Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-20@02:09:35 GMT

قیمت‌ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۴۱۷

قیمت‌ها رقابتی شود کمبود سنگ آهن نخواهیم داشت

به گزارش خبرنگار مهر، محمود نوریان در پنل تخصصی بررسی چالش‌ها و فرصت‌های بخش معدن و صنایع فولادی در دهمین همایش دنیای اقتصاد در پاسخ به گلایه شرکت‌های فولادی از کمبود سنگ آهن و عدم تمایل تولیدکنندگان سنگ آهن برای فروش این محصول به تولید کنندگان فولاد اظهار داشت: دو شرکت چادرملو و گل گهر به تنهایی بیش از ۵۴ درصد از کنسانتره و سنگ آهن واحدهای فولادی کشور را تأمین می‌کنند و اگر فولادی‌ها حمایت لازم را از معادن کوچک داشته باشند و خرید خود را با قیمت آزاد و عادلانه انجام دهند، به طور قطع تمایلی به صادرات با توجه به موانع موجود نخواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: شرکت‌های فولادی بزرگ هم می‌توانند با سرمایه گذاری در زمینه بهره برداری از معادن همت گمارند و اینکه فقط بگوییم معادن باید برای شرکت‌های فولادی مواد اولیه تهیه و تأمین کنند و خود وارد تکمیل زنجیره تولید نشوند، انتظار بجایی نیست زیرا معتقدیم نباید از رشد و توسعه شرکت‌های معدنی و صنعتی به بهانه کمبود سنگ آهن جلوگیری شود.

نوریان تاکید کرد: در چرخه تولید، انحصارطلبی مطرود است و هر شرکتی می‌تواند در راستای توسعه و ارزش آفرینی خود، زنجیره تولیدش را تکمیل کند.

وی عنوان کرد: اگر قیمت‌ها رقابتی شود، بسیاری از مشکلات مطرح شده برطرف و هم منافع معدنی‌ها و هم فولادی‌ها حفظ می‌شود.

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو افزود: امسال ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تن کنسانتره و ۳۰۰ هزار تن گندله اضافه بر نیاز واحدهای فولادی تولید شده و مشکل اساسی، عدم سرمایه گذاری مناسب در اکتشاف و استخراج معادن است که دورنمای تولید این محصول را نامطمئن کرده است.

کد خبر 4831969

منبع: مهر

کلیدواژه: مجتمع معدنی چادرملو یزد بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر شهرکرد سردار سلیمانی ایلام قزوین گرگان دهه فجر خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۴۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، رضا رادفر، معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات در اختتامیه هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران که عصر امروز (جمعه، ۳۱ فروردین ۱۴۰۳) در واحد علوم تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد، اظهار کرد: از ۲۹ فروردین تا امروز ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ را در مسابقات بین المللی ربوکاپ با موفقیت و هیجانات و برد و شکست گذراندیم و فضای رقابت را شاهد بودیم.

وی افزود: این رویداد فضاهای مختلف علمی را در کنار یکدیگر قرار می دهد، حوزه های علمی در یک تا ۲ دهه اخیر با جابه جایی هایی مواجهه شده و تقویت ارتباط صنعت و دانشگاه را ایجاد کرده است، از جمله این حوزه ها مربوط به رباتیک است که تغییرات اساسی را به وجود آورده؛ چرا که ما همیشه آخرین تحولات حوزه تکنولوژی را رصد می کنیم.

رادفر تصریح کرد: این رویداد را خیر مقدم عرض می کنم خدمت شما همه عزیزان، امیدواریم که بتوانیم در فضای رقابت باقی نمانیم و حوزه های علمی را تقویت تر کنیم.


وی گفت: طبق بازدیدی که از هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران داشتم متوجه شدم که بسیاری از فرصت ها شانس حضور در حوزه های صنعتی را داشتند، اما نیازمند حمایت هستند و می توانیم در مراکز رشد و واحدهای فناور از آن‌ها استقبال کنیم‌.

رادفرد اضافه کرد: شعار هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران یادگیری، آینده درخشان است، آینده درخشان بدون بهره گیری از تجربه موفق اتفاق نمی افتد، هر تجربه می تواند یادگیری جدیدی را به ارمغان بیاورد.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • کمبود نیروی کار در واحد‌های تولیدی قم
  • در مراکز رشد و واحدهای فناور حامی تیم های ربوکاپ هستیم/ در حوزه رقابتی باقی نمی مانیم و فضای علمی را تقویت می کنیم
  • آخرین فرصت خرید نهال گردوی اصلاح شده فقط با 40 هزار تومان
  • برگزاری یکی از مهم‌ترین رویدادهای صنعت فولادکشور در دانشگاه تهران
  • ثبت بالاترین میزان تولید فولاد ایران در سال ۱۴۰۲
  • قیمت جدید مرغ اعلام شد/ ابراهیمی: مرغداران با ضرر می‌فروشند
  • تولید ۱۳۴ هزار و ۶۵۶ تن انواع محصولات فولادی
  • پژو پارس گران شد/ افزایش قیمت کارخانه‌ای خودرو کلید خورد؟
  • کاهش قیمت ها در بازار مرغ | مرغداران با ضرر می‌ فروشند
  • طراحی دستگاهی برای آنالیز توزیع فشار در کف پا