Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس جمهور با قدردانی از طرف اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی از مردم به خاطر حضور باشکوه و گسترده در آیین تشییع پیکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی در شهرهای مختلف ایران و عراق، گفت: این حضور گسترده توطئه آمریکایی‌ها را که به دنبال اختلاف‌افکنی در ایران و عراق بودند نقش بر آب کرد.

به گزارش قدس آنلاین حجت‌الاسلام حسن روحانی روز سه شنبه در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در شهرهای مختلف کشور ، حضوری معنادار و حساب شده بود،‌ تأکید کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت بسیار والا و ارزشمند بود که در طول دوره خدمت به انقلاب و نظام در مسیر جهاد، فداکاری، مقاومت و ایثار، هیچگاه توقف نداشت و راه خود را با قدرت و ایمان ادامه داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روحانی با بیان اینکه مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی چه در شهرهای مختلف ایران و چه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف در کشور عراق به خوبی از خدمات این سردار بزرگ اسلام قدردانی کردند، افزود: این حضور گسترده موجب شد که آمریکا بعد از ترور شهید سلیمانی نتواند حتی متحدانش را با خود همراه کند.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حتی برخی از سران کشورهای اروپایی نیز در تماس‌های تلفنی، نسبت به این موضوع اظهار تأسف کردند و این اقدام آمریکا را برای منطقه خطرناک دانستند.

روحانی تصریح کرد: در حادثه ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، افکار عمومی دنیا، نخبگان جامعه و دنیای اسلام بویژه همسایگان ما که خدمات سردار شهید سلیمانی را دیده بودند به خوبی عکس‌العمل نشان دادند و خط ایستادگی و مقاومت خیلی پررنگ شد.

رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما انصافاً در همه حوادث به خوبی و با آگاهی به صحنه می‌آیند، افزود: در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی هم که بسیار دردناک و جانگداز بود، مردم به خوبی با خانواده جانباختگان این حادثه تلخ و غیرقابل باور، ابراز همدردی کردند.

دکتر روحانی همچنین به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان و بازدید اخیر خود از مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد و افزود: حس همکاری، فداکاری، نوع‌دوستی و از خودگذشتگی مردم در این حادثه نیز بسیار ارزشمند است به طوری که مردم سیل زده برای دریافت کمک‌های ارسالی دیگران را در اولویت قرار می‌دادند و تأکید داشتند که کمک‌ها ابتدا به کسانی که بیشتر نیاز دارند ارایه شود و این یعنی از خودگذشتگی و ایثار مردم که بسیار ارزشمند است.

در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست روحانی و با حضور همه اعضا برگزار شد، تاسیس "صندوق شورای عالی عتف کشور" برای تامین منابع مالی فعالیت های پژوهشی در دانشگاهها  که موجب خلق ثروت  می شود،  در ادامه بررسی  موضوع ظرفیت ها وآسیب های علم و فناوری کشور، به تصویب رسید.

براساس این مصوبه، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری موظف شد با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سازمان برنامه و بودجه سند اساسنامه این صندوق را برای تصویب در دولت تهیه کند.

 تنوع بخشی و رفع انحصار در آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه ها نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود .

اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصویب کردند جایزه جهانی ایثار که پیشنهاد سردار شهید سلیمانی بوده است، با نام خود شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین المللی اعطا شود .

در این جلسه همچنین با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، دکتر پیمان افراسیاب برای ریاست دانشگاه زابل، مهرزاد لطفی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید محمد حسین بحرینی طوسی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرزین رضاعی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عزیز جوان پور هروی برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شریقی واحد تبریز انتخاب و منصوب شدند.

