Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سعید برخوری رئیس سازمان جهاد کشاوزی جنوب کرمان گفت: در خصوص برآورد اولیه خسارت ناشی از سیل در جنوب کرمان علیرغم پیش آگاهی و اطلاع رسانی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی شدید و سیل، خسارات زیادی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

او افزود: در شهرستان منوجان با ۱۳۰ میلیمتر بارندگی صورت گرفت که بیشترین خسارت نیز مربوط به این شهرستان مبلغ ۵۰ میلیارد تومان و در شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب به دلیل همجواری با تالاب جازموریان با خسارت مواجه شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخوری افزود: در شهرستان رودبار جنوب ۱۰ میلیارد تومان و شهرستان قلعه‌گنج ۲۰ میلیارد تومان خسارت به بخش کشاورزی بخصوص در مزارع گندم و کلزا، دام، منابع آبی، قنوات، چاه‌ها و کانال‌های آب رسانی وارد شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی پیرامون اقدامات انجام شده گفت: اکیپ‌هایی جهت خارج کردن دام‌ها از مناطق سیل زده اعزام، ولی قریب ۳۹۰ راس دام تلف شد که اکیپ‌های دامپزشکی جهت معدوم سازی دام‌های تلف شده در منطقه مستقر هستند.

او با اشاره به میزان خسارت وارده به سایر شهرستان‌های جنوب کرمان اظهار داشت: قریب ۲۰ میلیارد تومان خسارت به دیگر شهرستان‌های جنوبی وارد شد که بیشترین خسارت مربوط به منابع آبی بود

برخوری گفت: در مجموع نسبت به شهرستان‌های قلعه‌گنج و رودبار جنوب و منوجان خسارت به مزارع و دام‌ها کمتر بود.

او افزود: مجموع براورد اولیه مبلغ خسارت وارده به بخش کشاورزی جنوب را قریب ۱۰۰ میلیارد تومان است که میزان خسارت دقیق‌تر در حال بررسی و برآورد خسارت توسط کارشناسان می‌باشد.

انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی اخبار اقتصادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، رئیس سازمان راهداری وحمل ونقل جاده‌ای کشور در بازدید از محور‌های خسارت دیده در جنوب استان گفت: برای بازسازی راه‌های خسارت دیده از پنج استان کشور اکیپ‌های راهداری اعزام شده است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت میلیاردی سیل به کشاورزان گراشی
  • برداشت ملون و جانا از مزارع جنوب فارس
  • خسارت سیل به بیش از ۶۰۰ حلقه چاه کشاورزی در زرآباد
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • معرفی ۴ فروشگاه لوازم کشاورزی متخلف به تعزیرات حکومتی در جیرفت
  • کود شیمیایی قاچاق در رودبار توقیف شد
  • بارندگی ۴۰۹ میلی‌متری زرآباد و تخریب گسترده زیرساخت‌ها
  • خسارت میلیاردی به راه‌های جنوب سیستان و بلوچستان
  • سمپاشی باغ‌های رودبار علیه ملخ مراکشی
  • گرمای جنوب کرمان رسید، کولر‌های مددجویان بهزیستی نرسید