Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش شبکه سی ان بی‌سی، «چاک شومر» رییس اقلیت دموکرات‌های مجلس سنای آمریکا با انتقاد از برنامه جمهوریخواهان برای برگزاری دادگاه استیضاح ترامپ گفت، پیشنهادهای  اصلاحی در مورد روند دادگاه استیضاح ترامپ که قرار است بعد از ظهر سه شنبه به وقت محلی آغاز شود، ارائه می‌کنم. 
شومر در کنفرانس خبری افزود: اولین پیشنهاد این است که اسناد کاخ سفید در خصوص اتهامات ترامپ به مجلس سنا و جلسه استیضاح ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی افزود: این اسناد شامل متن جلسات و تماس‌های ترامپ و رییس جمهوری اوکراین و همچنین سوابق ایجاد و یا دریافت شده توسط پرسنل کاخ سفید در مورد تصمیم ارائه کمک‌های نظامی واشنگتن به کی‌یف است. 
میچ مک‌کانل رهبر اکثریت سنای آمریکا روز سه شنبه جدول زمانی ارائه کرد که براساس آن مدیران مجلس نمایندگان آمریکا و تیم حقوقی مدافع ترامپ فقط در دو مقطع (در مجموع ۲۴ ساعت) برای اقامه دعوا و مباحث اولیه در طرح استیضاح دونال ترامپ در سنا زمان خواهند داشت. دموکرات‌ها معتقدند این دو مقطع ۲۴ ساعته برای ارائه و بدست آوردن اطلاعات لازم، کوتاه و ناکافی است. 
در همین حال دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام مک‌کانل را تلاشی برای کتمان کردن سوءمدیریت ترامپ توصیف کردند. چاک شومر رهبر اقلیت دموکرات‌ها در سنا این جدول زمانبندی را" رسوایی ملی" خواند. 
شومر افزود: آشکار است که مک‌کانل تصمیم گرفته تا دسترسی به شاهدان و اسناد بسیار سخت‌تر شود. این چیزی نیست جز رسوایی ملی. 
مک کانل اعلام کرده است که این ۲۴ ساعت طی دو روز انجام می‌شود. پیش از این در روند استیضاع بیل کلینتون رییس جمهوری اسبق آمریکا این روند طی چهار روز انجام شد. 
اعضای سنای آمریکا روز سه شنبه جدول زمانی اعلام شده از سوی مک کانل را بررسی خواهند کرد. 
روند استیضاح ترامپ پس از افشای تماس تلفنی او با ولودومیر زلنسکی رییس‌ جمهوری اوکراین و فشار بر او برای تحقیقات درباره جو بایدن نامزد رقیب در اوایل مهرماه آغاز و سوم مهرماه متن کامل آن منتشر شد. این متن در پنج صفحه مربوط به مکالمه ۲۵ جولای (سوم مردادماه) بود. به دنبال این افشاگری تا پنجم مهرماه، ۲۱۹ نماینده مجلس نمایندگان آمریکا از مجموع ۴۳۵ نفر، رای به استیضاح ترامپ دادند. 
پس از آن با توجه به ساز وکار نا مشخص سنای آمریکا که اکثریت آن در اختیار جمهوریخواهان حامی ترامپ قرار دارد، رییس مجلس نمایندگان از ارسال پرونده استیضاح به سنا برای تشکیل محکمه خودداری کرد. خواسته دموکرات‌ها این بود که سنای آمریکا باید برخی از حلقه‌های نخست ماجرای "اوکراین گیت" را برای ادای شهادت فرا بخواند که یکی از آن‌ها جان بولتون مشاور پیشین امنیت ملی ترامپ است. 


 

برچسب‌ها دونالد ترامپ سنای آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا جان بولتون استیضاح ترامپ کاخ سفید پروندهٔ خبری استیضاح ترامپ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دونالد ترامپ سنای آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا جان بولتون استیضاح ترامپ کاخ سفید دونالد ترامپ سنای آمریکا مجلس نمایندگان آمریکا جان بولتون استیضاح ترامپ کاخ سفید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۳۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا

