Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@03:53:33 GMT

کره شمالی رسما تکلیف آمریکایی‌ها را یکسره کرد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۱۸۵۶

کره شمالی رسما تکلیف آمریکایی‌ها را یکسره کرد

یک مقام ارشد کره شمالی سه شنبه بعد از ظهر به وقت تهران گفت: به دلیل آنکه آمریکا مهلت پایان سال خود در زمینه مذاکرات هسته‌ای را نادیده گرفت، این کشور نیز در زمینه توقف آزمایش هسته‌ای و شلیک موشک‌های بین قاره‌ای احساس تعهدی ندارد.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» «جو یانگ چول» از مقام‌های هیات دیپلماتیک کره شمالی در مقر سازمان ملل متحد در شهر «ژنو» در سوئیس طی سخنانی در نشستی در زمینه خلع سلاح اتمی گفت: «دلیلی ندارد که دیگر به طور یکجانبه متعهد به اجرای تعهداتی باشیم که طرف مقابل به آن عمل نمی‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

این مقام کره‌ای در ادامه آمریکا را به وحشیانه‌ترین و غیرانسانی‌ترین تحریم‌ها متهم کرد و افزود: «در صورت تداوم سیاست‌های خصمانه آمریکا در قبال کره شمالی، خلع سلاح هسته‌ای در شبه جزیره کره هرگز وجود نخواهد داشت.»

جو یانگ چول افزود: «اگر ایالات متحده تلاش کند خواسته‌های یکجانبه را تحمیل کند و همچنان اجرای تحریم‌ها ادامه یابد، کره شمالی ممکن است مجبور شود به دنبال یک مسیر جدید باشد.»

گفتگو‌های هسته‌ای میان کره شمالی و آمریکا از زمان برگزاری دومین دیدار میان سران دو کشور در هانوی، پایتخت ویتنام در آغاز سال میلادی گذشته به بن‌بست برخورده است. پیونگ‌یانگ خواستار کاهش تحریم‌های بین‌المللی وضع‌شده علیه خودبه بهانه برنامه موشکی و هسته‌ای شد، اما واشنگتن رفع تحریم‌ها را به اقدامات ملموس از سوی پیونگ‌یانگ در جهت خلع سلاح هسته‌ای منوط کرده است.

بسیاری از کارشناسان معتقدند رفتار آمریکا در توافق‌های بین‌المللی قابلیت اعتماد به این کشور در عرصه بین‌المللی و از جمله امکان توافق میان واشنگتن و پیونگ‌یانگ را زیرسئوال برده است.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: کره شمالی آمریکا سلاح اتمی آزمایش موشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۸۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد

آمریکا بزرگترین حامی مالی، تسلیحاتی، و سیاسی رژیم صهیونیستی در نسل کشی فلسطینیان در غزه محسوب می‌شود. واشنگتن علاوه بر کمک تسلیحاتی ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلاری سالانه به تل آویو، از زمان آغاز جنگ میلیارد‌ها دلار تسلیحات به این رژیم برای کشتار فلسطینیان ارسال کرده است. با این حال، واشنگتن گاهی برای گرفتن ژست بشردوستانه با هدف فریب افکار عمومی گام‌های نمادینی را برداشته است.

به گزارش الجزیره، ۲ مقام آگاه آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود امروز (دوشنبه) اعلام کردند تحریم‌های آمریکا علیه واحد نظامی نیتسح یهودا (Netzah Yehuda) به دلیل نقض قوانین حقوق بشری علیه فلسطینیان در کرانه باختری می‌تواند امروز به اجرا درآید. 

واحد نظامی نیتسح یهودا یک واحد نظامی اولترا اورتودوکس (بیش از حد افراطی) یهودی است که در کرانه باختری مستقر بوده و به تازگی به بلندی‌های جولان انتقال داده شده است. سربازان این واحد نظامی به دلیل باور‌های افراطی خود، تمامی سرزمین فلسطین را متعلق به اسراییل دانسته و از انجام هیچ گونه توحشی علیه فلسطینیان فروگذار نمی‌کنند. 

یشن دین (Yesh Din)، یک سازمان حقوق بشری مستقر در سرزمین‌های اشغالی می‌گوید: از سال ۲۰۱۰ تاکنون هر ۵ سرباز صهیونیستی که به آسیب به غیرنظامیان فلسطینی یا اموال آنها متهم شده است، یکی مربوط به واحد نظامی نیتسح یهودا بوده است. در حقیقت این واحد نظامی یکی از بدنام‌ترین واحد‌های رزمی ارتش اسراییل در آزار فلسطینیان در کرانه باختری است. 

اوری گیواتی، مدیر نهاد حمایت از شکستن سکوت (یک گروه اسراییلی شامل سربازان پیشین صهیونیست که منتقد اشغالگری اسراییل هستند) در این باره می‌گوید: سربازان واحد نظامی نیتسح یهودا به صورت سیستماتیک اقدام به زیرپا گذاشتن قوانین حقوق بشری می‌کنند، زیرا انجام چنین اقداماتی پیامدی درپی ندارد. 

مقامات صهیونیست گرچه اختلافات عمیقی با یکدیگر دارند، ولی در حمایت از توحش نظامیان خود علیه فلسطینیان متحد القولند. از این رو، مقامات سیاسی تل آویو از تمامی احزاب به آمریکا درباره اعمال تحریم علیه واحد نظامی نیتسح یهودا هشدار داده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ارسال مخفیانه تسلیحات دوربرد آمریکایی به اوکراین
  • مانورهای فضایی مشترک آمریکا و کره جنوبی
  • عقب نشینی آمریکا از تحریم گردان «نتزاه یهودا »پس از فشار تل آویو
  • کره شمالی: ما یک قدرت نظامی فوق العاده می‌سازیم
  • آمریکا: مذاکره مستقیم برجامی با ایران نداریم
  • آمریکا تحریم‌های جدید علیه ایران وضع کرد
  • خبرگزاری آمریکایی: احتمالاً بایدن تحریم‌های نفتی ایران را اجرا نخواهد کرد
  • اولین آزمایش ضد حمله هسته‌ای کره شمالی
  • اوکراین با حمایت آمریکا انرژی هسته‌ای خود را گسترش می‌دهد
  • مقامات آمریکایی: تحریم واحد نظامی نیتسح یهودا امروز ممکن است رخ دهد