Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-25@21:15:53 GMT

حیله متخلفان برای فرار مالیاتی

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۱۲۵۹

محمدمهدی مفتح عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به فرار مالیاتی ثروتمندان و لزوم شناسایی این افراد برای وصول مالیات، گفت: در شرایط کنونی بسیاری از افراد ثروتمند و پردرآمد جامعه برای فرار از پرداخت مالیات از ترفندهای بسیاری استفاده می کنند که تاکنون نیز این اقدامات برای آن ها نتیجه بخش بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حساب های اجاره ای راه کار متخلفان برای فرار مالیاتی

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از راه کارهای موجود برای فرار مالیاتی ثروتمندان، استفاده آن ها از حساب های اجاره ای است، این مسئله یک اقدام غیرقانونی بوده که افراد با استفاده از حساب های بانکی افراد دیگر که عموما افراد مستضعف هستند، اقدام به مبادلات و تراکنش های بانکی می کنند.

استفاده از حساب های اجاره ای یک تخلف چند وجهی است

وی با بیان اینکه فرار مالیاتی با استفاده از حساب های اجاره ای، حیله متخلفان در عرصه فعالیت های اقتصادی است، افزود: استفاده از حساب های اجاره ای یک تخلف چند وجهی است، زیرا افراد نه تنها مالیات قانونی خود را پرداخت نمی کنند، بلکه با بهره گیری از افراد دیگر این مسئله را دامن می زنند.

مفتح بر ضرورت برخورد و مقابله با فرارهای مالیاتی تأکید کرد و ادامه داد: سازمان امور مالیاتی، بانک ها و دولت باید تلاش جدی را برای برخورد با فرارهای مالیاتی و مسدود کردن روش ها و راه های فرار صورت دهند. به نظر من زیرساخت های لازم برای شناسایی مودیان مالیاتی و جلوگیری از فرار مالیاتی در کشور وجود دارد و دستگاه های مربوطه با استفاده از ابزارهای موجود می توانند این حوزه را ساماندهی کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مکانیسم ماشه مهدی بازرگان سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی فرار مالیاتی مجلس وصول مالیات مکانیسم ماشه مهدی بازرگان سردار حجازی زینب ابوطالبی سم آفلاتوکسین سیلاب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر لیگ قهرمانان آسیا حمید ابوطالبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۲۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور

 حمزه زاده در نشست شورای راهبردی روستای تاریخی کندوان روستای مدفون در دل کوه حیله ور را یکی از جاذبه‌های تاریخی و طبیعی شهرستان اسکو و آذربایجان شرقی عنوان کرد و گفت: تاکنون ۶۰ واحد کران در داخل این غار زیرزمینی کشف و از زیر گل و لای بیرون آمده و پیش بینی می‌شود با اجرای طرح‌های مطالعاتی و کاوش‌های باستان شناسی افزون بر ۲۰۰ واحد کران دیگر نیز شناسایی شود.

وی ابراز امیدواری کرد که با شناسایی کران‌های مدفون روستای حیله ور و جذب سرمایه گذاران و بهره برداری از مجموعه تاریخی این محوطه خواهیم توانست نسبت به توسعه گردشگری و عمرانی روستای کندوان اقدام کنیم.

فرماندار شهرستان اسکو هم با اشاره به ثبت جهانی روستای کندوان بر لزوم اجرای سریع طرح جامع این روستا تاکید و اظهار کرد: با اجرای طرح جامع کندوان ساماندهی این روستا سرعت بیشتری گرفته و شاهد استانداردسازی در ارائه خدمات به گردشگران خواهیم بود.

 فیروزی یکی از تهدیدات و چالش‌های پیش روی کران‌های تاریخی کندوان را ورود خودرو‌های سبک و سنگین گردشگران به داخل روستا عنوان کرد و گفت: لرزش و صدای این خودرو‌ها آسیب‌هایی به کران‌های سنگی کندوان وارد می‌کند که در این راستا طرح ایجاد پارکینگ خودرویی در بیرون از محوطه تاریخی روستا به مساحت ۱۳۰۰ متر مربع و گنجایش ۱۲۰۰ دستگاه خودرو تدارک دیده شده است.

وی همچنین ساخت و ساز‌های غیرمجاز در محدوده تاریخی روستای کندوان را یکی دیگر از چالش‌های پیش روی این روستا برشمرد و افزود: با اجرای سیاست‌های تشویقی برای روستاییان جهت تخریب سازه‌های جدید و انتقال آنها به روستای پایین دست خواهیم توانست تا حدودی از تغییر منظر تاریخی و هویت اصلی کندوان جلوگیری کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • تشویق ۲۱۱ سوادآموز استان سمنان/ پاداش‌ها واریز شد
  • اگر سود سهام عدالت دریافت نمی‌کنید بخوانید | یک راه بسیار ساده برای دریافت سود سهام عدالت
  • وصول ۱۱۰ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی در سال گذشته
  • ضرورت تامین اعتبار برای کاوش‌های باستان شناسی حیله ور
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟
  • هشدار پلیس فتا در رابطه با پیامک‌های طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی و ابلاغ دولتی
  • کلاهبرداری با ارسال لینک جعلی ورود به نرم‌افزار کالابرگ
  • حساب پس‌انداز برای این افراد غیرقانونی شد
  • ۲ هزار میلیارد ریال درآمد مالیاتی به سلامت گلستان اختصاص یافت
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود