Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی پیشگامان رونق تولید کشاورزی خراسان جنوبی در سطح ملی برای سومین سال پیاپی توانستند با بهره‌گیری از اصول علمی و نیروها و توان بومی با وجود محدودیت‌ها رتبه دوم را کسب کنند.

مراسم سی و چهارمین دوره انتخاب و معرفی نمونه‌های ملی بخش کشاورزی با تجلیل از 166 نفر تولیدکننده برتر ملی در تهران برگزار شد و 9  نفر از تولیدکنندگان و بهره‌برداران بخش کشاورزی استان به عنوان پیشگامان رونق تولید استان در این مراسم تقدیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا، بهرام ساتلیخ محمدی، تولیدکننده نمونه خوراک طیور و آبزیان کشور، امروز سه شنبه یکم بهمن، در نشست خبری پیشگامان تولید استان، با بیان اینکه این واحد از سال ۸۶ فعالیت دارد، اظهار کرد: ۲۲ سال است که در این حوزه فعالیت دارم و با اینکه تأمین مواد اولیه در شرایط تولید سخت است، اما موفق شدم.

وی بیان کرد: ظرفیت اسمی این کارخانه ۱۷۵ هزار تن در سال است و در حال حاضر بیش از ۱۳۷ نفر در این مجموعه مشغول بکار بودند که بیش از ۵۰ درصد آن‌ها دانش‌آموختگان دانشگاهی هستند.

وی با تاکید بر کار شبانه روزی در شرایط سخت، تصریح کرد: ارائه یک محصول قابل اعتماد به مصرف‌کننده از دیگر دلایل موفقیتم بود.

این تولیدکننده نمونه بیان کرد: ارائه خدمات پس از فروش به مصرف‌کننده نیز یکی دیگر از عامل‌های موفقیت بود که کارشناسان این واحد ضمن معرفی محصول مناسب، مصرف‌کننده را راهنمایی می‌کنند تا بهترین راندمان را داشته باشند.

محمدی با تاکید بر اجرای فعالیت‌های پژوهشی، ادامه داد: موفق شدیم میانگین ضریب تولید را از ۲.۲ به ۱.۷ کاهش دهیم و این امر به این معناست که در گذشته به ازای مصرف ۲.۲ کیلو دان یک کیلو گوشت تولید می‌شد که امروز این رقم به ۱.۷ کیلوگرم کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه به ازای هر ۰.۱ کاهش در ضریب تبدیل هزینه‌های تولید مرغ استان نزدیک به ۱۱ میلیارد تومان کاهش می‌یابد، اظهار کرد: استفاده دقیق از فرمولاسیون‌ها و استفاده از بهترین مواد اولیه باعث کسب این موفقیت شد.

این تولیدکننده نمونه با اشاره به بهره‌گیری از ماشین‌آلات مدرن و تکنولوژی روز، تصریح کرد: این واحد پنج سال پیاپی صادرکننده نمونه استان در صادرات خوراک دام و طیور بوده است.

محمدی با اشاره به صادرات تولیدات این واحد تولیدی به کشورهای افغانستان، تاجیکستان و عراق، اظهار کرد: اکنون صادرات با محدودیت روبرو شده، اما در این شرایط نیز می‌توان موفق بود.

عبدالطیف آبدار، مددکار نمونه ترویجی در سطح ملی که از روستای درمیان در این نشست شرکت کرده است، افزود: از کودکی به کشاورزی علاقه داشتم و در این حوزه کار گرده‌ام.

وی که اختراعاتی در حوزه کاشت، داشت و برداشت زرشک داشته، افزود: حاضرم این دانش و اطلاعات و وسایل خود را در اختیار رونق تولید استان بگذارم.

وی با تاکید بر همکاری مسئولان و کشاورزان برای تحقق موفقیت، ادامه داد: در حوزه ترویج و آموزش نمی‌توانیم تافته جدا بافته باشیم و برای تولید انبوه ابزارهای اختراعی خود نیازمند حمایت هستم.

آبدار بیان کرد: در سال ۶۱ دستگاه زرشک پاک کنی را اختراع کردم که اکنون به اشکال گوناگون ساخته شده و مورد استفاده قرار می‌گیرد.

رضا فروزانفر، یکی دیگر از تولیدکنندگان برتر استان در سطح ملی نیز اظهار کرد: به همراه دو برادر دیگر کار خود را از یک مغازه مرغ و تخم مرغ فروشی آغاز کرده‌ایم.

وی که اکنون در حوزه صنایع تبدیلی و تکمیلی فعالیت دارد، افزود: امروز کارخانه و کشتارگاه و ۲۷ مرغداری را نیز ساماندهی کرده‌ایم.

فروزانفر با تاکید بر تحقق شعار از مزرعه تا سفره، تصریح کرد: صنعت طیور، صنعت اول استان بوده و اکنون ۲۵ درصد ظرفیت‌های بخش‌های مختلف در کشور بلااستفاده مانده که باید از آن بهره‌گیری شود.

وی بیان کرد: اکنون ۶۵۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در دوره و سه میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه در سال در واحدهای خود داریم و توانسته‌ایم پتانسیل‌های بالقوه را بالفعل کنیم.

وی با بیان اینکه در حمل و نقل فرآورده‌های تازه و منجمد بیش از ۲۰۰ تن و در بخش حمل مرغ زنده نیز ۱۵۰ تن ظرفیت داریم، افزود: نقش زنجیره ما برقراری نامشهود و بی ادعای تعادل در عرضه و تقاضای مرغ در استان است.

