Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: حدود ۲۵ هزار کودک در سن تحصیل که باید بر سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند بنا به دلایل مختلف از تحصیل بازمانده‌اند. ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۷ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، احسان گوهری‌راد عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهارداشت: حدود 25 هزار نفری که در سن تحصیل هستند و باید در سر کلاس‌های درس حضور داشته باشند یا از تحصیل بازمانده‌اند و یا ترک تحصیل کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه 70 درصد دانش‌آموزان در استان به دلیل شرایط اقتصادی ترک تحصیل می‌کنند، گفت: حتی در روستاهای دور افتاده نیز مسائل اقتصادی بیش از مسائل فرهنگی در ترک تحصیل دانش‌آموزان موثر است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بازگرداندن این کودکان به تحصیل نیازمند مشارکت همه دستگاه‌ها و نهادهاست، خاطرنشان کرد: حدود 17 هزار دانش‌آموز استان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بخشی نیز مددجوی بهزیستی هستند، در صورتی که حمایت‌ از این دانش‌آموزان به صورت کامل انجام نشود، احتمال ترک تحصیل وجود دارد.

آمارها درباره تعداد دانش‌آموزان بازمانده از تحصیل متناقض استهیچ کودک بازمانده از تحصیلی نباید در قم وجود داشته باشداصفهان| روایت رنج و بی‌قراری کودکان بازمانده از تحصیل؛ تمهیدات قانون برای تارکان تحصیل چیست؟

وی گفت: مقصر بخشی از این مشکلات آموزش و پرورش است و ممکن است ما مدرسه‌ای در مقاطع متوسطه اول و دوم در یک روستا نداشته باشیم و همین مسئله منجر به ترک تحصیل دانش‌آموزان شود. با اینکه هزینه رفت و آمد دانش‌آموزان این مناطق هم پرداخت می‌شود بازهم برخی خانواده‌ها تمایلی برای ادامه تحصیل فرزندان خود ندارند.

گوهری‌راد اعلام کرد: سالانه مبلغی در حدود 3 میلیارد تومان برای هزینه سرویس رفت و برگشت نزدیک به 7 هزار دانش‌آموز استان اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به بلااستفاده بودن مدارس برخی مناطق استان به ویژه در ییلاقات گفت: حدود 14 مدرسه در مناطق ییلاقی استان چنین شرایطی دارند که عمدتا در شهرستان‌های علی‌آباد، رامیان و مینودشت واقع شده‌اند. این مدارس با اعمال برخی تغییرات تبدیل به مراکز رفاهی ویژه فرهنگیان شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بیان داشت: علاوه براین مصوبه‌ای در استانداری داشتیم که براساس آن مدارسی که بدون استفاده باقی مانده است را می‌توانیم در اختیار برخی دستگاه‌ها از جمله ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاداسلامی و کتابخانه‌ها قرار دهیم تا مردم این مناطق از خدمات دیگری برخوردار شوند.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۲۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند

سلیمان زاده از برگزاری نمایشگاه عکس با موضوع پیشگیری از اعتیاد در مدارس پسرانه هوراند با مشارکت اداره آموزش و پرورش  خبر داد و گفت:این نمایشگاه  برای ۱۰۰۰ نفر از دانش آموزان دبیرستانی با هدف آگاه سازی دانش آموزان از مضرات و آسیب‌های سوء مصرف مواد در حال برگزاری است که با استقبال دانش آموزان دبیرستانی مواجه شده است.

وی افزود: این نمایشگاه از مدرسه شهید مطهری آغاز شده و در سایر مدارس پسرانه دبیرستانی نیز برگزار خواهد شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • کوچ بهاره بیش از ۱۱ هزار خانوار عشایری به مناطق ییلاقی لرستان
  • مدارس سمپاد در مناطق عشایری راه‌اندازی می‌شود
  • مدارس کار راهکاری برای کاهش ترک تحصیل / برنامه درسی هنوز برمبنای دهه ۶۰ است
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش‌آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ضرورت ایجاد بازار کار مناسب برای تشویق دانش آموزان به تحصیل در رشته ریاضی 
  • ساخت و ساز مراکز آموزشی در خوزستان تسریع یابد
  • برگزاری نمایشگاه عکس در هوراند
  • ۲۶ فضای آموزشی توسط خیران مدرسه‌ساز در قم ساخته شد
  • پیگیری جدی برای جلوگیری از بازمانده از تحصیل شدن کودکان
  • 13 هزار دانش آموز امسال به کلاس های درس بازگشتند