Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عصر سه شنبه جلسه هماهنگی کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد بزرگداشت دهه فجر استان گیلان در سالن جلسات صدا و سیمای مرکز گیلان برگزار شد و اعضای این کمیته به بیان نظرات و پیشنهادات خود پرداختند.

تقویت هم پوشانی رسانه‌های گیلان در زمینه موضوعات مختلف

دبیر کمیته ارتباطات و اطلاع رسانی ستاد دهه فجر گیلان در این نشست با بیان اینکه انقلاب اسلامی به حقیقت انفجار نور در عصر حاضر بود، گفت: در سال گذشته ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی را جشن گرفتیم و امسال شاهد پختگی انقلاب اسلامی خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا محبی با اشاره به ظرفیت و توانمندی‌های بالای استان گیلان در بسیاری از عرصه‌ها، افزود: متأسفانه به رغم وجود همه ظرفیت در حوزه رسانه و اطلاع رسانی به خوبی پرداخته نشده و هنوز تا رسیدن به جایگاه مطلوب فاصله داریم.

وی با تأکید بر لزوم ارتقای سواد رسانه‌ای در سطح جامعه و ایجاد بسترهای خوب برای انجام فعالیت‌های رسانه‌ای، گفت: یکی از مواردی که در این حوزه مغفول مانده عدم همپوشانی رسانه‌ای فعالان عرصه رسانه استان گیلان است.

محبی در ادامه با بیان اینکه نیازمند تقویت این هم پوشانی در راستای ایجاد نشاط و امید در سطح جامعه از سوی همه رسانه‌ها استان گیلان هستیم، تصریح کرد: رسانه‌ها نقش مهمی در تحقق مطالبات مردم دارند.

وی با اشاره به رویکرد مدیرکل صدا و سیما در همکاری و ارتباط با خبرگزاری‌ها، رسانه‌های مکتوب و مجازی استان، گفت: معرفی دستاوردها و همچنین شهدای انقلاب اسلامی باید از سوی رسانه‌های در ایام دهه فجر مورد توجه قرار گیرد.

پیش بینی ۱۳۵ برنامه فرهنگی و هنری در ایام دهه فجر

مدیر روابط عمومی اداره کل ارشاد اسلامی گیلان نیز در ادامه این نشست با اشاره به تجربیات خوب گذشته کمیته اطلاع رسانی و ارتباطات ستاد بزرگداشت دهه فجر استان، اظهار کرد: در سال‌های گذشته شاهد راه اندازی کاروان خبری برای بیان دستاوردهای انقلاب در سطح شهرستان‌های استان گیلان بودیم که بازخورد خوبی در سطح استان و حتی کشور داشت.

قاسم مصفا خواستار راه‌اندازی دوباره این کاروان خبری برای ارائه دستاوردهای بیشتر نظام و انقلاب اسلامی در سطح مناطق مختلف استان گیلان شد و گفت: در حال حاضر ۱۳۵ برنامه فرهنگی و هنری در سطح استان گیلان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه باید برنامه‌ها به گونه‌ای هدایت شود که دستاوردهای انقلاب اسلامی به ویژه بیانیه گام دوم انقلاب بیش از گذشته مورد توجه و تبیین و تشریح قرار گیرد، تصریح کرد: امسال نیز همانند سال‌های گذشته شاهد برگزاری همزمان جشنواره فیلم فجر خواهیم بود.

مصفا با اشاره به برگزاری جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی همزمان با دهه فجر، گفت: برای نخستین جشنواره عکس خبری گیلان با موضوعات فرهنگی، اجتماعی برگزار و آثاری نیز به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است بر اساس تصمیم برگزار کنندگان این جشنواره عکس خبری با موضوع دهه فجر به ویژه جلوه‌های ویژه راهپیمایی ۲۲ بهمن نیز به این جشنواره اضافه و برگزیدگان آن بعد از ایام دهه فجر معرفی و تقدیر خواهند شد.

توجه به برنامه‌های پژوهشی از سوی رسانه‌های گیلان

در ادامه این نشست معاون روابط عمومی استانداری گیلان نیز با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی در حوزه رسانه در استان گیلان وجود دارد، اظهار کرد: انجام فعالیت‌های پژوهشی در سطح رسانه‌های استان گیلان مغفول مانده است.

کبیری با تأکید بر ضرورت اعتماد افزایی از سوی رسانه‌ها در مقطع کنونی، افزود: اعتماد افزایی و ایجاد امید یکی از رسالت‌های اصلی رسانه‌ها است.