فروزانفر اظهار کرد: ایجاد مراکز عرضه مستقیم در شهرستان‌های مختلف، آزمایشگاه مرجع، شرکت حمل و نقل و گروهای تکنسین و مشاوره‌ای از نقاط قوت است و در حال حاضر ۸۵ درصد تولید استان مازاد بر مصرف است.

مدیر نمونه واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی تلفیقی روز دنیا و بومی، بیان کرد: پایگاه صنعتی با حضور ۳۰ پرسنل فنی و متخصص مشغول فعالیت است که بسیاری از قطعات را در مجموعه ساخته و به تهران و استان‌های دیگر ارسال می‌کنیم.

وی ادامه داد: اخذ کد IR و سایر استانداردهای ملی و بین‌المللی و رعایت استانداردهای ایمنی از نقاط موفقیت است.

مدیر نمونه واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی با اشاره به اشتغالزایی مستقیم برای ۳۵۰ نفر، تصریح کرد: بالغ بر ۷۰ درصد این افراد از روستاهای همجوار هستند.

فاطمه افقهی، مدیرعامل نمونه صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی نیز اظهار کرد: در این صندوق با ارائه تسهیلات ارزان قیمت و آموزش زنان سعی در نگهداشت جمعیت در روستاها داریم.

وی با اشاره به راه اندازی بوم بازار محصولات تولیدی بانوان و کمک به تولید، افزود: این صندوق از سال ۸۹ در روستای مصعبی سرایان آغاز به کار کرده که اکنون با استقبال بالای بانوان یک صندوق دیگر نیز در این روستا راه‌اندازی شده است.

وی، تولید قارچ، کاشت، داشت و برداشت زعفران و ترغیب زنان روستایی به کارهای گروهی و برگزاری کلاس‌های آموزشی را از عولمل مدفقیت خود دانست.


حمید قاسمی، مدیرعامل نمونه ملی صندوق اعتبارات خرد زنان روستایی نیز که توانسته در زمینی کوچک مقدار زیادی زعفران برداشت کند، تصریح کرد: با ارائه روش‌های علمی تولید زعفران توانستیم تولید خود را به میزان هشت برابر برسانیم.

وی با بیان اینکه استفاده از پیاز مناسب و آبیاری به موقع بسیار اثرگذار است، بیان کرد: میانگین تولید زعفران در هر هکتار چهار کیلو زعفران خشک است که موفق شده‌ام این عدد را به ۳۱ کیلو در هکتار افزایش دهم.

محمدحسین جعفری، تولید کننده نمونه نهال جنگلی در شهرستان زیرکوه نیز در این نشست اظهار کرد: سالانه ۱۰۰ هزار تا ۱۵۰ هزار نهال در ایستگاه منابع طبیعی شهرستان زیرکوه تولید می‌کنم که شامل؛ نهال‌های قیچ، تاغ و اسکنبیل است.

وی یادآور شد: بهره گیری از خاک مرغوب و آبیاری به موقع و استفاده از بذر مناسب در میزان موفقیتم بسیار تاثیرگذار بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی توليد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۷۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کول پالمر و ثبت +۳ گل در دو بازی پیاپی خانگی برای چلسی در لیگ برتر

دیدار چلسی و اورتون در هفته ۳۳ لیگ برتر انگلیس ۲۰۲۳/۲۴ با برد ۶-۰ آبی های لندن به پایان رسید. کول پالمر که دو هفته پیش مقابل منچستریونایتد هت تریک کرده بود، امشب هم ۴ گل زد و موفق به ثبت پوکر شد.

به نقل از اوپتا؛ پالمر بعد از لمپارد (۲۰۱۰ مقابل استون ویلا) نخستین بازیکن چلسی است که در یک بازی لیگ برتر موفق به ثبت +۴ گل می شود. او اولین بازیکن تاریخ چلسی لقب گرفت که در نیمه اول دیداری از لیگ برتر هت تریک می کند. پالمر همچنین بعد از دروگبا، دومین بازیکن تاریخ چلسی در لیگ برتر است که در دو بازی پیاپی خانگی موفق به ثبت +۳ گل می شود.

از دست ندهید ????????????????????????

جشن قهرمانی بایرلورکوزن در بوندسلیگا هواداران آرسنال از قهرمانی ناامید شدند اینتر مساوی کرد، رکورد تاریخی امتیازات لیگ‌های اروپایی دست‌نخورده ماند حضور فردوسی‌پور در مراسم ختم همسر مالک تراکتور

دیگر خبرها

  • خلاصه بازی چلسی و اورتون + فیلم
  • کول پالمر و ثبت +۳ گل در دو بازی پیاپی خانگی برای چلسی در لیگ برتر
  • تحقق «جهش تولید» با همکاری تولیدکنندگان و صنایع میسر می‌شود
  • خودکفایی غذایی در شهرها + نمونه‌های موفق
  • نمونه‌های ایرانی نفرین هری کین؛ رامین رضاییان و مسعود ریگی!
  • عملیات «وعده صادق» موجب تقویت غرور ملی شد
  • سرلشکر سلامی: «وعده صادق» نمونه برجسته‌ای از معادله جدید ما با رژیم صهیونیستی است / عملیات بیش از انتظار، موفق بود+ فیلم
  • ضرورت منع صدور سیمان با کارت‌های بازرگانی شخصی
  • رئیس انجمن تولیدکنندگان لاستیک: کمبود تولید تایر در کشور نداریم
  • ۳ گام دولت در حمایت از تولیدکنندگان ؛ مالیات باز هم کم می شود؟