Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با توجه به بودجه‌ها و روابطی که در اختیار دارد، اقدام به ارائه امتیازات متنوعی به شرکت ها و موسسات دانش بنیان می‌کند، این حمایت ها در راستای کمک به کاهش هزینه ها و افزایش آگاهی این شرکت ها و موسسات است. 

آیین‌نامه حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات در سال ۱۳۹۱ برای نهادهای اجرایی لازم الاجرا شد، البته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در دولت یازدهم و دوازدهم پا را فراتر از این قانون گذاشته و با افزودن حمایت های خود، گام های موثری در پیشبرد اهداف و سیاست های تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد مبتنی بر دانش برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امتیازاتی اعم از تخفیف دوره های آموزشی، تخفیف ویژه خرید نرم افزار، تخفیف هزینه تست آزمایشگاهی، حمایت صادراتی، صدور مجوز استقرار، برگزاری نمایشگاه داخلی و خارجی، تخفیف پخش آگهی در صدا و سیما، حمایت از کالای ساخت داخلی و حمایت از آزمایشگاه های بخش خصوصی را در نظر گرفته است.

مشکلات حقوقی و اداری دانش بنیان‌ها رو به بهبود است

رییس پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار علمی ایرنا گفت: زمان شکل گیری یک کسب و کار برای موفقیت و ارزش آفرینی مهمترین موضوعی که باید صاحب کسب و کار به آن توجه کند، نیازمند تلاش زیادی است زیرا مسیر ساده و آسان نیست.

مجید دهبیدی پور افزود: ایجاد ارزش افزوده، کارآفرینی و خلق ارزش فرآیندی سخت و دشوار است بنابراین کسی که فعالیت در این مسیر را انتخاب می کند باید دشواری‌های آن را نیز بپذیرد.

وی در مقایسه فضای کسب و کار ایران با سایر کشورها، اظهار داشت: در خصوص شاخص های فضای کسب و کار مانند شکل گیری، تسهیل و توسعه آن دچار ضعف هستیم و نیاز به تقویت بیشتر داریم.

دهبیدی پور اضافه کرد: صاحبان کسب و کار به خصوص کسب و کارهای نوپا دچار مسائل مختلفی هستند اما در چند سال اخیر مسائل اداری و حقوقی پیش روی دانش بنیان ها رو به بهبود است.

رییس پارک علم و فناوری شریف ادامه داد: فرآیند عملکرد صاحبان کسب و کار دانش بنیان در مقایسه با ۱۰ سال گذشته بسیار مطلوب شده است، به عنوان مثال تا ۲ سال گذشته قانونی به نام حمایت از شرکت های دانش بنیان وجود نداشت اما تصویب آن در خصوص معافیت های مالیاتی و ۱۱۵ عنوان سرویسی که به شرکت های دانش بنیان از سوی معاونت علمی ارائه می شود، بسیار به فعالیت فناوران کمک کرده است.

وی در خصوص معافیت مالیاتی شرکت های دانش بنیان اظهار داشت: بر اساس توافق به عمل آمده با سازمان امور مالیاتی، شرکت‌های دانش‌بنیان، مورد تایید کارگروه «ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکت‌ها و موسسات دانش‌بنیان و نظارت بر اجرا»  می‌توانند از معافیت مالیاتی فروش کالاها و خدمات دانش ‌بنیان استفاده کنند.

دهبیدی پور درادامه تصریح کرد: معافیت مالیاتی به همه درآمدهای شرکت های دانش‌بنیان تعلق نمی‌گیرد و صرفا در آمد ناشی از کالاها و خدمات دانش‌بنیان مشمول معافیت مالیاتی را شامل می شود.

رییس پارک علم و فناوری شریف تصریح کرد: با در نظر گرفتن تصویب قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان و تعداد مجوز صادره برای آنها روند انجام فعالیت های دانش بنیان سخت اما رو به بهبود است.

هم افزایی بین دستگاهی در راستای تسهیل فعالیت‌های دانش بنیان

چندی پیش سجاد عباسی فشمی دبیر اینوتکس ۲۰۲۰ در این باره به ایرنا گفته بود که قوانین و محدودیت‌هایی که در کشور برای انجام اقدامات استارتاپی به وجود آمده از چالش‌های پیش روی فعالیت هسته‌های نوآور و فناوران است برای رفع آنها نیاز است مسوولان هر حوزه در فعالیت‌های استارتاپی شرکت کنند و از نزدیک با فعالیت‌های تیم‌های نوآور و شرکت‌های دانش بنیان که ایده‌های جدید برای اعتلای کشور دارند، آشنا شوند، همچنین نیاز است بوروکراسی‌ها، خدمات و قوانینی که موجب اختلال در عملکرد استارتاپ‌ها شده تسهیل شود تا هسته‌های نوآور بیشتری به این عرصه جذب شوند.

برچسب‌ها شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۱۹۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران

استاندار مازندران در نشست با شرکت‌های دانش بنیان، گفت: لازم است همه دستگاه‌های اجرایی مازندران حمایت از دانش‌بنیان‌های پارک علم و فناوری مازندران را در دستور کار قرار دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، یوسف نوری در جلسه با دانش‌بنیان‌های مازندران با اشاره به ظرفیت‌های علمی و دانشگاهی مازندران، اظهار داشت: مازندران همواره در المپیادهای علمی رتبه اول را دارد و از سال‌های نه چندان دور 20 مدال رنگارنگ از این استان داشتیم که بسیار ارزشمند است.
 
وی بر استمرار جلسات کاربردی و موضوعی بودن جلسات تاکید کرد و گفت: ایرادی که ما داریم؛ اسیر دوران مدیریت کلاسیک شدیم و این مدیریت باید به سمت مدیریت علمی و پیشرفته سوق پیدا کند.

استاندار مازندران افزود: دانش‌بنیان‌ها پیشران اقتصاد ما در همه زمینه‌ها هستند و مورد تأکید مقام معظم رهبری و دولت هستند، لذا حمایت، و هدایت نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان باید در برنامه مدیران ما باشد.

نوری ادامه داد: معیار ارزیابی مدیران کل استان در همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان است و این همکاری باید به صورت عملی و با بازخورد بالایی صورت بگیرد.

وی همچنین گسترش در بخش دانش‌بنیانی را با پیوست کیفیت مهم دانست و گفت: سرعت نباید ما را از کیفیت و هدف اصلی دور کند، ایجاد مراکز و شرکت‌ها باید مد نظر قرار گیرد و رعایت  تعادل بین آنها اهمیت دارد.

استاندار مازندران نخبگان  و استعدادهای دانش بنیان را جزوی از زنجیره توسعه برشمرد و افزود: حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان پارک علم و فناوری در دستگاه‌های اجرایی به شدت ضروری است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تاکنون از ۳۹ شرکت دانش بنیان حمایت کرده ایم
  • گسترش حمایت از دانش‌بنیان‌ها در مازندران
  • رونمایی از موتور ۶ سیلندر خورجینی
  • ۷۰۰ غول دانش بنیان در قلب ایران اکسپو ۲۰۲۴
  • نمایش توانمندی‌های صادراتی نخبگان کشور در «ایران اکسپو ۲۰۲۴»
  • مراکز نوآوری برای هم‌افزایی در ایجاد «مراکز هم‌آفرینی» حمایت می‌شوند
  • ضرورت حمایت از هم‌افزایی مراکز نوآوری برای ایجاد «مراکز هم‌آفرینی»
  • دانشگاه صنعت ماشین‌سازی تاسیس می‌شود
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی 
  • شناسایی و توسعه فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان در سطوح علمی و اقتصادی