وی تصریح کرد: با توجه به تحولاتی که در کشور اتفاق افتاده و در پیش بودن مهمترین رویداد سیاسی کشور یعنی انتخابات مجلس شورای اسلامی دهه فجر امسال باید با دقت بیشتری مورد توجه و اطلاع‌رسانی قرار گیرد.

کبیری با اشاره به عدم توجه به فرآورده‌های نوین خبری همانند موشن گرافی، بیان کرد: متأسفانه شهدای انقلاب اسلامی استان گیلان نیز از سوی رسانه‌های مفغول مانده‌اند که امسال باید اهتمام ویژه ای به این موضوع انجام شود.

نخبگان و کارآفرینان جوانان گیلانی معرفی شوند

مدیر خبرگزاری بسیج استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه ابعاد مختلف انقلاب باید مورد تحلیل و بررسی از سوی رسانه‌های استان قرار گیرد، اظهار کرد: در حوزه بیانیه گام دوم انقلاب نیز اقدامات خوبی از سوی رسانه‌ها انجام نشده و بر اساس گفته یکی از کارشناسان تنها دو درصد از مردم کشور از بیانیه گام دوم و محورهای آگاه هستند.

علی دارا تاکید کرد: دهه فجر فرصت مناسبی است تا توجه خوبی به بیانیه گام دوم انقلاب و محورهای مطرح شده از سوی رهبر معظم انقلاب توسط رسانه‌ها انجام شود.

وی به عدم توجه به نخبگان و جوانان کارآفرین استان گیلان اشاره کرد و گفت: باید نخبگان و کارآفرینان موفق گیلانی معرفی شوند.

ضرورت توجه به بیانیه گام دوم انقلاب

مدیر خبرگزاری مهر استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب در زمینه بیانیه گام دوم، اظهار کرد: متأسفانه هنوز در این حوزه اقداماتی از سوی رسانه‌ها انجام نشده و دهه فجر فرصتی مناسبی تا برش استانی این بیانیه را با توجه به محورهای مطرح شده آن پیگیر باشیم.

مریم اصغری تأکید کرد: توجه به معضلات اجتماعی و رسالت رسانه در ترویج و تبیین سبک زندگی اسلامی و آسیب شناسی معضلات اجتماعی همانند افزایش آمار طلاق در سطح استان گیلان باید در دستور کار قرار گیرد.

وی در ادامه با انتقاد از عدم توجه به برگزاری مردمی جشن‌های انقلاب و نقش مردم در پیروزی انقلاب، گفت: راه اندازی کاروان برای افتتاح پروژه از سوی مسئولان ضمن صرف هزینه و هدر رفت وقت و بدون بازخورد نامناسبی در سطح جامعه است.

لزوم پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان

نماینده خبرگزاری فارس گیلان با بیان اینکه امروز شاهد هجمه‌های رسانه‌ای علیه انقلاب و نظام هستیم، اظهار کرد: این موضوع سبب تغییر ذائقه مردم شده است که رویکرد رسانه‌های نیز باید با توجه به این تغییر ذائقه تغییر کند.

محدثه فردی با تأکید بر لزوم ضرورت توجه و پیگیری مطالبات مردمی از مسئولان، گفت: بیان مطالبات مردم و دستاوردهای انقلاب باید در ایام دهه فجر از سوی رسانه‌های استان گیلان مورد توجه قرار گیرد.

پیش بینی ۶ گفتگوی ویژه خبری برای ایام دهه فجر

معاونت خبر مرکز صدا و سیمای گیلان نیز با اشاره به برنامه‌های حوزه خبر این مرکز، گفت: در ایام دهه فجر برنامه‌های ویژه‌ای برای در حوزه خبر پیش‌بینی شده است.

معصوم پرست با بیان اینکه شهدای انقلاب اسلامی استان گیلان مغفول مانده‌اند، افزود: پوشش برنامه افتتاح پروژه‌های عمرانی در ایام دهه فجر در دستور معاونت خبر صدا و سیمای مرکز گیلان قرار گرفته است.

وی با اشاره به توجه به امیدآفرینی و لزوم آگاهی بخشی در زمینه مسائل مختلف اعم از سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی، افزود: دستاوردهای انقلاب باید به صورت هنرمندانه تبیین شود.

معصوم پرست پخش شش گفتگوی ویژه خبری با موضوع انقلاب، گزارش ویژه خبری، و برنامه‌های با موضوع شهدا را برخی از برنامه‌های این معاونت برای ایام دهه فجر عنوان کرد.

