Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-یک مقام کره شمالی گفت در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا علیه کشورش، خلع سلاح اتمی در شبه جزیره کره هرگز میسر نمی‌شود.

یک مقام ارشد کره شمالی سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت به دلیل آنکه آمریکا مهلت پایان سال خود در زمینه مذاکرات هسته‌ای را نادیده گرفت، این کشور نیز در زمینه توقف آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک‌های بین قاره‌ای احساس تعهدی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جو یانگ چول» از مقام‌های هیات دیپلماتیک کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» در سوئیس طی سخنانی در نشستی  در زمینه خلع سلاح اتمی گفت: «دلیلی ندارد که دیگر به طور یکجانبه متعهد به اجرای تعهداتی باشیم که طرف مقابل به آن عمل نمی‌کند.»

این مقام کره‌ای در ادامه آمریکا را به وحشیانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین تحریم ها متهم کرد و افزود:  «در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هرگز وجود نخواهد داشت.»

 جو یانگ چول افزود: «اگر ایالات متحده تلاش کند خواسته‌های یکجانبه را تحمیل کند و همچنان اجرای تحریم‌ها ادامه یابد، کره شمالی ممکن است مجبور شود به دنبال یک مسیر جدید باشد.»

گفت‌وگوهای هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام در آغاز سال میلادی گذشته به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه  خودبه بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند رفتار آمریکا در توافق‌های بین‌المللی قابلیت اعتماد به این کشور در عرصه بین‌المللی و از جمله امکان توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را زیرسئوال برده است

منبع: فارس

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم

وزارت خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که واشنگتن همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی برای ایجاد شفافیت بیشتر در رابطه با فعالیت‌های هسته‌ای ایران دارد.

به گزارش ایسنا، مالوری استوارت، دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور کنترل تسلیحاتی در این باره گفت: ما همکاری نزدیکی با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در چارچوب افزایش شفافیت داشته و به همکاری بیشتر با این سازمان برای تضمین عدم وجود تخطی در توانایی‌های هسته‌ای داریم.


استوارت تاکید کرد که وزارت خارجه آمریکا از تمامی تلاش‌های آژانس اتمی در راستای شفاف‌سازی در رابطه با سوتفاهم‌ها و بی‌اعتمادی‌های پیش آمده در نتیجه عدم وجود شفافیت لازم در ایران حمایت می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تلاش آمریکا برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای
  • آمریکا: با آژانس اتمی برای شفافیت بیشتر فعالیت‌های هسته‌ای ایران همکاری داریم
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • گروسی: ایران باید بیشتر با آژانس همکاری کند/ قصد دارم به زودی به ایران بروم
  • اعلام شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای
  • لاوروف شرط بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای را گفت
  • لاوروف: در آستانه درگیری بین قدرت‌های اتمی هستیم
  • شرط روسیه برای بازگشت به معاهده منع جامع آزمایش هسته‌ای