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: شورای عالی انقلاب فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۰۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، شرکت در مراسم غبارروبی گلزار مطهر شهدا، دیدار با پرسنل و فرماندهان پیشکسوت، دیدار با مدافعان حرم و شرکت در ضیافت افطاری از دیگر برنامه‌های سردار کیامرث منصوری در بهمئی بود.
جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران در دیدار با خانواده معظم شهدا گفت: خدمت و حضور در محضر خانواده معزز شهدا افتخاری بس گرانبهاست و باید با خدمت به مردم و همچنین خانوده شهدا، قدردان راه آن بزرگ مردان بی ادعا باشیم.
سردار کیامرث منصوری افزود: گرامیداشت و یادآوری فداکاری‌های شهدا و جانبازان و تکریم مدافعان حرم بیانگر نقش بی بدلیل این قشر در راه نظام و انقلاب است، قشری که می‌توان از ظرفیتش در راه پیشرفت و سربلندی ایران عزیز گام برداشت.
وی با اشاره به اینکه مشکلات این مجموعه را از نزدیک ارزیابی و جمع بندی نمودیم تا بتوانیم گرهی از مشکلات افراد زیر مجموعه برداریم گفت: هموار کردن مسیر توسعه کشور با علم و دانش و استمرار در خدمت به مردم، خواسته مهم شهدا از ما می‌باشد و در این زمینه تمام تلاش خود را بکار خواهیم گرفت.
حجت الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه بهمئی هم با اشاره به اینکه، برای حفظ تمامیت و استقلال این آب و خاک، تاریخ دلاور مردی‌های زیادی را از مردم این کشور تثبیت کرده است گفت: خانواده معظم شهدا الگوی صبر و استقامت و حرکت در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و وظیفه همه ما نیز پاسداری از خون پاک شهیدان است باید در رفع مشکلات آنان گام برداریم.
سردار حسین حکمتیان فرمانده تیپ ۴۸ فتح استان کهگیلویه و بویراحمد هم به تلاش‌های شبانه روزی سردار منصوری جانشین ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در حوزه‌های مختلف طی سال‌های گذشته تاکنون اشاره کرد و گفت: فرزندان دیار کهگیلویه و بویراحمد در هر جایگاه و منصبی که بودند باعث افتخار و مباهات هستند و همیشه در حوزه خدمت به مردم نقش ارزنده‌ای را ایفا کردند.
سرهنگ مهدی غلامی نژاد فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهمئی هم به ارائه گزارشی از اجرای ویژه برنامه‌های مختلف در حوزه‌های متعدد پرداخت و با قدردانی از حضور سردار منصوری جانشین ایثارگران کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی کشور در این شهرستان مطالبات و خواسته‌های مردم این دیار را بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود همچون گذشته برای خدمت به مردم کشور، استان و شهرستان بهمئی گام‌های ارزنده‌ای را بردارید.
گفتنی است بنا به پیشنهاد فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به پاس شایستگی، توانمندی، ایثار و تلاش در راه انجام وظایف محوله، اعطای درجه سرتیپ دومی به پاسدار کیامرث منصوری جانشین اداره ایثارگران سپاه و از پیشکسوتان خانواده نیروی انسانی در سپاه ولی عصر (عج) مورد تصویب فرمانده معظم کل قوا حضرت امام خامنه‌ای (مدظله العالی) قرار گرفت.

دیگر خبرها

  • بانکی پور: فرهنگ جزو اولویت‌های سازمان برنامه و بودجه نیست
  • طرح مدرسه عالی گردشگری و مرکز مهارتی حقوق تجاری تدوین می‌شود
  • هدف‌گذاری برای تبدیل ایران به قطب توریست درمانی
  • تجلیل مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران سیستان و بلوچستان از رئیس بیمارستان خاتم الانبیا (ص) زاهدان
  • اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان تشکیل شود
  • ساعی: انجام کار فرهنگی منجر به رفع بسیاری از مشکل‌های کشور می‌شود
  • ضرورت تشکیل اتحادیه کشور‌های اسلامی برای دفاع از منافع مسلمانان
  • خسروپناه: حکمرانی را به مشارکت حداکثری مردمی تبدیل کنیم
  • مدل حکمرانی سلسله مراتبی هرمی به حکمرانی مردمی تبدیل شود
  • دیدار جانشین اداره ایثارگران سپاه پاسداران با خانواده معظم شهدای بهمئی