Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-24@21:04:20 GMT

ممنوعیت ادامه تحصیل سربازان برداشته شد

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۲۲۶۷

ممنوعیت ادامه تحصیل سربازان برداشته شد

سردار سیدمهدی فرحی  با اشاره به امضای تفاهم‌نامه سه جانبه بین قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با دانشگاه علمی کاربردی و دانشگاه فنی حرفه‌ای اظهار داشت: وزیر علوم و سردار باقری هم این تفاهمنامه را تنفیض کردند.

وی با بیان اینکه برای عملیاتی شدن این تفاهمنامه جلسات زیادی برگزار شد گفت: بهمن‌ماه امسال خبر خوشی برای سربازان داریم و از این تفاهمنامه بهمن ماه امسال رونمایی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح کشور با اشاره به اینکه ممنوعیت ادامه تحصیل برای سربازان در دوران مقدس سربازی برداشته شده گفت: سربازان ما می‌توانند در دوران دو ساله سربازی در دانشگاه علمی کاربردی و یا فنی حرفه‌ای به صورت پودمان مهارت کسب کنند.

وی با اشاره به جزئیات این تفاهمنامه گفت: در حال حاضر امکان مهارت‌آموزی در ۱۱ رشته قطعی شده و با پای کار آمدن دانشگاه فنی و حرفه‌ای این رشته‌ها افزایش پیدا می‌کند.

فرحی با بیان اینکه این طرح به صورت پایلوت در ۸ استان اجرا می‌شود و در آینده همه استان‌ها را دربر می‌گیرد گفت: سربازان می‌توانند در اوقات فراغت ادامه تحصیل داده و مهارت پودمانی را کسب کنند.

۲۳۵۲۳۲

کد خبر 1344665

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: پلیس سربازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۲۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، سید محمد حسینی در مراسم اختتامیه اولین کنفرانس ملی مهارت ایران که با همت دانشگاه فنی و حرفه‌ای با حضور اساتید، پژوهشگران و فعالان صنعتی در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، با اشاره به اینکه ۱۴۰۳ اولین سال اجرای برنامه هفتم است و دولت در تدوین آن به مهارت آموزی اهتمام ویژه‌ای داشت، گفت: برگزاری این کنفرانس می‌تواند اهمیت مهارت افزایی و آموزش حرفه‌های شغلی را به گفتمان غالب در جامعه و بین خانواده ها، جوانان و نوجوانان و رسانه‌ها تبدیل کند. دولت نیز آمادگی دارد لوایح لازم در این زمینه را تدوین و به مجلس تقدیم کند تا اهداف مدنظر در برنامه هفتم محقق شود.

حسینی با تأکید بر اینکه نیروی انسانی بزرگترین سرمایه هر کشوری است، اظهار کرد: هیچ کشوری بدون نیروی متبحر نمی‌تواند از منابع و ذخایر مادی خود استفاده کند همچنان که برخی کشور‌ها به رغم برخورداری از منابع زیرزمینی غنی، بخاطر کمبود سرمایه انسانی توانمند و متعهد، تحت سلطه قدرت‌های جهانی هستند، لذا غلبه بر مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور قبل از هر چیز نیازمند نیروی ماهر و توانمند است که بایستی جوانان را به یادگیری مهارت‌های شغلی ترغیب کرد تا در جامعه نقش‌آفرین و مؤثر باشند و در جهت رفع نیاز‌ها و مشکلات اقتصادی گام بردارند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: امام راحل روحیه خودباوری، اعتماد به نفس و «ما می‌توانیم» را در جامعه احیا کردند که یک نمونه از نتایج ملموس آن  عملیات وعده صادق توسط نیرو‌های غیور مسلح کشور است که با موفقیت به اجرا در آمد درحالیکه برخی کشور‌های غربی با بسیج همه امکانات خود در دفاع از رژیم صهیونیستی، موفقیت آمیز بودن عملیات ایران را باور نداشتند و مدعی بودند که موشک‌های ایران نمی‌تواند از سپر دفاعی و پدافندی چند لایه آنها عبور کند، اما غلبه بر این دیواره‌ها نشان داد که جوانان و نخبگان ما از چنان استعدادی برخوردار هستند که هیچ مانعی نمی‌تواند برنامه آنها را متوقف کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور با بیان اینکه بسیاری از جوانان از استعداد شگرفی برخوردار هستند و در همه حوزه‌ها می‌توانند منشأ کار‌های بزرگ باشند از اقدامات انجام شده برای مهارت آموزی به سربازان وظیفه در پادگان‌ها نیز تجلیل کرد و گفت: این کار باعث می‌شود که دوران سربازی برای جوانان پرجاذبه و  مفید باشد.

