Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-28@18:13:40 GMT

ائتلاف سعودی شمال شرق صنعاء را بمباران کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۱۶۰۹

ائتلاف سعودی شمال شرق صنعاء را بمباران کرد

ائتلاف سعودی شهرستان «نهم» واقع در شمال شرق پایتخت یمن را هدف حملات هوایی خود قرار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنگنده‌های ائتلاف سعودی عصر سه‌شنبه شهرستان «نهم» استان صنعاء را بمباران کردند.

شبکه المیادین گزارش داد که در این حمله هوایی، شهرستان مذکور که در شمال شرق صنعاء واقع است، به شدت بمباران شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارشی درباره تلفات احتمالی ناشی از این حملات هوایی ائتلاف سعودی منتشر نشده است.

شهرستان «الدریهمی» استان الحدیده نیز امروز هدف حمله خمپاره‌ای شبه‌نظامیان وابسته به ائتلاف سعودی قرار گرفت.

وبگاه انصارالله گزارش داد، متجاوزان روز سه‌شنبه 13 گلوله خمپاره به سمت روستای «الشجن» در اطراف شهر محاصره شده الدریهمی شلیک کردند.

حملات ائتلاف سعودی به یمن پنج سال است که آغاز شده و طی این مدت هزاران نفر از غیرنظامیان یمنی کشته و یا زخمی شده‌اند.

انتهای پیام

منبع: فارس

کلیدواژه: یمن ائتلاف سعودی بمباران صنعاء

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!

زی‌سان؛ شرکت سرمایه‌گذاری قدیه اعلام کرد که قصد دارد نخستین بازی‌پارک موضوعی جهان بر اساس انیمه مشهور ژاپنی «دراگون بال» (Dragon Ball/ گوی اژدها) را در عربستان سعودی بسازد.

به گزارش زی‌سان به نقل از بی‌بی‌سی، این شهربازی اولین جاذبه تفریحی جهان است که بر پایه مجموعه کتاب‌ها و انیمه محبوب دراگون بال ساخته می‌شود.

به گزارش شرکت سازنده، اژد‌هایی به طول ۷۰ متر در مرکز این شهربازی قرار می‌گیرد و دست‌کم ۳۰ وسیله بازی خواهد داشت. مساحت این شهربازی نیز بیش از نیم میلیون مترمربع است و از ریاض، پایتخت عربستان سعودی، تنها ۴۰ دقیقه فاصله دارد.

قدیه یک پروژه تفریحی و گردشگری بزرگ با امکانات متنوع شامل پارک‌های تفریحی، مراکز ورزشی، مراکز خرید، هتل و سایر امکانات است که در نزدیکی ریاض ساخته می‌شود و بخشی از طرح آینده‌نگر پادشاهی سعودی برای تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور محسوب می‌شود که هدف آن کاهش اتکا به سوخت‌های فسیلی است.

به گزارش وب‌سایت رسمی دراگون بال، این شهربازی یک ترن هوایی خواهد داشت که داخل اژد‌هایی حرکت می‌کند که از شنرون [اژد‌های معروف این انیمه]الگوبرداری شده است.

مجموعه کتاب‌های مصور (کمیک استریپ) دراگون بال نخستین بار در سال ۱۹۸۴ منتشر شدند و ماجرا‌های پسری جوان به نام سان گوکو را روایت می‌کردند که با دختر نوجوانی به نام بولما آشنا می‌شود و آنها با هم سفری ماجراجویانه را آغاز می‌کنند تا هفت گوی با سری اژد‌ها (دراگون بال) پیدا کنند و بتوانند اژد‌هایی قدرتمند به نام شنرون را احضار کنند؛ چون شنرون می‌تواند بزرگ‌ترین آرزوی هرکس را براورده کند. این مجموعه یکی از تاثیرگذارترین و پرفروش‌ترین داستان‌های مصور ژاپنی بود.

به گزارش الشرق‌الاوسط، احداث این شهربازی به برنامه راهبردی بن سلمان برای جذب سالانه بیش از ۱۵۰ میلیون بازدید‌کننده تا سال ۲۰۳۰ کمک خواهد کرد. 

به گفته عبدالله بن ناصر الداود، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری قدیه، این طرح که با مشارکت شرکت سازنده انیمه دراگون بال (Toei Animation) اجرا می‌شود، به احداث یک شهربازی منحصر‌به فرد کمک می‌کند که ترکیبی بی‌مانند از ماجراجویی و سرگرمی و همچنین تنوع و گوناگونی برای همه سلیقه‌ها خواهد بود.

tags # عربستان سایر اخبار اولین انسان روی زمین چند سال پیش به دنیا آمد؟ (تصاویر) دانشمندان چهرۀ یک انسان اولیه را شناسایی کردند؛ انسان اولیه این شکلی بود! (تصاویر) چند سال پس از مردن انسان‌ها زمین چه شکلی خواهد بود؟ انسان‌هایی که خوراکشان گوشت انسان است!

دیگر خبرها

  • ادامه حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه و شهادت فلسطینی ها
  • حمله جنگنده‌های آ‌مریکایی و انگلیسی به شمال غرب یمن
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تداوم جنایات رژیم صهیونیستی با شهادت ۱۱ فلسطینی
  • روز ۱۷۳ طوفان‌الاقصی|یورش به بیمارستان ناصر
  • حملات هوایی آمریکا به چند منطقه درشرق سوریه چند شهید و زخمی بر جا گذشت
  • تداوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار نفر شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • نهمین سالگرد آغاز جنگ علیه یمن؛ بیش از ۱۸ هزار شهید و ۳۱ هزار نفر زخمی شدند
  • جدیدترین آمار از جنگ ۹ ساله علیه یمن