Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@23:50:46 GMT

نصف شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۱۲۴۴

نصف شبکه فاضلاب اهواز فرسوده است

بهنام مریدی روز سه‌شنبه در نشست اقدامات انجام شده در خصوص بازسازی و جبران خسارت ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی اخیر خوزستان از جمله اهواز ، در اداره کل مدیریت بحران خوزستان بیان کرد:یکی از معضلات  شهر اهواز وجود همین شبکه فرسوده است.
وی نشست شبکه فاضلاب بر اثر فرسودگی زا از مشکلات اساسی شیکه فاضلاب اهواز بیان کرد و افزود: در هر بارندگی بخشی از این شبکه نشست می‌کند به عنوان مثال در سیل فروردین امسال، ۷۵ کیلومتر نشست کرد که تاکنون ۷۰ کیلومتر آن بازسازی شد و در بارندگی آذر امسال نیز در بیشتر نقاط شهر اهواز شاهد ریزش شبکه فاضلاب بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: تمام هم و غم ما این است که نقاط ریزشی را بازسازی کنیم و بنا است به صورت ویدیو متری یک هزار و صد کیلومتر شبکه فرسوده فاضلاب را پیش از بارندگی بررسی و شناسایی کنیم.
وی گفت: ۱۸۶ ایستگاه پمپاژ در شهر اهواز و ۳۶۰ پمپ نیز برای دفع فاضلاب داریم، اما چون اهواز شهری مسطح است کمی کار پمپاژ با دیگر استان‌ها متفاوت است؛ حدود ۲۰۰ پمپ قدیمی را بازسازی و وارد مدار کردیم و ۸۰ پمپ جدید نیز خریداری کردیم.
مریدی بیان کرد: در بارندگی شدید آذر گذشته، حدود ۴۰ پمپ ما به دلیل بالابودن حجم کار سوخت و در هر بارندگی حدود ۲۰ تا ۳۰ پمپ ما می سوزد.
وی با بیان این که شهرستان کارون یکی از نقاطی است که با مشکلات عدیده‌ای روبه‌رو است گفت: شرکت مناطق نفتخیز جنوب پذیرفته است ۱۰۰ میلیارد ریال در حوزه شبکه فاضلاب شهرستان کارون هزینه کند اما این اعتبار را در مدت پنج سال پرداخت می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب اهواز بیان کرد: برای خیابان امام رضا(ع) شهر کارون پروژه فاضلاب در دو بخش اصلی و فرعی طراحی شده که اجرای خطوط اصلی ۴۰ میلیارد ریال و فرعی ۷۰ میلیارد ریال( در جمع ۱۱۰ میلیارد ریال) برآورد هزینه شده است.
وی با بیان اینکه شهر اهواز پس از آبگرفتگی، با افزایش گرفتگی لوله روبه‌رو است و در بارندگی اخیر حدود ۲هزار نقطه گرفتگی لوله به ما اعلام شد که همچنان در این راستا درگیر هستیم گفت:اکنون فاضلاب شهر اهواز به دو بخش شرق و غرب تقسیم شده که برای هر بخش یک مدیر به دلیل حجم کارمشخص شده است.
به گزارش ایرنا بر اساس گزارش ایرنا بر اثر بارش شدید باران در تاریخ ۲۵ آذر امسال چند شهر خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند و جمعیت هلال احمرخوزستان برای امدادرسانی به ساکنان مناطق آبگرفته پنج اردوگاه اسکان اضطراری در اهواز، آبادان و کارون راه اندازی، و به بیش از چهار هزار خانوار امدادرسانی کرد.

شهرداری وظایف خود را به درستی انجام نداده است
رییس مرکز بهداشت خوزستان نیز با اشاره به بحران‌خیز بودن خوزستان گفت: پس از وقوع سیل یا آبگرفتگی در پایان اقدامات برای رفع آبگرفتگی، برخی کارها به صورت ناقص انجام می شود که این امر موجب بروز برخی مشکلات بهداشتی  می شود.
مهدی حسینی زاده با اشاره به آبگرفتگی اخیر در اهواز و کارون و بالازدگی فاضلاب در پی آن بیان کرد: همچنان مشکلاتی درحوزه لایروبی و آهک‌پاشی در این ۲ شهرستان پابرجا است و وظایف شهرداری به خوبی در این شهرستان‌ها در قبال این کارها انجام نشده است.
وی گفت: انجام ندادن درست و کامل وظایف از سوی شهرداری اهواز به ویژه در بحث جمع‌آوری لجن ها و لایروبی جوی‌های روباز  موجب ایجاد نارضایتی در مردم شده است.
رییس مرکز بهداشت خوزستان ادامه داد:  متاسفانه وقتی درخت کنوکارپوس را عامل تنگی نفس در اهواز مطرح می‌کنند شهرداری اعلام می کند عامل تنگی نفس نیست و آن را نباید هرس کرد و وقتی از ساماندهی سگ‌های ولگرد خبر می‌دهند باز هم اقدامات دیگری می‌کنند.
وی با بیان اینکه شهرداری اهواز باید وظایفش را بپذیرد و نگذارد کارها روی زمین بماند گفت:نباید مشکل جوی‌های روباز و آب‌های سطحی میان شهرداری و آبفا پاسکاری شود بلکه باید هرچه سریعتر این موضوع تعیین تکلیف شود.

برچسب‌ها بارندگی آب و فاضلاب اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بارندگی آب و فاضلاب اهواز بارندگی آب و فاضلاب اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در اتفاقی عجیب لغو شد

دیدار تیم‌های استقلال آبی پوش ملاثانی و فجر سپاسی گه قرار بود شب گذشته در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار شود، به دلیل عدم اجازه ورود ۲تیم به درون ورزشگاه لغو شد.

باشگاه استقلال خوزستان که مالک ورزشگاه غدیر اهواز به شمار رفته و میزبان بازی‌های این تیم در لیگ برتر است، مانع از انجام این دیدار شده است.

پس از معطلی کادر هر ۲ تیم در پشت درب ورزشگاه غدیر، در نهایت با تصمیم ناظر بازی این دیدار به صورت رسمی لغو شد.

گفته می‌شود که برگزاری این بازی در ورزشگاه غدیر با باشگاه استقلال خوزستان هماهنگ نشده و ۲ تیم فجر و ملاثانی اجازه ورود به ورزشگاه پیدا نکردند.

با توجه به شرایط حساس و پایانی رقابت‌های لیگ یک، انتظار می‌رود که باشگاه استقلال خوزستان پاسخگوی این موضوع باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ۸ مصدوم در پی ۳ حادثه آتش‌سوزی در اهواز
  • لغو شدن بازی تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی پیگیری می‌شود
  • نمایی از خوزستان زیبا+فیلم
  • ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی اعزام می‌شوند
  • صعود بدون مسابقه سپاهان در جام حذفی؟
  • لغو دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی
  • اجرای بخش دوم لایروبی رودخانه کارون
  • اعزام ۲۵۵ زائر حج عمره خوزستانی به سرزمین وحی
  • دیدار تیم‌های استقلال ملاثانی و فجر سپاسی در اتفاقی عجیب لغو شد