Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، مسئولان برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، به این نتیجه رسیدند که فیلم‌های کوتاه و مستند را در سانس پایانی فستیوال پخش کنند. همین موضوع گلایه برخی از کارگردانان این بخش را به همراه داشته است. پارسال فیلم‌های کوتاه، مستند و انیمیشن بلند، در سانس ابتدایی جشنواره اکران شدند که آن زمان هم گلایه‌های فراوانی مطرح شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حبیبی منصور کارگردان مستند «بانو» که یکی از آثار حاضر در جشنواره است، در این باره به خبرنگار ما گفت: چرا مستند‌ها و فیلم کوتاه در پروسه قرعه کشی بخش سودای سیمرغ و نگاه نو جشنواره فیلم فجر قرار نگرفت؟ اگر این آثار به جای قرار گرفتن در سانس پایانی، در سانس‌های مختلف اکران می‌شد، با افزایش شأن، توجه بیشتر و بهتری روبرو می شد.

این کارگردان در ادامه بیان کرد: مستند می‌تواند به سینمای داستانی کمک کند. مستند با ارائه موضوعات بکر و واقعی به سینمای داستانی سبب می‌شود، قهرمان مجدد به فیلم‌های سینمایی بازگردد و مشکل کمبود محتوا حل شود. مستند می‌تواند دستمایه ساخت یک اثر جدی سینمایی باشد.‌ ای کاش جشنواره به جای محور قرار دادن چهره‌های مشهور، آثار خوب را محور قرار دهد.

بیشتر بخوانید: جدول برنامه سینما‌های مردمی جشنواره فیلم فجر ۳۸ منتشر شد

محسن استاد علی کارگردان مستند «خسوف» دیگر کسی است که در بخش مستند جشنواره فیلم فجر حاضر است. او در این خصوص به خبرنگار ما گفت: یکی از گلایه‌های من نسبت به جشنواره قرار گرفتن فیلم مستند در کنار فیلم کوتاه است. نباید مستند و فیلم کوتاه در یک قالب با هم سنجیده شود. جشنواره فیلم فجر متکی به سینمای داستانی است. تا وقتی که جشنواره سینما حقیقت به فیلم مستند اختصاص دارد، توجه بیشتر جشنواره فیلم فجر به کار‌های داستانی خواهد بود و این موضوع عجیب نیست.

این مستند ساز در ادامه بیان کرد: زمانی به استاندارد دنیا می‌رسیم که مثل جشنواره‌های بزرگ دنیا مانند برلین و کن، فرقی بین مستند و اثر داستانی نگذاریم. دوره قبلی جشنواره برلین با یک انیمیشن افتتاح شد. در جایزه لوکارنو، یک فیلم مستند جایزه اصلی را برد. پارسال در جشنواره برلین یک فیلم مستند در رقابت با فیلم‌های داستانی برنده جایزه شد. برای رسیدن به استاندارد جهانی باید فیلم مستند با فیلم سینمایی در یک قالب رقابتی و نمایشی قرار بگیرند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره فیلم فجر سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر جشنواره فجر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مسئول انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور گفت: فصل جدید پاتوق نمایش فیلم شامل پخش ۱۲۰ فیلم کوتاه منتخب در قالب های گوناگون است طی ۳۰ هفته به اهتمام انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی و معاونت پرورشی آموزش و پرورش نیشابور به نمایش در خواهد آمد.

مسعود سلیمانی سپهر افزود: فصل جدید پاتوق فیلم سه شنبه هر هفته ساعت ۱۷:۳۰ عصر در سالن مهر تابان امور تربیتی نیشابور به نمایش درخواهد آمد. 

وی ادامه داد: همچنین هر هفته و پس از نمایش آثار، جلسات نقد و بررسی با حضور منتقدان و کارشناسان برگزار می‌شود.

سلیمانی خاطر نشان کرد: پاتوق فیلم کوتاه انجمن سینمای جوان اداره فرهنگ وارشاداسلامی نیشابور در این فصل با همکاری معاونت پرورشی اداره آموزش پرورش نیشابور برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به صورت رایگان، هر هفته با حضور در سالن مهر تابان واقع در خیابان رازی- رازی ۴، از جلسه نمایش و نقد و بررسی فیلم‌های بهره‌مند شوند.

دیگر خبرها

  • فیلم مستند از اراک تا تل‌آویو اکران شد
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • مستند «عشق و فلسفه» در مورد زندگی «نادیا مفتونی» استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • این مستند تقدیم به همه کسانی که در پرونده خون‌های آلوده از حق خود گذشتند
  • «لان» به هشتمین فستیوال فیلم‌های وحشت پان می رود
  • آغاز فصل جدید نمایش پاتوق فیلم کوتاه نیشابور
  • احیاگر فلسفه هنر فارابی به تلویزیون می آید
  • تولید چهار فیلم کوتاه در انجمن سینمای جوان مهاباد
  • روایت عشق و فلسفه؛ پرتره نادیا مفتونی استاد فلسفه دانشگاه تهران
  • ۴ فیلم کوتاه‌داستانی در سینمای جوان مهاباد تولید شد