Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدعلی شجاعی روز سه شنبه در نشست با مقامات کشور پاکستان، ترکیه و قزاقستان گفت: آمادگی داریم تا در صورتی که زائران پاکستانی امام رضا(ع) به مقصد فرودگاه بجنورد، به ایران بیایند، علاوه بر رایگان بودن اسکان در بجنورد و انتقال به مشهد، هزینه های غذا هم نصف باشد.

وی اظهار داشت: درصورتی که مقصد پرواز، فرودگاه مشهد باشد، همین شرایط برای گردشگران که تور سه روز به استان داشته باشند، برقرار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه سالانه ۵۰۰ هزار تا ۷۰۰ هزار زائر پاکستانی برای زیارت امام رضا(ع) به ایران می آیند افزود: اردوی تیم های ورزشی برای ۱۰ درصد از این رقم، برای پاکستان در این استان رایگان خواهد بود.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: کشورهای ترکیه و قزاقستان هم می توانند برای بهره مندی از شرایط اینچنینی، برنامه ریزی و تدبیر داشته باشند و این قول را می دهم که در تمامی این زمینه ها به تعهدات خود جامه عمل بپوشانم.

شجاعی گفت: خراسان شمالی می تواند در تامین نیروی انسانی متخصص و دارای مهارت، به این کشورها هم کمک کند.

وی تصریح کرد: وجود حدود پنج هزار نیروی متخصص در رشته های مختلف مهندسی ساختمان، وجود سه هزار و ۷۰۰ نیروی مهندس در رشته های مختلف کشاورزی و نیز ۶۰۰ نفر نیروی ماهر در زمینه نظام دامپزشکی از جمله توانمندی های این استان است.

استاندار خراسان شمالی خاطرنشان کرد: این استان آمادگی دارد تا نسبت به صدور خدمات فنی و مهندسی اقدام کرده و نیاز بازار کشورهای مختلف را به این نیروی انسانی، تامین کند.

وی خاطرنشان کرد: کشور ایران، در شرایط جدید قرار دارد و البته در این شرایط، ما می توانیم برای هم مفید باشیم.

وی با اشاره به فعالیت واحد صنعتی لوله گستر و فولاد گستر در اسفراین خراسان شمالی گفت: از مقامات کشورهای قراقستان، ترکیه و پاکستان انتظار می رود حتما در این واحدهای صنعتی بزرگ، حضور یافته و با ظرفیت وتوانمندی آن آشنا شوند.

استاندار خراسان شمالی افزود: رویکرد دولت این است که برای توسعه اقتصادی، گریزی جز توسعه روابط و مراودات تجاری و سایر بخش ها نیست، اگر به این مسیر، فکر و توجه نکنیم، نگاه، رویکرد توسعه ای نخواهد بود.

شجاعی تاکید کرد: تعهدات خود را به یقین انجام می دهیم و برای انجام آن، از ظرفیت های کشور هم استفاده خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: در برقراری و توسعه مراودات تجاری، سند توسعه تجارت خارجی، مبنا قرار خواهد گرفت.

استاندار خراسان شمالی اظهار داشت: آمادگی داریم تا در این استان مکان و دفتر کاری به صورت رایگان، در اختیار نمایندگان این سه کشور قراردهیم، این فضا می تواند در اختیار بخش خصوصی، به عنوان نماینده کشور قرار گیرد. 

خراسان شمالی ۳۴۴ هزار هکتار عرصه کشاورزی دارد که از این سطح ۳۰۰ هزار هکتار کشتزاز است که ۸۲ هزار بهره بردار در این بخش مشغول به فعالیت هستند.  

خراسان شمالی علاوه بر کشاورزی، ظرفیت های زیادی در بخش گردشگری و صنایع دارد بطوریکه وجود کارخانجات فولاد، آلومینا، پتروشیمی، قند و سیمان این استان را به یکی از قطب های صنعتی شرق کشور تبدیل کرده است.

برچسب‌ها بجنورد گردشگری پاکستان حرم امام رضا خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بجنورد گردشگری پاکستان حرم امام رضا خراسان شمالی بجنورد گردشگری پاکستان حرم امام رضا خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ در ادامه حضور تیم دانش آموزی ریاضی خراسان شمالی در کشور ترکمنستان با هدف رقابت در مسابقات بین المللی آرکاداغ، از صبح امروز هشتم فروردین، اعضای ۱۳ تیم شرکت کننده با حضور در محل رسمی برپایی این پیکار علمی و مهارتی، رقابت خود را آغاز کردند.
همچنین با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در ترکمنستان، گروه اعزامی از خراسان شمالی به این کشور، عصر دیروز (۷ فروردین) در حمایت از ملی پوشان فوتبال کشورمان در ورزشگاه شهر عشق‌آباد حضور یافتند و تیم ملی ایران را در دیدار مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۶ مقابل ترکمنستان حمایت و تشویق کردند. این دیدار با تک گل مهدی قائدی به سود تیم ملی کشورمان به پایان رسید.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه نخست خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • کسب رتبه اول خراسان جنوبی در کاهش تصادفات جرحی در کشور
  • نفرات برتر رقابت های کوراش در خراسان‌شمالی مشخص شدند
  • ارزش تولیدات کشاورزی کشور ۷۰ میلیارد دلار است
  • تصمیمات نهادهای حاکمیتی به اطلاع مردم برسد
  • دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • رقابت دانش آموزان ۱۳ کشور در آرکاداغ: دانش آموزان خراسان شمالی، نماینده جمهوری اسلامی ایران
  • مشارکت مردم در اقتصاد باعث کاهش وابستگی به نفت می‌شود
  • خروج سامانه بارشی از شرق کشور
  • کاهش نسبی دمای هوا در نواحی شمالی کشور از ۸ فروردین ماه