Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان اعلام کرد: شیرهای تولیدی در گیلان، به سم آفلاتوکسین آلوده نیستند و مردم نگران نباشند.

به گزارش خبرگزاری برنا از گیلان ؛ دکتر فیروز سرودی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان به دنبال اخبار منتشر شده در خصوص خطر وجود آفلاتوکسین در شیر های تولیدی کارخانجات صنعتی کشور اظهار داشت : آفلاتوکسین ها متابولیت هایی هستند که توسط گروهی از کپک ها تولید می شوند و می توانند زمینه ساز خطرات جدی برای سلامت انسان باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 وی ادامه داد: وجود آفلاتوکسین در محصولات لبنی  در سراسر دنیا امری اجتناب ناپذیر می باشد، در کشور ما نیز میانگین وجود آفلاتوکسین در شیر و سایر فرآورده های لبنی در محدوده استاندارد بوده و حتی نسبت به بسیاری از کشورهای دیگر در سطح پایین تری می باشد .

دکتر سرودی با بیان این که در خصوص  بررسی هر موضوعی، با توجه به تمام جوانب موجود می بایست به قضاوت نشست، تصریح کرد:  با توجه به سرانه مصرف پایین شیر و فرآورده های لبنی در ایران نسبت به حد نرمال استانداردهای جهانی و تاثیرات سوء ناشی از مصرف پایین این فرآورده ها، نظیر افزایش احتمال ابتلا به بیماری پوکی استخوان و عوارض ناشی از آن در جامعه اکیدا" توصیه می شود مردم شیر را از سبد غذایی خانوار حذف نکنند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان  با اشاره به تشدید نظارت بر واحد های لبنی از طریق کارشناسان تخصصی حوزه نظارت بر مواد غذایی در سراسر استان ، یاد آورشد : تشدید نظارت بر واحد های لبنی از طریق کارشناسان تخصصی حوزه نظارت بر مواد غذایی در سراسر استان به طور مستمر و براساس ضوابط فنی و بهداشتی سازمان غذا و دارو انجام می گیرد.

 معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان  در پایان اظهار داشت : کارخانجات لبنی با وجود مسوولان فنی، آزمایشگاه مجهز و نظارت های مستمر معاونت های غذا و دارو و سایر سازمان های نظارتی در سراسر کشور به مراتب محصولات سالم تر و ایمن تری را نسبت به مراکز سنتی توزیع فرآورده های لبنی عرضه میکنند.

 وی در پایان یاد آور شد: در طرح کنترل PMS از شیرهای موجود در بازار، نمونه برداری و پس از انجام آزمایشات، موردی از افلاتوکسین مشاهده نشده است. شیرهای تولیدی در گیلان به سم آفلاتوکسین آلوده نیستند و مردم نگران نباشند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایران دارو دانشگاه علوم پزشکی سازمان غذا و دارو سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۳۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نایین گفت: در راستای اجرای طرح تشدید کنترل نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳، ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی توسط این نهاد معدوم شد.

بهزاد متولی‌زاده نائینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در نائین اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ماه مبارک رمضان و نوروز ۱۴۰۳ در شهرستان نائین، شبکه دامپزشکی این شهرستان نیز هم‌زمان با سراسر کشور و با بهره‌گیری از یک اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار اقدام به نظارت بهداشتی بر کلیه واحدهای عرضه فراورده‌های خام دامی از تاریخ ۱۹ اسفندماه ۱۴۰۲ تا پایان روز ۲۲ فروردین ۱۴۰۳ کرد.

وی ادامه داد: با انجام بازرسی‌های مستمر از کشتارگاه دام و فروشگاه‌های عرضه فرآورده‌های خام دامی، مقدار ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیربهداشتی ضبط و معدوم و ۳ واحد متخلف به مراجع قضائی معرفی شدند.

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نائین از شهروندان خواست فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از فروشگاه‌های مجاز عرضه تهیه و به برچسب دامپزشکی، تاریخ تولید و انقضا محصول و همچنین رعایت شرایط نگهداری آن توجه کنند.

کد خبر 747690

دیگر خبرها

  • داروخانه‌های معتبر اینترنتی‌ مجاز به فروش شیر خشک نیستند
  • نظارت بهداشتی بر تولید تا عرضه فرآورده‌های خام دامی
  • ۲۷۰ کیلوگرم فرآورده‌های خام دامی غیر بهداشتی در نایین معدوم شد
  • نظارت بهداشتی قرنطینه‌ای ۲۳ هزار تن نهاده دامی درسیستان وبلوچستان
  • جریمه واحد تولیدی فرآورده خوراک دام و طیور در چهارمحال و بختیاری
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • معدوم سازی ۳۸۹ کیلوگرم فرآورده خام دامی غیر بهداشتی در آستارا
  • انجام ۲ هزار و ۴۴۲ نمونه برداری از فرآورده‌های تولیدی در زنجان
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • اصناف گیلان موافق بی بند و باری در حوزه عفاف و حجاب نیستند