Web Analytics Made Easy - Statcounter

«خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا عصر سه شنبه در نشست خبری در محل سفارت این کشور در تهران، گفت: در چارچوب سفر به تهران برای پیشبرد روابط دو کشور و ترویج صلح، ملاقات ثمربخشی با رییس‌جمهوری و وزیر خارجه ایران داشتم.

وزیر خارجه ونزوئلا با اشاره به شهادت سردار سلیمانی از سوی آمریکا بر احترام به استقلال و حاکمیت ملی کشورها تاکید و اقدامات یکجانبه‌گرایانه و تحریم‌ها علیه ایران را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از گفت‌وگوی خود با مقامات ایران درباره اقدامات خلاف منشور سازمان ملل برخی کشورها از جمله اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی خبر داد و افزود: تلاش می‌کنیم اقداماتی برای حمایت از ایران انجام دهیم.

آرئاسا به حمایت رییس جمهوری ونزوئلا از ایران اشاره کرد و افزود: خواهان گسترش روابط با ایران در همه حوزه‌ها از جمله فرهنگی هستیم.

وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه امیدواریم در ماه‌های بعدی نهمین کمیسیون مشترک دو کشور را در تهران برگزار کنیم، خاطرنشان کرد: با برگزاری این کمیسیون، همکاری‌ها بین دو کشور در حوزه انرژی، صنایع غذایی، بهداشت، دارو و تجهیزات پزشکی توسعه خواهد یافت.

وی افزود: در ۹ آگوست (هجدهم مردادماه)، هفتادمین سالگرد برقراری روابط دو کشور را جشن می‌گیریم و مصمم هستیم تا روابط دو کشور را به گسترده‌ترین سطح در طول تاریخ دو کشور برسانیم.

آرئاسا با اشاره به تجربه گسترده ایران در حوزه مقابله با تحریم‌های خارجی، ابراز داشت: ایران سال‌ها تحریم بوده و از تجارب زیادی برای دور زدن تحریم‌ها برخودار است که می‌توانیم برای دفاع از کشور و مقابله با فشارها و حفظ استقلال و حاکمیت ملی‌ مان از آنها استفاده کنیم.

وی درباره نیروهای مسلح ونزوئلا بیان کرد: نیروهای مسلح ونزوئلا آماده دفاع از کشور، مردم، استقلال و تمایت ارضی ونزوئلا هستند. آنها سال گذشته این مساله را اثبات کرده و به آنها اعتماد داریم. امیدواریم هیچ کشوری اقدامی علیه ما انجام ندهد.

وزیر خارجه ونزوئلا درباره سفر رییس جمهوری خودخوانده این کشور "خوآن گوایدو" به اجلاس داووس یادآور شد: با وزیر خارجه چین جلساتی در این باره برگزار کردیم. امروز هم با وزیر امور خارجه ایران صحبت کردیم که بخش عمده آن درباره وضعیت داخلی ونزوئلا بود. اگر پمپئو (وزیر خارجه آمریکا) با دولت‌های دست‌نشانده می‌خواهد صحبت و ارتباط برقرار کند، به خودش مربوط است ولی ما به دنبال بازسازی و توسعه کشور هستیم.

آرئاسا در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر نظرش درباره سیاه‌نمایی‌هایی که علیه ایران می‌شود، عنوان کرد: کشورهایی ضدامپریالیسیمی که برای استقلال و تمامیت خود دفاع می‌کنند همواره مورد تهاجم هستند. ایران، کوبا، سوریه و ...‌ مورد تهاجم هستند و دائما اخبار جعلی علیه‌شان منتشر می‌شود.

وی اضافه کرد: ایران فرهنگی غنی و اقتصادی قوی دارد و پیشرفت‌های زیادی در عرصه صنعتی داشته و توانسته به آخرین تجهیزات نظامی دست پیدا کند.

وزیر خارجه ونزوئلا درخصوص ترور ناجوانمردانه سردار قاسم سلیمانی و پاسخ موشکی ایران گفت: دیروز درباره تروریسم نشستی در کلمبیا برگزار شد که اسمش ضد تروریسم بود اما این نشست، دچار تناقض بود چرا که شرکت‌کننده آن پمپئو و کسانی بودند که داعش و النصره را ایجاد کردند. آنها باید درباره اقداماتی که برای بی ثباتی و ناامنی در منطقه انجام داده‌اند، پاسخگو باشند.

آرئاسا با قدردانی از نقش نیروهای مسلح، سپاه پاسداران و شهید سپهبد قاسم سلیمانی در ثبات منطقه گفت: آمریکا با ترور سردار سلیمانی، اقدام خائنانه‌ای انجام داد چراکه سردار سلیمانی با تروریسم مبارزه می‌کرد.

وی در خصوص حمله موشکی ایران به پایگاه نظامیان آمریکا نیز افزود: ایران باید از خود و حاکمیتش و صلح بین‌الملل دفاع کند تا منطقه به ثبات برسد و اگر ایران پس از ترور سردار سلیمانی از خود ضعف نشان می‌داد، این مساله می‌توانست موجب اقدامات بعدی آمریکا علیه ایران شود اما اقدام ایران موجب شد تا منطقه وارد چالش اساسی‌تری نشود.

وزیر خارجه ونزوئلا با بیان اینکه رسانه‌ها و کمپین‌هایی هستند که می‌خواهند واقعیت را به گونه‌ای دیگر نشان داده و فردی که به دنبال صلح است را با فردی که به دنبال تروریسم است جابجا کنند، تصریح کرد: امیدواریم رسانه‌ها حتی رسانه‌های غربی بر علیه تروریسم در همه سطوح متحد شوند.

برچسب‌ها سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ونزوئلا پروندهٔ خبری انتقام سخت شهادت سردار سلیمانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ونزوئلا سازمان ملل متحد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایالات متحده آمریکا قاسم سلیمانی ونزوئلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۱۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان

سفیر ایران در عربستان با معاون وزیر امور خارجه این کشور دیدار و رایزنی کرد.

به گزارش ایسنا، علیرضا عنایتی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در عربستان با سعود السطی، معاون سیاسی وزیر امور خارجه عربستان دیدار و رایزنی کرد.

طبق اعلام وزارت خارجه عربستان، در این دیدار روابط دوجانبه دو کشور و برجسته‌ترین موضوعات مورد علاقه مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه آمریکا هفته آینده به سه کشور اروپایی سفر می‌کند
  • روحانی: تمام وزرا را بدون استثنا با رهبری چک کردم | سردار سلیمانی درخواست وزیر دفاع سپاهی کرد
  • روحانی: رهبری موافق وزارت ظریف بودند /جلسه با فرماندهان سپاه برای صلح و صفا بود /سردار سلیمانی درخواست کرد وزیر دفاع سپاهی باشد
  • مادورو از خنثی شدن دو طرح ترور علیه خود طی ۱۵ روز گذشته خبر داد
  • افشاگری ظریف در خصوص عدم احیای برجام در تابستان + فیلم
  • دیدار سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • رایزنی سفیر ایران با معاون وزیر خارجه عربستان
  • مادورو: می خواستند من را ترور کنند | دو مرد مسلح بازداشت و اعتراف کردند
  • مادورو از تلاش برای ترور خود خبر داد
  • ظریف : چون از آمریکا آمدم خودی محسوب نمی‌شدم/ برای کشت بادمجان در این دولت گفتند شش ماه صبر کنید، از برجام توقع داشتند یکی دو ماهه جواب دهد!