Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالرضا حاج علی بیگی عصر سه شنبه در جلسه ستاد توسعه شهرستان خنداب در اراک، اظهار داشت: سال گذشته سند توسعه پایدار خنداب توسط سازمان مدیریت تدوین و تصویب شد و نظام نامه نیز در شورای معاونین وزارت کشور به تصویب رسید.

وی ادامه داد: برنامه توسعه شهرستان خنداب یک برنامه ملی است. توسعه باید در تمامی شئونات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و به ویژه در حوزه امنیتی نمود پیدا کند و برنامه‌هایی که در این حوزه وجود دارد، از این نوع هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار خنداب بیان کرد: اگر به دنبال این هستیم که توسعه پیوست پدافند غیرعامل را داشته باشد باید رویکرد توسعه نسبت به پایه درآمدی مردم تغییر پیدا کند و از یک سو الگوی کشاورزی صرف که با سرمازدگی، سیل و… مواجه می‌شود، را تغییر داد.

حاج علی بیگی با بیان اینکه پایه درآمدی شهرستان خنداب کشاورزی است، گفت: در این راستا تغییر الگوی کشت در دستور کار قرار گرفت به طوری که در دوسال گذشته بیش از ۹۰ هکتار محصولات کم آب بر مانند گل محمدی و گیاهان دارویی در سطح این شهرستان کشت شده است.

وی افزود: برای این حجم از تولیدات گیاهان دارویی بسترهایی برای اسانس گیری و گلاب گیری بایستی فراهم می‌آمد در این راستا به زودی عملیات احداث کارخانه گلاب گیری انجام می‌شود.

فرماندار خنداب گفت: سالانه بیش از ۳۰ هزار تن کشمش در شهرستان خنداب تولید می‌شود. در این راستا تنها یک کارخانه داشتیم که ظرفیت آن دو هزار تن بود و با پرداخت تسهیلات ظرفیت آن به پنج هزار تن افزایش پیدا کرد.

حاج علی بیگی بیان کرد: کارخانه دیگر در روستای ده سر در فرآیندی یک ساله با ظرفیت دو هزار و ۵۰۹ تن به بهره برداری رسید.

وی افزود: امسال با استفاده از تسهیلات تبصره ۱۸ دو کارخانه یکی در روستای آقداش با ظرفیت سه هزار تن و تأمین اعتبار چهار میلیارد تومان از محل تبصره ۱۸ که از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است و دیگر کارخانه با ظرفیت بیش از یک هزار تن در روستای کرکان در حال اقدام است.

فرماندار خنداب گفت: در این شهرستان ۳۳ هزار هکتار باغ وجود دارد که ۶ هزار و ۵۰۰ متر تاکستان و ۶ هزار و ۵۰۰ متر باغ زرد آلو است. اولین تولید کننده هلو و شلیل در استان هستیم، در تولید گوجه سرآمد هستیم.

وی با اشاره به مشکلات زیر ساختی در این شهرستان بیان داشت: باید به این حوزه بیشتر توجه شود. در ورودی شهرستان خنداب چند نقطه حادثه خیز داشتیم که با هماهنگی معاون امور عمرانی ۸ میلیارد تومان از محل تسهیلات سفر به این مهم اختصاص پیدا کرده که با تخصیص بخشی از تسهیلات به مبلغ ۴ میلیارد تومان در دهه فجر امسال کلنگ زنی آن را شاهد خواهیم بود.

فرماندار خنداب اظهار کرد: در حوزه اجتماعی سند راهبردی توسعه این شهرستان فقیر است و باید نسبت به برنامه عملیاتی اهتمام ویژه صورت پذیرد.

حاج علی بیگی عنوان کرد: با توجه به کسب رتبه اول کودک همسری این شهرستان در سال گذشته، با اقدامات لازم این رتبه کاهش پیدا کرده است.

وی بیان کرد: هشت واحد مدرسه توسط خیرین در این شهرستان با جذب مشارکت خیرین در حال احداث است.

وی اظهار داشت: در شش ماهه گذشته عملیات احداث یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی در سطح شهرستان خنداب آغاز شده است که ساخت ۸۰۰ واحد آن از محل تسهیلات سیل بوده که ساخت ۳۵ واحد را بسیج سازندگی بر عهده گرفته و از محل این اعتبارات ۱۱۰ واحد مسکونی برای خانواده‌های دارای معلول و زنان سرپرست خانواده احداث شده است.

فرماندار خنداب گفت: تا کنون ۳۰۰ واحد از محل تسهیلات مقاوم سازی احداث شده است. سال گذشته ۲۰ میلیارد تومان از محل اشتغال پایدار روستایی تسهیلات دریافت شده که ۳۵۰ فرصت شغلی به دنبال داشته است.

وی عنوان کرد: بیش از ۷۰ درصد از عملیات عمرانی استخر شهرستان خنداب انجام شده و در اردیبهشت یا خرداد ماه سال ۹۹ به بهره برداری می‌رسد.

کد خبر 4831968

منبع: مهر

کلیدواژه: سرمایه اجتماعی بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر شهرکرد سردار سلیمانی ایلام دهه فجر قزوین گرگان خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۵۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند

اله کرم عزیزی  گفت: این مددجویان با معرفی واحد مددکاری به نهادهای حمایتی کمیته امداد، انجمن حمایت از زندانیان، اداره بهزیستی و مرکز مراقبت بعد از خروج مورد حمایت ویژه قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: همچنین اعطای تسهیلات بانکی به زندانیان آزاد شده واجد شرایط با هدف ایجاد خود اشتغالی و کسب درآمد از برنامه های نهادهای حمایتی است .

نهادهای حمایتی ، از طریق پرداخت مستمری، ارزاق و کمکهای نقدی و غیرنقدی، بن خرید کالا، تامین لوازم التحریر ،هزینه آموزشی برای فرزندان زندانیان، کمک هزینه درمان، دارو، تهیه مواد غذایی و پوشاک به خانواده های زندانیان کمک می کنند.
عزیزی افزود: واحد مددکاری مجتمع ندامتگاهی قزلحصار با هدف حمایت از خانواده های زندانیان نیازمند آنها را به نهادهای حمایتی معرفی می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • ۳هزار زندانی ندامتگاه قزلحصار کرج از تسهیلات حمایتی بهره مند شدند
  • تبیین سیاست‌های فرهنگی تأثیرگذار بر بازآفرینی شهری
  • معرفی 14 میلیارد تسهیلات توسعه باغ در ساری
  • تکمیل طرح‌های زیرساختی به توسعه شهرستان سبزوار منجر می‌شود
  • انعقاد قرارداد تسهیلات ۴۵۰ هزار واحد مسکونی
  • ۵۹ درصد واحد‌های مسکونی روستایی در دشتستان مقاوم سازی شد
  • تامین آب شرب مجتمع جارچلو شهرستان میاندوآب از محل مجتمع ساحل راست
  • ساخت ۱۴۰ هزار و ۴۴۲ واحد مسکونی به مبلغ ۸۳۷ هزار و ۸۳۲ میلیارد ریال با تسهیلات بانک مسکن در سال۱۴۰۲
  • پرداخت ۵۶۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحد‌های صنعتی آذربایجان غربی
  • جهش ۷۷ هزار واحدی شاخص بورس