Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران گفت: صادرات برق توسط دولت و از طریق توانیر انجام می‌پذیرد و بخش خصوصی در این موضوع دخیل نیست و متاسفانه میزان صادرات با توجه به پتانسیل موجود ما نیز رشد چندانی نداشته است. تاریخ انتشار: 20:30 - 01 بهمن 1398 - کد خبر: ۵۸۹۰۷۷ پیام باقری رئیس کمیته صادرات سندیکای برق ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، با اشاره به آخرین وضعیت صادرات برق به کشورهای مختلف اظهار کرد: صادرات برق توسط دولت و از طریق توانیر انجام می‌پذیرد و بخش خصوصی در این موضوع دخیل نیست و متاسفانه میزان صادرات با توجه به پتانسیل موجود ما نیز رشد چندانی نداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس کمیته صادرات برق سندیکای ایران تصریح کرد: به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب، ایران می‌تواند هاب انرژی در منطقه شود، اما به دلیل انحصاری بودن صادرات برق توسط دولت توسعه چندانی را در زمینه نداشته ایم.
به گفته وی؛ در برنامه ششم توسعه مقرر شده است که ایران از لحاظ تبادل انرژی، به هاب منطقه تبدیل شود امری که به نظر می‌رسد فاصله زیادی تا رسیدن به آن وجود داشته باشد.
باقری ابراز کرد: اقداماتی از قبیل سنکرون کردن شبکه برق ایران و عراق مقدماتی برای تبدیل کردن کشور به هاب انرژی است اما مشکل اصلی در عدم حضور بخش خصوصی در فرایند صادرات برق به کشور‌های منطقه است و در صورت ایجاد فرصت برای بخش خصوصی شاهد تسریع صادرات خواهیم بود.
رئیس کمیته صادرات برق سندیکای ایران ابراز کرد: اختلاف افق شرق و غرب در کشور همسایه و از سوی دیگر ظرفیت عظیم منابع گازی می‌تواند کشور را در شرایط مطلوبی برای صادرت برق به همسایگان خود قرار دهد. بیشتر بخوانید: وجود ۳۸ میلیون مشترک در حوزه برق/ جامعه خوش مصرفی نیستیم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: برق اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان فناوری اطلاعات ایران، محمد خوانساری رئیس سازمان فناوری اطلاعات ایران، صبح امروز در دیدار با رئیس و کارکنان مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی سازمان فناوری اطلاعات، با اشاره به تأکیدات رئیس جمهور در دیدار نوروزی مدیران دولت مبنی بر این که ابر پروژه دولت در سال جاری، ارتقای امید در میان مردم است، اظهار داشت: انجام تکالیف و توسعه بدنه اجرایی سازمان فناوری اطلاعات ایران، نیازمند تعامل و مشارکت بخش خصوصی است و در این میان پیگیری‌های مستمر و به موقع مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی از سایر بخش‌ها و تمهیدات تأمین منابع مورد نیاز، نقش بسزایی را در رفع موانع و مشکلات این تعامل ایفا می‌کند.

وی در این رویداد بر جمع‌آوری و به روز رسانی آمار و شاخص‌ها در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با هدف ارائه در مجامع داخلی و بین‌المللی تاکید کرد و از مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی خواست تا نقش قوه محرکه‌ی شفافیت و اثربخشی در سایر بخش‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران را ایفا کند.

در ادامه این دیدار، مالک شمسی، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی به طور خلاصه «گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و برنامه‌های سال ۱۴۰۳» این مرکز را تشریح کرد و در خصوص اهم اقدامات انجام شده بیان داشت: تدوین و تصویب برنامه عملیاتی سال گذشته و سال جاری، تدوین برنامه و منشور پروژه‌های سند تحول دولت مردمی، برگزاری هشتمین دوره پایش شاخص‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور با مشارکت ۲۶ دستگاه اجرایی؛ کسب رتبه دوم بهره‌وری در ستاد وزارت ICT، همکاری برای تهیه و تدوین برنامه هفتم توسعه کشور در حوزه فناوری اطلاعات و برگزاری چهار مجمع عمومی سازمان، بخشی از اقدامات این مرکز در سال گذشته است.

وی هم‌چنین از نقش این مرکز در تهیه گزارش‌های آمارهای ملی و جهانی یاد کرد و محاسبه شاخص‌های توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی در سالی که گذشت و تکمیل شاخص‌های مرتبط با کشور ایران در اتحادیه جهانی مخابرات (ITU) را نمونه‌ای از این اقدامات دانست.

شمسی، نظام مند کردن فرآیند پایش اقلام اطلاعاتی و شاخص‌ها، یکپارچه سازی منابع اطلاعاتی و سامانه‌‏ها، چابک سازی فرآیند کنترل پروژه و شاخص‌ها و کاهش مکاتبات اداری را از دستاوردها و نتایج اقدامات این مرکز در سال گذشته دانست.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی در خاتمه برنامه اجرایی سال پیش رو، چالش‌ها و انتظارت این مرکز را تبیین کرد.

کد خبر 6080023 هنگامه فروغی

دیگر خبرها

  • گزارش آژانس از میزان آسیب وارد شده به تأسیسات ایران
  • رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: میزان ذخایر سرم و تولید واکسن روتاویروس
  • رئیس برنامه و بودجه کشور: رشد تولید باید به جهش تبدیل شود
  • راهکارهایی برای خرید و فروش انرژی توسط بخش خصوصی در مازندران
  • صادرات نفت روسیه رکورد زد
  • صادرات نفت روسیه با وجود تحریم رکورد زد
  • رشد ۱۰ برابری صادرات راه آهن تهران در فروردین ۱۴۰۳
  • معامله ۵۳ میلیارد کیلووات‌ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • معامله ۵٣ میلیارد کیلووات ساعت برق توسط بخش خصوصی در بورس انرژی
  • انجام تکالیف سازمان فناوری اطلاعات با رفع موانع همکاری بخش خصوصی