Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@09:35:58 GMT

کارشکنی‌ جمهوری خواهان در استیضاح ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۲۸۸۱

کارشکنی‌ جمهوری خواهان در استیضاح ترامپ

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، آدام شیف که یکی از حامیان جدی خروج ترامپ از کاخ سفید بوده است در جمع خبرنگاران با انتقاد از روند برگزاری استیضاح رییس جمهوری در مجلس سنا گفت: چنین روندی یک دادگاه عادلانه را تعیین نمی‌کند، و مردم آمریکا ناامیدانه به این نوع از برگزاری دادگاه نگاه می‌کنند.  

شیف در ادامه افزود: ما امروز به عنوان مدیران محاکمه ترامپ درخواست تجدید نظر از طرف سناتورها هستیم تا به سوگندی که خورده اند،  عمل کنند زیرا در جلسات دادگاه باید عدالت بی‌طرفانه انجام شود و یک محاکمه عادلانه برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
رییس دموکرات کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا پیش از این نیز نهادهای اطلاعاتی این کشور را متهم کرد که از ارائه اسنادی که در استیضاح دونالد ترامپ مؤثر است، خودداری می‌کنند.  

شیف نماینده دموکرات از ایالت کالیفرنیا، یکشنبه شب در گفت وگو با شبکه «ای. بی. سی» گفت: به نظر می‌رسد که این نهادها در برابر فشار دولت تسلیم شده‌اند.  

وی ادامه داد:   «آژانس امنیت ملی» بطور مشخص از ارایه اسنادی که به مسؤولیت‌های نظارتی ما در رابطه با اوکراین مرتبط است، خودداری می‌کند. این نهاد از ارائه اسناد به سناتورها نیز امتناع می‌کند. این موضوع عمیقاً نگران‌کننده است.

به گفته وی، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد «آژانس مرکزی اطلاعات»  (سیا) نیز همین رویکرد را در پیش گرفته است.  
ترامپ متهم است که تابستان امسال در تماسی تلفنی با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهوری اوکراین، وی را تحت فشار قرار داده تا در مورد فعالیت‌های اقتصادی پسر «جو بایدن» در آن کشور تحقیق کند.  

هدف از این اقدام، لطمه زدن به اعتبار بایدن به عنوان اصلی‌ترین رقیب انتخاباتی ترامپ عنوان شده است.  

ترامپ در همین راستا، ارسال کمک‌های مصوب کنگره به اوکراین را مشروط به انجام تحقیق درباره هانتر بایدن فرزند جو بایدن کرده بود.  

دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را به «سوء استفاده از قدرت» و «کارشکنی در اجرای عدالت» متهم کردند.  

این دو اتهام به عنوان بندهای استیضاح شناخته می‌شود که «آدام شیف» رییس کمیته اطلاعاتی سنا پنجشنبه شب با حضور در سنا این بندها را قرائت کرد و آغاز روند محاکمه ترامپ را کلید زد.  

برچسب‌ها مجلس نمایندگان آمریکا  مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا پروندهٔ خبری استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس نمایندگان آمریکا مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا دونالد ترامپ مجلس نمایندگان آمریکا مجلس سنا دونالد ترامپ استیضاح ترامپ ایالات متحده آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۲۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید

نظرسنجی جدید شبکه آمریکایی «ان‌بی‌سی نیوز» نشان می‌دهد که علاقه مردم آمریکا به انتخابات ریاست‌جمهوری آتی به کمترین میزان خود در نزدیک به دو دهه گذشته رسیده است، به طوری که تنها ۶۴ درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده علاقه خود را به رای دادن در انتخابات نوامبر آینده اعلام کرده‌اند.

براساس گزارش الیوم السابع، این شبکه در وب سایت خود توضیح داد که نتایج نظرسنجی در مقایسه با نظرسنجی‌های قبلی انجام شده توسط این شبکه در همان دوره قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال‌های ۲۰۰۸ (۷۴%)، ۲۰۱۲ (۶۷%)، ۲۰۱۶ (۶۹%) و ۲۰۲۰ (۷۷%) بوده است.

با توجه به روند رای دهندگان بین انتخاب مجدد جو بایدن، رئیس جمهور فعلی یا دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق، نتایج نظرسنجی حاکی از برتری ترامپ با اختلاف اندک، ۴۶ درصد در مقایسه با ۴۴ درصد است که نسبت به برتری ۵ امتیازی ترامپ در ژانویه گذشته کاهش یافته است. 

در همین راستا نشریه آمریکایی هیل در تحلیلی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری آمریکا که آبان امسال برگزار می‌شود، نوشت که این انتخابات مانند سال ۲۰۲۰ مجددا جو بایدن و دونالد ترامپ را مقابل یکدیگر قرار می‌دهد، با این تفاوت که این بار شرایط متفاوت است و این انتخابات برای مردم آمریکا نتیجه باخت-باخت خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • جمهوری‌خواهان اعزام پلیس برای سرکوب دانشجویان را خواستار شدند
  • ترامپ: با بایدن، صلح در خاورمیانه وجود نخواهد داشت
  • ترامپ به فساد در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم شد
  • پولیتیکو: ۳ دولت اخیر آمریکا در مقابل ایران ناکام شدند
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • پیشتازی اندک ترامپ نسبت به بایدن در جدیدترین نظرسنجی
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • نشریه هیل: انتخابات ۲۰۲۴ برای مردم آمریکا بازی باخت-باخت است
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلب در انتخابات
  • طرح «عروسِ ترامپ» برای جلوگیری از تقلّب در انتخابات