مجلس نمایندگان آمریکا در پی پاسخ مشروع ایران به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی و در حمایت از این رژیم، چند لایحه را علیه ایران به تصویب رساند.   به گزارش ایسنا، مجلس نمایندگان آمریکا بدون در نظر گرفتن حق مشروع ایران برای پاسخ دادن به اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی، در پی عملیات "وعده صادق" ایران علیه اراضی اشغالی، چند لایحه ضدایرانی را تصویب کرد، اما هنوز مشخص نیست که سنا اقدامی در ارتباط با آن انجام دهد.   نشریه آمریکایی پولیتیکو در این باره گزارش داد که این لوایح شامل قطعنامه‌ای است که شعار " از نهر تا بحر فلسطین آزاد می‌گردد" را "آشکارا یهودی‌ستیزانه" اعلام کرده و خواستار محکومیت آن است.   قانون "پاسخگو کردن مقامات ارشد ایران" نیز از جمله لوایح تصویب‌شده است که خواستار ارائه گزارشی درباره دارایی‌های مقامات ارشد ایرانی است.   لایحه دیگر "قانون پاسخگویی درباره تحریم‌های ایران" است که هدف جلوگیری از دور زدن تحریم‌ها علیه ایران را دنبال می‌کند.   "قانون تقویت ابزارها برای مقابله با استفاده از سپر انسانی" که امکان اعمال تحریم علیه نهادهایی را فراهم می‌سازد که از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.   "قانون منع قاچاق کاپتاگون" نیز از دیگر موارد تصویب‌شده توسط مجلس نمایندگان آمریکا است که به موجب آن، علیه نهادهای تولیدکننده یا تسهیل‌کننده توضیع محرکی ترکیبی به نام کاپتاگون تحریم اعمال می‌شود.   افزون بر این، صادرات فناوری‌های ساخت آمریکا به ایران، به طور دائمی با تصویب "قانون عرضه نکردن تکنولوژی برای اقدامات تروریستی" ممنوع می‌شود.   "قانون پاداش ندادن به گروگان‌گیرها" نیز آمریکا را از پذیرفتن مقامات تحریم‌شده در نشست‌های سازمان ملل متحد منع می‌سازد.   "قانون تحکیم تحریم‌های ایران" نیز تصویب شد که برخی تحریم‌ها علیه ایران را دائمی می‌کند.   قطعنامه‌ای نیز تصویب شده است که از اتحادیه اروپا می‌خواهد "سریعا" سپاه پاسداران ایران را سازمانی تروریستی اعلام کند.   هنوز نشانه‌ای مبنی بر قصد سنا برای اقدامی در راستای عملی کردن هر یک از این تدابیر وجود ندارد.   اقدام ضد ایرانی مجلس نمایندگان آمریکا در پی این انجام شده است که ایران، شامگاه شنبه، عملیات «وعده صادق» را علیه رژیم صهیونیستی و در پاسخ به اقدام متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه ساختمان کنسولگری ایران در دمشق اجرا کرد. ایران این حمله را حق مشروع خود برای پاسخ به اقدامات متجاوزانه علیه منافع خود و در چارچوب منشور ۵۱ سازمان ملل دانسته است.   سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، قبل از ساعت ۳ بامداد یکشنبه، سیل پهپادهای شاهد ۱۳۶ و موشک‌های بالستیک ایران را به آسمان سرزمین‌های اشغالی شلیک کرد که گنبد آهنین را درگیر کردند. بسیاری از موشک‌ها از این سپر دفاعی عبور کرده و به اهداف مورد نظر برخورد کردند. هدف موشک‌های سپاه، پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در نقب در جنوب سرزمین‌های اشغالی بود. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • (ویدئو) خودسوزی مقابل دادگاه ترامپ
  • خودسوزی یک فرد مقابل دادگاه ترامپ
  • حمایت دموکرات‌ها برای تصویب کمک‌های آمریکا به اوکراین و اسرائیل
  • طرح ممنوعیت تجارت با رژیم صهیونیستی در مجلس ترکیه
  • ترامپ دوباره در دادگاه
  • نمایندگان کنگره آمریکا: اسرائیل با سلاح‌های آمریکایی قوانین را نقض می‌کند
  • تلاش نمایندگان مجلس آمریکا برای لغو معافیت 10 میلیارد دلاری ایران
  • پیامد تردید نسبت به یکی از متهمان پرونده ۶ ژانویه برای ترامپ
  • تصویب چند لایحه علیه ایران در مجلس نمایندگان آمریکا
  • کاخ سفید از زلنسکی خواست اوکراین را با اسرائیل مقایسه نکند