Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این جلسه، اولویت های پژوهشی در حوزه های اقلیم و محیط زیست،زیر بنایی و گردشگری،فرهنگ و اجتماع،سلامت، اقتصاد و رونق تولید و سیاست مشخص شد. 

استاندار: فارس همواره در قله باشد

استاندار فارس در این جلسه گفت: با توجه به پتانسیل های استان در زمینه های اجتماعی، اقتصاد و صنعت و سایر ظرفیت ها و با توجه به بیانات مقام معظم رهبری فارس باید در تمامی شاخص ها در قله باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 رحیمی همچنین با تاکید بر اینکه جایگاه علمی و پژوهشی فارس نباید در کشور تضعیف شود ،اضافه کرد: حل مشکلات اجتماعی در کنار برطرف کردن دغدغه های مردم از ویژگی‌های طرح های پژوهشی است که در استان فارس اجرایی خواهند شد

استاتدار فارس در خصوص سایر ویژگی های طرح های پژوهشی افزود: افزایش خدمت رسانی یکی از ویژگی‌های است که در تصمیم‌گیری‌های طرح‌های پژوهشی مورد ملاک دستگاه‌های اجرایی و همچنین مراکز پژوهشی و استان قرار گیرد.

رحیمی بر گرایش پژوهش ها به حل مشکلات اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: با شناسایی توانمندی هایی که در استان فارس وجود دارد نسبت به بالفعل کردن پتانسیلهای بالقوه استان اقدام شود.

استاندار فارس در خصوص جایگاه علمی و پژوهشی فارس در کشور نیز متذکر شد: طی چند سال گذشته استان فارس جز برترین استان‌های کشور در حوزه پژوهش شناخته شده و به فارس عنوان قطب علمی نیز در کشور اطلاق می شود. 

عضو هیات علمی دانشگاه شیراز: زمان جذب اعتبارات پژوهشی کوتاه است

عضو هیئت علمی دانشگاه شیراز همچنین در این جلسه گفت: شناخت اولویت های پژوهشی در استان فارس از اولویت های حیاتی است که در موضوع پژوهش باید مورد توجه باشد.

سید آیت الله رزمجو با بیان اینکه فرصت کوتاهی برای ثبت طرح های پژوهشی در استان در اختیار است عنوان کرد: یکی از شاخص های ارزیابی استان ها که توسط وزارت علوم تحقیقات و فناوری مورد آزمون قرار می گیرد موضوعات پژوهشی و طرح‌های پژوهشی است که در وزارتخانه ثبت شده باشد.

وی آخرین فرصت ثبت پروژه ها و طرح های پژوهشی را پانزدهم اسفند ماه عنوان کرد.

یک میلیارد و ۵٠٠ میلیون تومان اعتبار پژوهشی فارس 

رئیس سازمان برنامه و بودجه استان فارس نیز در این جلسه گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار پژوهشی است که در اختیار استان فارس قرار گرفته است. 

حسن نوروزی با اشاره به اینکه اعتبارات پژوهشی در قالب اعتبارات هزینه ای تامین شده خاطرنشان کرد: دغدغه پژوهشگران مبنی بر هزینه کرد اعتبارات طی یک سال و تخصیص اعتبارات پژوهشی برطرف شده است.

وی در خصوص کارگروه هایی که زیر مجموعه شورای پژوهش استان است نیز بیان کرد: کارگروه آموزش ، پژوهش و فناوری جزء کارگروه های زیر بخشی شورای پژوهش است که فعالیت‌های پژوهشی در سطح استان در این کارگروه دنبال می‌شود و سعی شده تا با حمایت از رساله های دکتری اولویت های پژوهشی استان را به ثمر برساند.

٩۵٠٠ کودک در مناطق محروم نیازمند آموزش های پیش دبستانی اند

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این جلسه گفت :بیش از ۹ هزار و ۵۰۰ کودک در مناطق محروم استان، نیازمند آموزش های پیش دبستانی هستند و هزینه سرانه هر کودک نیز ١١۶ هزار تومان است. 

 عبدالرضا قاسم پور اضافه کرد: افراد بازمانده از تحصیل در سایر مقاطع بیش از ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارند تا به تحصیل بازگردند. 

برچسب‌ها دانشگاه شیراز استانداری فارس عنایت الله رحیمی طرح پژوهشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه شیراز استانداری فارس طرح پژوهشی دانشگاه شیراز استانداری فارس طرح پژوهشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، حبیب‌الله ظفریان، مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه صنعت نفت در سال ۱۴۰۲ پیشرفت‌های خیره‌کننده‌ای را تجربه کرد، گفت: کارهای بزرگی به‌ویژه در جزیره خارک که قلب تپنده صنعت نفت است انجام شده است.

وی افزود: نفت و گاز برای توسعه هرچه بیشتر به سرمایه‌گذاری نیاز دارند، از این رو تلاش این است بتوانیم با وضع قوانین، منابعی در اختیار صنعت نفت قرار دهیم و بخش خصوصی را نیز بیش از پیش وارد این صنعت کنیم.

مدیر دفتر انرژی، صنعت و معدن مرکز پژوهش‌های مجلس تصریح کرد: صنعت نفت امروز به صنعتی پویا تبدیل شده و به بالندگی خوبی رسیده و در دولت سیزدهم شاهد کارهای جهادی برای این صنعت بوده‌ایم و امیدواریم سال ۱۴۰۳ نیز این پیشرفت‌ها در صنعت نفت ایران تداوم یابد.

کد خبر 6064588

دیگر خبرها

  • پذیرش محدود پژوهش علوم انسانی از سوی دنیا
  • صنعت نفت با اقدام‌ جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • پژوهشی جدید: مغز انسان درحال بزرگ‌ترشدن است
  • آخرین مهلت ارائه پروپوزال به فراخوان طراحی سامانه هوشمند تشخیص بیماری‌های دندان
  • بررسی عوامل خارجی و داخلی در کاهش انگیزه پژوهشگران
  • نیازمند ایجاد واحد پژوهشی و فناوری مجزا در کشور هستیم 
  • ۲۰۰ طرح تحقیقاتی حوزه علوم شناختی به نتیجه رسید
  • خسارت ۱۰۰ میلیارد تومانی سیلاب به بخش کشاورزی سپیدان
  • جزئیات فراخوان طراحی کیت ارزیابی کیفیت مواد غذایی اعلام شد
  • تولد نخستین دوقلو‌های سال ۱۴۰۳ در استان سمنان