Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: طرح توسعه مخزن آب شرب اشترینان در آینده اجرایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حبیب‌الله حدادی عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: با اشاره به گستره اراضی کشاورزی در بالادست چاه‌های آب شرب شهر اشترینان از یک سو و کمبود منابع آبی از سوی دیگر تهدیدی برای تامین آب شرب اشترینان در آینده خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: البته طرح توسعه مخزن آب شرب اشترینان در آینده در دستور کار است، تا از این طریق روستاهای بیشتری از آب بهره‌مند شوند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد با  اشاره به روند افزایش سختی آب در این شهرستان خاطرنشان کرد: استفاده وسیع از شن و نمک در جاده‌ها در فصول بارش و وسعت اراضی اختصاص یافته به کشت برنج از عوامل دخیل در این باره هستند.

حدادی افزود: با این تفاسیر آینده خوبی در انتظار کیفیت آب شرب و کشاورزی در بروجرد نیست، از سویی انتقال نمک آب به سطح زمین به معنای کویرزایی در آینده است.

وی تاکید کرد: نتیجه اقدامات غیر تخصصی مانند استفاده بی‌رویه از شن و نمک در سطح جاده‌ها، کشت محصول برنج و اقداماتی از این دست به تهدیدی برای منابع آب و خاک تبدیل شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب بروجرد گفت: در شرایطی گزارش‌های نگران‌کننده‌ای از حذف تدریجی جنگل‌های کشور در آینده به گوش می‌رسد که این به معنای حرکت در مسیر بیابان‌زایی و زنگ خطری برای منابع آب و خاک است.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: آب توسعه برنج بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۰۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقلی ایران و روسیه

سفیر ایران و معاون وزیر حمل و نقل روسیه در دیداری راهکارهای توسعه حمل و نقلی در چارچوب کریدور شمال - جنوب را بررسی کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، در جریان دیدار روز گذشته کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه با معاون وزیر حمل و نقل این کشور، روند همکاری‌های فیمابین در خصوص ساخت راه آهن رشت - آستارا در چارچوب گذرگاه بین‌المللی شمال - جنوب مورد بررسی قرار گرفت.

براساس این مذاکرات اعلام شد که تدوین قرارداد اجرایی موافقتنامه ساخت این قطعه از کریدور مراحل نهایی خود را طی می‌کند و بزودی می‌توان شاهد آغاز عملیات اجرایی این پروژه بود.

سرگئی پاولوف، قائم مقام راه آهن روسیه نیز که در این جلسه حضور داشت، اذعان نمود که حمل بار کانتینری از شاخه شرقی این کریدور از گمرکات "سرخس" و "اینچه برون" در سه ماهه نخست سالجاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از رشد 400 درصدی برخوردار بود و مذاکرات با راه آهن ایران بمنظور تعیین تعرفه جهت حمل کود و ذغال سنگ به مقاصد کشورهای ایران، امارات متحده عربی و هند در حال جریان است.

نشست وبیناری بررسی تدوین پروتکل اجرایی موافقتنامه ساخت راه آهن رشت - آستاراتاکید بر نهایی سازی مراحل ساخت راه آهن رشت ـ آستارا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ظرفیت مخازن آب روستایی کردستان
  • افزایش ۶ درصدی حجم مخزن سدهای آذربایجان شرقی
  • تالاب بیشه دالان بروجرد ظرفیتی بی‌نظیر برای توسعه گردشگری محیط زیستی
  • کشف ۱۰۰ قبضه سلاح شورشی و شکاری در لرستان
  • افزایش حجم ذخیره آب سد مهاباد
  • فاز دوم پروژه توسعه بیمارستان کوثر بروجرد آغاز خواهد شد
  • منابع انسانی، رکن اصلی و سرمایه دستگاههای اجرایی است
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سدهای پایتخت | تهرانی‌ها پیشرو در مصرف آب
  • کاهش ۷ درصدی ذخایر سد‌های تهران
  • بررسی راهکارهای توسعه حمل و نقلی ایران و روسیه