Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رویترز، "رابرت وود" سفیر خلع سلاح آمریکا در افتتاحیه کنفرانس خلع سلاح تحت حمایت سازمان ملل در ژنو به خبرنگاران گفت: ما فکر می‌کنیم، با توجه به اینکه تخمین زده می‌شود ذخایر هسته‌ای چین در طی 10 سال آینده دو برابر شود، اکنون زمان آن است که مذاکرات سه جانبه تسلیحات هسته‌ای با مسکو انجام شود. 
وود افزود: هفته گذشته واشنگتن مذاکرات سه‌جانبه احتمالی را در یک جلسه امنیتی با روسیه مورد بحث و گفتگو قرار داد و در مورد برگزاری این مذاکرات با روسیه به تفاهم‌هایی دست یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
این مقام آمریکایی در پاسخ به این سؤال که چطور باید به پکن برای پیوستن به این مذاکرات فشار آورد گفت: ما امیدوار هستیم که روسیه و دیگران کمک کنند. 
وی همچنین افزود: امیدوارم با گذشت زمان و با نفوذ دیگران به غیر از آمریکا، آن‌ها (چین) نیز به میز مذاکرات بیایند. ما فکر می‌کنیم حضور چینی‌ها برای امنیت جهانی ضروری است که به این مذاکرات ورود پیدا کنند.  
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه هفته گذشته اظهار داشت که مسکو در مذاکرات سه جانبه احتمالی شرکت خواهد کرد، اما وی چین را مجبور نخواهد کرد که موضع فعلی خود را تغییر دهد. 
چین قبلاً گفته بود که تسلیحات آنان در پایین‌ترین سطح نیازهای امنیت ملی قرار دارد و قابل مقایسه با اسلحه‌های روسیه و ایالات متحده نیست. 
 سازمان ملل متحد به دنبال از بین بردن کامل تسلیحات هسته‌ای است اما مذاکرات این روند بیش از ۲۰ سال است که به بن بست رسیده است. 
دونالد ترامپ گفت سال گذشته در مورد توافق جدید در مورد محدود کردن تسلیحات هسته‌ای با ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه گفتگو کرد و بعد از آن اظهار امیدواری کرد که چین نیز به این توافق ملحق شود، اما چین تاکنون از مشارکت در این توافق خودداری کرده است. 
 
 

برچسب‌ها مسکو روسیه سازمان ملل متحد دونالد ترامپ چین پکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مسکو روسیه سازمان ملل متحد دونالد ترامپ چین پکن دونالد ترامپ مسکو روسیه سازمان ملل متحد دونالد ترامپ چین پکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۵۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین

وزیر امور خارجه مجارستان با هشدار در این باره که اظهارات در مورد اعزام نیروهای ناتو به اوکراین جنگ جهانی سوم را نزدیکتر می‌کند، گفت: بوداپست خواستار آغاز هرچه سریعتر مذاکرات بین مسکو و کی‌یف برای برقراری آتش‌بس و پایان درگیری است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، پیتر سییارتو، وزیر امور خارجه مجارستان در مصاحبه با خبرگزاری «تاس» ابراز عقیده کرد که اظهارات برخی رهبران کشورهای غربی در مورد امکان اعزام نیروهای ناتو به اوکراین خطر وقوع جنگ جهانی سوم را افزایش می‌دهد.

وی گفت: «در چنین شرایط بحرانی، نه تنها عمل، بلکه گفتار نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. بنابراین، وقتی صحبت از امکان اعزام نیرو به اوکراین از زبان رهبران برخی کشورهای عضو ناتو شنیده می‌شود، این واقعا خطرناک است زیرا ما نمی‌خواهیم با این تهدید روبرو شویم. خطر وحشتناک جنگ جهانی سوم بسیار نزدیک است.»

وزیر خارجه تاکید کرد که مجارستان از متحدان خود می‌خواهد به گونه‌ای صحبت نکنند که جنگ جهانی را نزدیک تر کند. به گفته او، اخیراً در اروپا افراد منطقی بیشتری یافت می‌شوند که برخلاف برخی از رهبران سیاسی تمایل به مخالفت با تشدید تنش دارند.

تمایل مجارستان به ادامه تماس‌ها با روسیه در بالاترین سطح

پیتر سییارتو همچنین ابراز اطمینان کرد که مجارستان قصد ندارد از تماس با مقامات روس در بالاترین سطح چشم پوشی کند.  وزیر امور خارجه در مصاحبه با تاس یادآور شد: برای ما بدیهی است که حفظ ارتباط با رهبری روسیه ضروری است. ما معتقدیم که راه‌های ارتباطی باید باز باشد، زیرا اگر آنها را ببندیم، شانس صلح در آینده را کاهش خواهیم داد.

وی افزود که با مقامات ارشد روسیه از جمله سرگئی لاوروف وزیر خارجه، الکساندر نواک معاون نخست وزیر و دنیس مانتوروف وزیر صنعت و تجارت در تماس دائمی است.

تاکید مجارستان بر لزوم آغاز سریع مذاکرات بین روسیه و اوکراین

 وزیر خارجه مجارستان همچنین تاکید کرد که کشورش خواستار آغاز هر چه سریعتر مذاکرات صلح بین روسیه و اوکراین است.

سییارتو گفت: «موضع ما در قبال درگیری اوکراین که در نزدیکی کشور ما ادامه دارد، بسیار روشن است. ما معتقدیم که روسیه را نمی توان در این مناقشه شکست داد. غرب به ارسال تسلیحات به اوکراین ادامه می‌دهد به این امید که از «پیروزی بزرگ» روسیه جلوگیری کند. ولی رویکرد ما این است که باید هر چه سریعتر آتش بس برقرار شده و مذاکرات صلح آغاز شود.»

به عقیده او، هر چه زودتر مذاکرات آغاز شود، افراد کمتری جان خود را از دست می‌دهند و اوکراین نیاز به بازسازی کمتری خواهد بود.

اوکراین|مخالفت چین با مذاکرات صلح بدون مشارکت روسیهامکان میانجیگری هند در حل مناقشه روسیه و اوکرایناوکراین| سرنوشت کمک مالی آمریکا به کی‌یف روشن می‌شودانتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مقام سابق دولتی : کاظم صدیقی از من خواست ملک بهزیستی را به هم مدرسه او ملحق کنیم!
  • سناتور آمریکایی ضد ایران درگذشت/ جو لیبرمن چه می گفت؟
  • آمریکا ۶ فرد و ۲ نهاد مرتبط با کره شمالی را تحریم کرد
  • شروط روسیه برای مذاکره با آمریکا درباره اوکراین
  • خطر جنگ جهانی در صورت اعزام نظامیان ناتو به اوکراین
  • شروط کرملین برای مذاکره با آمریکا
  • سی‌ان‌ان: خرید و انتقال فوری سلاح، محور دیدار گالانت و آستین است
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشور‌های دوست متکی هستیم
  • مسکو: در زمینه مذاکرات امنیتی به کشورهای دوست متکی هستیم
  • کرملین: مذاکرات صلح اوکراین بدون روسیه شکست می‌خورد