افزایش ۲۰ درصدی تولید برنامه در حوزه صدا برای ایام دهه فجر

رمضانی مدیر تولید رادیویی مرکز صدا و سیمای گیلان نیز در این نشست با اشاره به اینکه در ایام الله دهه فجر برنامه‌های ویژه‌ای تهیه و تولید و پخش خواهد شد، اظهار کرد: در حوزه کودک و نوجوان نیز برنامه‌های پیش بینی شده که اجرای میزگردهای با حضور نوجوانان یکی از این برنامه‌ها است.

وی پخش موسیقی قدیم با موضوع انقلاب اسلامی و همچنین تولیدات جدید حوزه استانی و کشوری، ارتباط با هنرمندان، اجرای دو مسابقه «شهر به شهر» و «ثانیه‌ها» با محوریت انقلاب اسلامی تهیه و پخش خواهد شد.

رمضانی ادامه داد: در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش ۲۰ درصدی تولید برنامه در حوزه صدا هستیم.

پخش مستند با موضوع شهدای انقلاب اسلامی گیلان

خاکپور معاونت سیمای، صدا و سیمای مرکز گیلان نیز با اشاره به تغییر رویکرد این مرکز برای تأمین و تولید برنامه‌ها، گفت: در حوزه برنامه‌های زنده چندین برنامه همانند «مهتاب شبان»، «در مسیر توسعه»، «خانه مهر» و «لوجنک» با محوریت انقلاب اسلامی برنامه‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی همچنین به پخش فیلم‌های سینمایی و سریال برای این ایام از سیمای مرکز گیلان اشاره و تصریح کرد: در حوزه معرفی شهدای انقلاب اسلامی نیز برنامه‌های پیش‌بینی شده و مستندهای تولید شده که در ایام الله دهه فجر بخش خواهد داشت شد.

کد خبر 4831905

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب گام دوم انقلاب دهه فجر استان گیلان اصحاب رسانه بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر شهرکرد سردار سلیمانی ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ‌برای پاسخ ایران به رژیم صهیونیسیتی

بیانیه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در خصوص پاسخ جمهوری اسلامی ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونسیتی به کنسولگری کشورمان در دمشق:

عملیات غرور آفرین سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در واکنش به حمله وقیحانه صهیونیست‌ها به ساختمان کنسولی سفارت کشورمان در دمشق، اقدامی هوشمندانه در چارچوب قواعد و نظامات بین المللی بوده و مصداق حمیت و غیرت دلاورمردانی است که انفعال و ضعف در برابر دشمن قسم خورده انسانیت را بر نمی‌تابند.

تحقق وعده صادق ایران اسلامی در قبال دشمن صهیونیستی، اولا حرکتی در راستای باز دارندگی و صیانت از تمامیت ارضی بوده و ثانیا پیام گویایی را به این رژیم نامشروع، حامیان و مهره‌های آن مخابره ساخته است. رهبر معظم انقلاب اسلامی در خطبه‌های نماز عید فطر امسال بر تنبیه قطعی و قاطعانه رژیم اشغالگر قدس تاکید فرمودند و این هشدار سریعا و در سطحی که موساد و ارتش رژیم صهیونیستی تصور آن را نمی‌کردند، تعبیر شد. شادی برادران و خواهران فلسطینی از این عملیات غرور آفرین و استیصال و سردرگمی رژیم صهیونیستی و حامیانش در قبال حماسه اخیری که ایران اسلامی خلق کرد، مثمره تثبیت گفتمان انقلاب اسلامی و شکل گیری منظومه مقاومت در منطقه است. 

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پاسخ قاطعانه و محکم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به رژیم کودک کش صهیونیستی را ارج می‌نهد و آن را برگ زرینی در تاریخ تحولات منطقه قلمداد می‌کند. این نصرالهی گوارای وجود همه مسلمانان، انسان‌های آزاده جهان و خصوصا مردم ستمدیده نوار غزه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • کمیته‌های شورای اطلاع رسانی استان بوشهر پویا و فعال‌تر شوند
  • اعدام هولناک 400 فلسطینی در بیمارستان شفا غزه
  • سپاه چرا جشنواره مدرسه عشق را در گیلان برگزار کرد؟
  • ضرورت اطلاع رسانی وضعیت زمین‌هایی تفکیک شده ی غیرقانونی
  • بیانیه‌ سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی ‌برای پاسخ ایران به رژیم صهیونیسیتی
  • اقتدار امروز ایران، نتیجه جان‌فشانی شهداست
  • عملیات سپاه پاسداران دل مردم را خوشحال کرد
  • دستگیری عاملان زورگیری در بزرگراه صدر
  • استقبال از پویش ملی زندگی با آیه ها
  • ۳ هزار قتل عام از آغاز جنگ غزه