Web Analytics Made Easy - Statcounter


معاون فرماندار بروجرد گفت: بارش نزولات جوی در سال زراعی جاری در ای ن شهرستان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با کاهش ۴۷ درصدی همراه بوده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، مسعود فلاح عصر امروز در جلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان اظهار کرد: بحران کمبود آب در سال‌های اخیر به یکی از مسائل مهم در کشور تبدیل شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی عنوان کرد: لرستان پس از استان‌های شمالی کشور، استان پربارشی است اما با این وجود با کمبود منابع آب مواجه هستیم.

معاون فرماندار بروجرد خاطرنشان کرد: خشک شدن چاه‌ها و چشمه‌ها حکایت از کمبود منابع آبی و و ضرورت مدیریت و مصرف بهینه منابع موجود دارد.

فلاح از افزایش جمعیت و تغییرات اقلیمی به عنوان عوامل دخیل در کمبود به منابع آبی یاد و تاکید کرد: در حال ۹۰ درصد آب موجود در بخش کشاورزی مصرف می‌شود که مدیریتی برای کنترل و مصرف بهینه آن وجود ندارد.

وی ادامه داد: اصلاح الگوی کشت یکی از راهکارهای مهم در جهت جلوگیری از هدر رفت آب در بخش کشاورزی و مدیریت منابع آبی موجود است.

معاون فرماندار بروجرد گفت: بر اساس گزارش‌های هواشناسی بروجرد از ابتدای سال زراعی جاری یعنی از یکم مهر ماه تاکنون ۲۱۳.۷ میلی‌متر باران باریده است.

فلاح تصریح کرد: این در حالی است که آمار بارش ۴۰۱.۷ میلی‌متری مدت مشابه سال گذشته حکایت از کاهش ۴۷ درصدی نزولات جوی در بروجرد دارد.

وی اظهار کرد: از سویی با کاهش محسوس منابع آب زیرزمینی علاوه بر جدی شدن بحران کمبود آب، بازه زمانی چند ساله برای جبران منابع آبی نیاز است.

معاون فرماندار بروجرد بیان کرد: با همه این تفاسیر گرایش کشاورزان به کشت محصولات آب‌دوستی مانند برنج به منزله هرچه جدی‌تر شدن تهدید بحران کم آبی است.

فلاح افزود: از این رو جهاد کشاورزی باید با رعایت طرح الگوی کشت مانع تداوم رویه کنونی شده و کشاورزان را به سمت کشت محصولاتی با نیاز آبی کمتر سوق دهد.

انتهای پیام/۸۵۰۱۲

منبع: فارس

کلیدواژه: کمبود آب بخش کشاورزی منابع آب بروجرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۹۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم

شهرستان بروجرد یکی از شهر‌های زیبا و سرسبز استان لرستان است که در منطقه کوهستانی زاگرس قرار گرفته و مرکز آن شهر بروجرد است. در دومین ماه از فصل بهار این شهرستان با بارش باران همراه شد و موجب لطافت آب و هوای این منطقه شد.

شهروندخبرنگار ما فیلمی ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروندخبرنگار - لرستان

 

بیشتر بخوانید:

بارش باران و جاری شدن سیلاب در درگهان به وقت بهار + فیلم

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • ۳۱ پروژه تحقیقاتی در مرکز پردیس آموزش و تحقیقات کشاورزی بروجرد در حال اجرا است
  • وضعیت تعطیلی مدارس فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ (بارش باران) / این شهرها تعطیل شدند
  • بارش شدید باران در روستاهای انار
  • چگونه خسارات سیل را کاهش دهیم؟
  • کاهش ۵۰ درصدی مصرف آب‌های زیرزمینی در افق ۱۴۲۰
  • کاهش ۸ درصدی تصادفات منجر به جرح در استان کرمانشاه
  • آوای خوش باران در بروجرد پیچید + فیلم
  • رشد ۵ درصدی بارش‌های کشور با فعالیت سامانه اخیر
  • آماده باش تیم‌های امدادی اصفهان تا روز چهارشنبه
  • کاهش تولید علوفه در کشور بر اثر کمبود بارش ها