Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از مسدود شدن احتمالا عمدی خط اصلی جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی خیابان نخلستان در بارندگی آذرماه و احتمال خرابکاری در این مورد خبر داد.

به گزارش ایسنا؛ علیرضا عالی‌پور در جلسه‌ بررسی آخرین اقدامات انجام شده در زمینه بازسازی و جبران خسارات ناشی از بارندگی شدید و آبگرفتگی آذرماه سال جاری که امروز (یکم بهمن‌ماه) در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در زمینه رفع مشکلات بارندگی شدید آذرماه، خط جدید دفع آب‌های سطحی و یک ایستگاه پمپاژ جدید در شهرک دانشگاه ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تست این خط جدید انجام شده اما باید عملکرد آن را زیر بار بارندگی مشاهده کنیم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: مشکل اصلی ما در این منطقه در زمان بارندگی، از نظر پمپاژ از سمت دانشگاه به پایین‌دست بوده است یعنی تخلیه خوب انجام نمی‌شد که برای رفع آن، مسیرهای زیادی توسط آبفا شکافته شده و اغلب ترمیم انجام شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز بیان کرد: پس از بارندگی و آبگرفتگی‌های گسترده در آخر آذرماه، هنگام لایروبی و رفع انسداد خطوط فاضلاب مشاهده شد که مقادیر زیادی کیسه شفته آهک و سنگ جدول در خط اصلی جمع‌آوری فاضلاب و آب‌های سطحی در خیابان نخلستان که آخرین خط جمع‌کننده شهرک دانشگاه، فرهنگ‌شهر، معین‌زاده و بهارستان است، ریخته شده بود. این مورد، مشکوک به خرابکاری بود زیرا به اندازه یک کامیون شفته آهک و سنگ جدول به طرز ماهرانه‌ای در یک منهول جاگذاری شده بود.

عالی‌پور در خصوص دفع آب‌های سطحی، بیان کرد: از سوی سازمان شهرداری‌های کشور عنوان شده که به منظور دفع آب‌های سطحی اهواز، منابع اعتباری مورد نیاز در اختیار ما قرار می‌گیرد. در این خصوص، تفاهم‌نامه‌ای با قرارگاه خاتم‌الانبیا منعقد شده و مطالعات طرح جامع دفع آب‌های سطحی و مطالعات فاز ۲ را در اختیار این قرارگاه قرار داده‌ایم. نقاط بحرانی را مشخص کرده‌ایم و بازنگری طرح جامع و طراحی و اجرای فاز ۲ این طرح به عهده قرارگاه خاتم‌الانبیا خواهد بود.

وی بیان کرد: همچنین با توجه به هشدارهای مدیریت بحران در خصوص بارندگی فردا (۲ بهمن‌ماه)، هماهنگی لازم انجام شده و از هم‌اکنون برای تامین ماشین‌آلات، احداث خاکریز و سیل‌بند و ترمیم نقاط آسیب‌پذیر احتمالی، تمهیدات اندیشیده شده است.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز خطاب به حسینی‌زاده رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص ارائه گزارشی مبنی بر عدم انجام کامل لایروبی و جمع‌آوری لجن‌ها در اهواز توسط شهرداری اظهار کرد: این در حالی است که روز گذشته رئیس مرکز بهداشت غرب اهواز در مصاحبه‌ای از شهرداری تقدیر ویژه‌ای کرده است. حداقل زمانی که می‌خواهید چیزی اعلام کنید، با هم هماهنگ باشید.

لینک کوتاه: asriran.com/002yi6

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: شهرداری اهواز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس

شهردار تهران درباره در پیش بودن دور دوم انتخابات مجلس در تهران گفت: موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، علیرضا زاکانی شهردار تهران در حاشیه نشست هفتگی هیئت دولت طی سخنانی در پاسخ به سوالی درباره مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی و اینکه این امر  در تهران به دلیل حضور تعداد قابل توجهی از داوطلبان در این مرحله اهمیت خاصی دارد،گفت : موضع شهرداری تهران در انتخابات موضع پشتیبانی است.

وی افزود:  در شهرداری هم در دور اول انتخابات از دستگاه‌های اجرایی و نظارتی به اقتضای ظرفیت‌ها و توانمان پشتیبانی کردیم و هم در دور دوم انتخابات مجلس این وظیفه را داریم. 

زاکانی گفت:  ظرفیت‌های خودمان را برای حضور فعال در دور اول به کار گرفتیم و قطعا در دور دوم انتخابات هم این کار را خواهیم کرد.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • خرابکاری در حدی نبود که پاسخ فوری بدهیم | اقدام صهیونست ها بی پاسخ نمی ماند
  • غرق شدن یک کودک ۱۰ ساله بر اثر آبگرفتگی بارندگی در داراب استان فارس
  • نجات هفت نفر از اهالی کنارک که در سیل گرفتار شده بودند + فیلم
  • تداوم بارندگی و آبگرفتگی معابر زاهدان برای سومین روز
  • آبگرفتگی محدود برخی منازل در بندرعباس
  • «ابوطالبی» مدیر منطقه ۳ شهرداری اصفهان شد
  • تعویض یونیت پل‌های عابر مکانیزه پایتخت
  • زاکانی: واردات واگن‌های مترو امسال انجام می‌شود
  • چرا شیرخشک در بازار خوزستان کمیاب شده؟
  • برنامه پشتیبانی شهرداری تهران برای دور دوم انتخابات مجلس