Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخستین جلسه کارگروه برگزاری سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان برگزار شد که در این نشست مدیر کل میراث فرهنگی اخطار غیبت گرفت و نماینده محیط زیست نیز خواستار رعایت حال پرندگان مهاجر آبی در این منطقه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، عباسعلی بهاری عصر امروز در کارگروه فرهنگی اجتماعی با موضوع جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی خراسان‌جنوبی، اظهار داشت: در راستای توسعه فرهنگی، اقتصادی، گردشگری و زیرساختی نهبندان که مورد نظر رهبری نیز در سفر خود به این شهرستان است، از ظرفیت‌ و پتانسیل‌های بسیار خوبی برخوردار می‌باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به برگزاری سومین جشنواره ملی مجسمه‌های تالاب کجی نهبندان در فروردین‌ماه ۹۹، تصریح کرد: در برگزاری این جشنواره باید از توانمندی‌های بخش خصوصی، سازمان‌ها و مردم استفاده شود و دستگاه‌های اجرایی بر اجرای آن نظارت داشته باشند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان‌جنوبی با تأکید بر اینکه مردم منطقه باید از مواهب و دستاوردهای برگزاری سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی تالاب کجی نهبندان بهره‌مند شوند، یادآور شد: نمایشگاه عرضه صنایع‌دستی، تولیدات و سوغات محلی، برپایی چادرهای عشایری و غذاهای سنتی می‌تواند زمینه اشتغال اهالی آن منطقه را فراهم کند.

بهاری با انتقاد از عدم حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری و نبود نماینده این اداره کل، خاطرنشان کرد: ایجاد بستر گردشگری و بازارچه صنایع‌دستی و ارائه طرح معرفی جاذبه‌های گردشگری از قوی‌ترین راهبرد جذب اعتبار برای برگزاری این جشنواره است که باید با محیط زیست هرچه سریع‌تر پیگیری و عملیاتی شود.

وی با تأکید بر سلامت مردم و تسهیل دستیابی به تالاب کجی نهبندان برای شرکت و تماشای این جشنواره، گفت: از مجموع ۱۲ کیلومتر مسیر جاده فرعی تالاب پنج کیلومتر آسفالت شده که با پیگیری فرمانداری و همکاری راه و شهرسازی امید است تا زمان برگزاری جشنواره مابقی مسیر تکمیل شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از استقبال بسیار خوب هنرمندان، مجسمه‌سازان مطرح ملی و استانی، حضور ۱۲ هزار نفری مردم و مهمانان اقصی نقاط ایران در دومین جشنواره ملی مجسمه‌های نملی تالاب نهبندان، خبر داد و افزود: پوشش رسانه‌ای و بازخورد ملی این جشنواره تقدیر وزیر ارشاد اسلامی را در برداشت.

ناصر نبی‌زاده عنوان کرد: حمایت‌ دستگاه‌های اجرایی و بهره‌گیری از تجربه‌های برگزاری جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی نهبندان می‌تواند زمینه بین‌المللی کردن جشنواره را فراهم و به‌عنوان یک برند در کشور مطرح شود.

وی بیان داشت: به‌منظور توسعه اقتصادی، اشتغالزایی و منتفع شدن شهروندان نهبندانی از دستاوردهای این جشنواره، سعی بر این است که بخشی از جوایز، نیازهای اقلامی و مصرفی این جشنواره از محصولات و تولیدات بومی این منطقه تهیه و خریداری شود.

مدیرعامل انجمن گردشگری پایدار خراسان‌جنوبی نیز بیان داشت: در راستای معرفی حوزه‌های گردشگری، صنایع‌دستی، میراث معنوی و اقامتگاه‌های بوم‌گری شهرستان‌‌های سربیشه و نهبندان از بستر برگزاری این جشنواره تورهای خبرنگاری و رسانه‌ای برای تولید پکیج‌های محتوایی، بروشوری و تصویری اقدام شود.

احمد کاشانی خواستار تبلیغات چند زبانه‌ای سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی نهبندان خراسان‌جنوبی شد و خاطرنشان کرد: نهبندان سرزمینی ناشناخته‌ با داشتن کوه‌های مینیاتوری، آسبادهای به‌یادماندنی، غذاهای بومی و اماکن تاریخی منحصر به‌فرد می‌تواند از رهگذر برگزاری این جشنواره در سطح ملی و جهانی مطرح گردد.

نماینده محیط زیست خراسان‌جنوبی با اشاره به تالاب کجی نهبندان به‌عنوان یکی از مناطق چهارگانه محیط زیست استان، تأکید کرد: به‌دلیل زیستگاه بودن پرندگان مهاجر آبی تالاب و جلوگیری از آسیب‌های احتمالی باید برنامه‌های جشنواره با هماهنگی این اداره صورت گیرد.

براتی یادآور شد: اداره‌کل محیط زیست در راستای همکاری با برگزاری سومین جشنواره ملی مجسمه‌های نمکی نسبت به اهدای ۱۶۰ دست لباس نانو، نصب چشمه‌های بهداشتی، در اختیار گذاشتن چکمه‌های امانتی، برپایی کانکس سیار تنوع‌زیستی و تابلوهای ورودی و محافظتی پرنده‌های مهاجر اقدام خواهد کرد.

انتهای‌پیام/69014/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: محیط زیست میراث فرهنگی جشنواره گردشگری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی

محمد محسنی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: سال گذشته ۶ هزار و ۷۲۰ نفر در دوره‌های تخصصی و عمومی با هدف ارتقای کیفیت محصولات صنایع دستی، ترویج هنر‌های دستی، احیای رشته‌های بومی و اشتغال آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

وی افزود: از این شمار ۶ هزار و ۱۵۹ نفر در رشتته‌های عمومی و ۵۷۱ نفر در دوره‌های تخصصی شرکت کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هرمزگان گفت: این دوره‌های در شهرستان‌های بندرعباس، بندرلنگه، بشاگرد، رودان، بندرخمیر و قشم برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست تخصصی تاب‌آوری بناهای تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی در گلستان
  • برگزاری نشست تخصصی و علمی تاب‌آوری بناها و محوطه‌های تاریخی در برابر بحران‌های طبیعی 
  • برپایی میز ارتباطات مردمی وزارت میراث فرهنگی در سمنان
  • در تعطیلات نوروز ۶۱۵ هزار نفر در اماکن اقامتی استان کردستان اسکان یافتند
  • ۳.۵ میلیون نفر در تعطیلات نوروز به کردستان سفر کردند
  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • برگزاری جشنواره رسانه‌ای روایت خدمت در سمنان
  • برگزاری سومین جشنواره پانتومیم در انتظار نظر مدیرکل ارشاد زنجان
  • برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی - ورزشی آذربایجان شرقی ۲۸ اردیبهشت در کلیبر
  • ارتقای مهارت بیش از ۶ هزار صنعتگر صنایع دستی