حسینی تاکید کرد: بر اساس قاعده عقلی «حکم الامثال فیما یجوز و فیما لایجوز واحد» ملتی که بتواند در یک عرصه موفقیت و دستاورد بزرگ داشته باشد در سایر حوزه‌ها نیز این قابلیت و امکان را دارد بنابر این ما که در عرصه نظامی، علمی و هسته‌ای توانسته ایم با اتکا به توان عناصر نخبه و انقلابی به دستاورد‌های بزرگی دست پیدا کنیم در عرصه‌های اقتصادی، صنعتی و کشاورزی نیز می‌توانیم پیشرفت‌های چشم گیری را رقم بزنیم.

معاون پارلمانی رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دولت مردمی حجت‌الاسلام رئیسی با احصاء نظام مسائل کشور و تدوین سند تحول و برنامه هفتم راهکار‌های عملیاتی برای غلبه بر مشکلات را درنظر گرفته است و بر این مبنا گام به گام در حال رفع موانع و بهبود شرایط است.

حسینی با اشاره به نیاز کشور به مشاغل و حرفه‌های متنوع گفت: درگذشته غالبا در دانشگاه‌ها تاکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیرو‌های ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت افزایی و آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در اولویت برنامه‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه فنی و حرفه ای، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

معاون رئیس جمهور تصریح کرد: دانشگاه باید نیرو‌های متخصصی تربیت کند که در آینده نقش آفرین باشند و تلاش اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای در جهت تحقق شعار «ارزش‌مدار، کارآفرین و ثروت‌ساز» باشد البته دانشگاه‌ها باید در کنار ارائه آموزش‌های فنی و تخصصی، تقویت  ایمان و پای بندی به اصول و ارزش‌ها را نیز وظیفه خود بدانند.

حسینی افزود: از طرف دیگر فرهنگ سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

معاون رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای در سال‌های اخیر با حمایت دولت مردمی گام‌های بلندی به سمت مهارت افزایی برداشته است و جوانان گرایش و اقبال بیشتری برای تحصیل در این دانشگاه پیدا کرده اند، چون اشتغال به کار آنان در آینده تقریباً تضمین شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با تاکید بر اهمیت استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه‌های صنعتی اظهارداشت: دانشگاه‌های فنی و هنرستان‌ها اگر در کنار کارخانه‌ها و مراکز صنعتی و معدنی و پارک‌های علمی و فناوری باشند می‌توانند از تجهیزات و امکانات آنها برای آموزش عملی دانشجویان و دانش آموزان بهره ببرند همچنان که دانشگاه‌های علوم پزشکی از دسترسی به بیمارستان‌ها برای آموزش دانشجویان بیشترین استفاده را بعمل می‌آورند.

حسینی همچنین با اشاره به مطالبه  اساتید دانشگاه فنی و حرفه‌ای مبنی بر تغییر نام این دانشگاه به دانشگاه ملی مهارت و تاسیس شهر مشاغل و پارک‌های مهارت و صنایع خلاقه، این پیشنهاد‌ها را موجه و قابل پیگیری دانست.

در پایان این مراسم با حضور حسینی از برگزیدگان کنفرانس، پژوهشگران برتر، حامیان دانشگاه و کنفرانس و نیز پیشکسوتان دانشگاه از جمله پروفسور حسن کی پور تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پیشنهاد تغییر نام دانشگاه «فنی حرفه‌ای» به «مهارت» قابل پیگیری است
  • استقرار مراکز آموزشی فنی و حرفه‌ای در جوار مجموعه های صنعتی
  • حسینی: تغییر نام دانشگاه از فنی حرفه‌ای به دانشگاه ملی مهارت پیشنهادی موجه و قابل پیگیری است
  • دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای به دانشگاه مهارت تبدیل می‌شود
  • تبدیل دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی
  • تحقق جهش تولید با جهش مهارت در کشور
  • زلفی گل: دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود
  • خسرویان: جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • جهش تولید با جهش مهارت در کشور محقق می‌شود
  • دانشگاه فنی و حرفه‌ای به دانشگاه مهارت ملی تبدیل می‌شود