Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: رتبه‌بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همچون دانشگاه‌ها باید عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم همینطور است.

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمدرضا پورمحمدی عصر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اظهار کرد: در هر عرصه‌ای که بخواهیم تحول ایجاد شود، باید فنداسیون آموزش و پرورش و نظام و تعلیم و تربیت را جدی بگیریم؛ کارهای زیادی انجام گرفته ولی تا سرمنزل مقصود فاصله زیاد است و باید بیش از اینها تلاش شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به دلیل فشارها و تنگناهای موجود یک سری مشکلات جدی وجود دارد؛ برخی از مدیران به لحاظ محدودیت‌های موجود از اولیا مطالبه پول می‌کردند که از بدیهی‌ترین خلاف‌ها به شمار می رود؛ اگر دستگاه تعلیم و تربیت تخلف کند از دیگران چه انتظاری می توان داشت.

پورمحمدی تصریح کرد: لازم است کارهای مردم را با مشارکت مردم انجام دهیم، اما مجبور کردن اولیا دانش آموزان به پرداخت پول هنگام ثبت نام به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

استاندار آذربایجان شرقی اعلام کرد: سرمایه گذاری در آموزش هزینه نیست چرا که محصول آن انسان‌های تعلیم یافته و متخصص است که جامعه را اداره خواهند کرد؛ باید در استان توجه ما بیش از پیش معطوف امر آموزش و پرورش شود.

وی ابراز داشت: تنگناهای زیادی در کشور وجود دارد؛ یکی از جدی‌ترین بحث‌ها تامین منابع مالی است که برای این امر حتما باید مشارکت مردم را جلب کنیم و انجمن اولیا و مربیان را جدی بگیریم.

این مسوول ادامه داد: از خیرین مدرسه‌ساز بخواهیم به امر مدرسه یاری و برطرف کردن مسائل و مشکلات مالی مدارس موجود نیز توجه کنند.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: از بابت سهمیه سرانه دانش‌آموزی امسال یک میلیون و 300 هزار تومان توسط وزارت آموزش و پرورش توزیع می شود که خبر نسبتا خوبی است.

وی تاکید کرد: علم و آموزش ما باید در جامعه نسبت به اصلاح نگرش‌ها و رفتارها موثر باشد هرچند ما در یک جنگ نابرابر قرار داریم و مقابل شبیخون‌های همه جانبه استکبار قرار گرفته ایم.

محمدی گفت: رتبه‌بندی به عنوان یک طرح مطلوب در آموزش و پرورش همچون دانشگاه‌ها باید  عوامل اجرایی و اداری را هم شامل شود که در دانشگاه هم همینطور است.

انتهای پیام/60026

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش و پرورش تعلیم و تربیت دانش آموز استاندار آذربایجان شرقی دانشگاه محمدرضا پورمحمدی تبریز آذربایجان شرقی سرانه اداره خیران مدرسه رتبه بندی معلمان خبرگزاری فارس فارس تبریز فارس آذربایجان شرقی مدرسه ساز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله حبیبی ظهر امروز یکشنبه در نمایشگاه هفته مشاغل که به منظور آشنایی دانش‌آموزان با مشاغل مختلف در هنرستان حضرت آمنه اهواز برپا شد، اظهار کرد: در هفته مشاغل قرار داریم و یکی از وظایف آموزش و پرورش در این زمینه، توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای است.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش خوزستان افزود: در خوزستان ۵۵۱ هنرستان فنی و حرفه‌ای وجود دارد و همچنین هفت هنرستان به عنوان هنرستان در جوار صنعت‌ها و شرکت‌های خوزستان قرار دارند.

وی گفت: هنرستان‌ها وظیفه دارند که استعدادهای دانش‌آموزان را در زمینه‌های مهارتی تقویت کنند تا فضای لازم فراهم و استعدادهای دانش‌آموزان بر اساس توانمندی‌هایشان شکوفا و زمینه اشتغال آن‌ها در بازار کار و آزاد فراهم شود.

کد خبر 6084650

دیگر خبرها

  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • جذب ۳ هزار نیروی دبیری در خراسان رضوی در سال جاری
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • برخورد با عوامل خاطی در مدرسه شهرستان دلگان
  • اهداف تفاهم‌نامه دانشگاه آزاد شبستر و آموزش و پرورش استان آذربایجان‌شرقی
  • حمایت ۴ میلیارد تومانی بخش صنعتی از پژوهشگران امیرکبیر
  • بیش از ۵۵۰ هنرستان فنی و حرفه‌ای در خوزستان فعالیت می‌کنند
  • صعود ۱۶ رتبه‌ای گلستان در قبولی کنکور
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می‌گیرند
  • ۳۰ دانشگاه برتر رتبه‌بندی ملی ISC مورد حمایت ویژه قرار می گیرند