ درصد دانشجویان در این اردو شرکت کردند.

کد خبر 6085338

دیگر خبرها

  • رئیسی مسئولیت احیای گشت ارشاد را بپذیرد
  • خط و نشان کارگران برای دولت /گره کور حق مسکن باز می شود؟
  • توضیحات سخنگوی دولت در خصوص لایحه افزایش تعطیلات + فیلم
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • مجلس درباره مباحث ارزی و معیشتی مردم نشست برگزار کند
  • توسعه پایدار گردشگری در یزد، مستلزم تعامل دو جانبه شهرداری و اداره میراث فرهنگی
  • جلسه اعضای شوراهای ادوار گذشته برگزار می‌شود
  • هوشمندسازی، ارتباطات و ماهواره؛ اولویت‌های ستاد اتصال‌پذیری