Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، فریبا برنایی مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان اظهار داشت: تجربه‌های مختلف‌ نشان داده که زنان در دوران بهبودی و بازسازی، نقش‌های مهمی بازی کرده‌اند اما نقش آنها معمولا نادیده گرفته شده و به اندازه کافی شناخته، قدردانی و تقویت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  با اشاره به سیل گسترده اخیر در جنوب سیستان و بلوچستان افزود: شهرهای چابهار، کنارک و نیکشهر که درگیر سیل در جنوب بودند بیشترین تعداد مدیران زن در استان را دارند که خوشبختانه به خوبی از پس نقششان در مدیریت و امداد مردم بر آمده‌اند.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان همچنین به نقش فعالان اجتماعی زن استان در حادثه سیل اخیر اشاره کرد و گفت: در این اتفاق صحنه‌ای از همدلی، شجاعت و یاری رسانی هموطنان اعم از زن و مرد در کنار مسوولان خلق شد که بسیار ارزشمند است.

او  بیان کرد: زنان علاوه بر نیازهای خاصی که در هنگام وقوع سوانح طبیعی دارند که باید برطرف شوند، دارای دانش، توان و مهارت‌هایی هستند که اگر درست شناخته شود و فرصت و امکانات لازم و مناسب در اختیارشان قرار گیرد ضمن تقویت توانمندی‌های خود می‌توانند منابع انسانی مفیدی برای ارائه خدمات اجتماعی به جامعه خود در دوران بهبودی و بازسازی باشند.

برنایی ادامه داد: وقتی که سانحه‌ای طبیعی در محله‌ای فقیر رخ می‌دهد و یا باعث فقر می‌شود، سرعت و کیفیت بهبودی به شدت بستگی به چگونگی نجات و بازگشت اموال در معرض خطر یا آسیب دیده افراد و همچنین جبران خسارات وارده به آنها به وسیله اهدای کمک‌های مالی پیدا می‌کند.

او گفت: ورشکستگی و نیاز شدید مالی مانع از عملی شدن برنامه‌ریزی‌های ویژه دوران بهبودی و بازسازی در زمینه‌های مختلفی مانند اجتماعی، روانشناختی و بهداشتی می شود و هر چه طول زمان نیاز شدید مالی طولانی‌تر شود مشکلات جدیدی به مشکلات قدیم اضافه شده و به پیچیدگی آنها افزوده می‌شود.

مدیرکل دفترامور بانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان افزود: در این میان مهم است که در برنامه‌ریزی های اقتصادی زنان نیز به عنوان دریافت کننده کمک‌های مالی جدای از مردان در نظر گرفته نشوند.

او  اظهار داشت: در روزهای بعد و زمانی که کمک رسانی منظم‌تر و با برنامه‌ریزی انجام می‌شود نیز لازم است امدادگران روشی به کار گیرند که آذوقه و لوازم ضروری را تا جای ممکن به دست زن‌های خانواده نیز برسانند که این کار نه تنها موجب می شود که کمک ها متعادل پخش شود بلکه کمک می کند تا احساس استقلال و اعتماد و امنیت زنان تقویت شود و با امدادگران و مراکز خدماتی آشنا شوند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

برنایی ادامه داد: این احساس اعتماد و ایجاد ارتباط با امدادگران و مراکز خدماتی مقدمات مشارکت در امور اجتماعی آنها را در مراحل بعدی دوران بهبودی و بازسازی فراهم می‌کند.

او  همچنین به گوشه‌ای از فعالیت‌های دفتربانوان و خانواده استانداری سیستان و بلوچستان در راستای امداد رسانی به مردم سیلزده جنوب استان اشاره کرد و گفت: به محض وقوع سیلاب علاوه بر ارتباط مستمر با فرمانداران مناطق و متولیان امور بانوان فرمانداری‌های استان، فراخوانی جهت کمک به مردم سیلزده منتشر و کمک‌ها از سوی دفاتر بانوان استانداری‌های کشور به منطقه ارسال شد.

او  به دوران پس از سیل نیز اشاره کرد و افزود: باید به روزهای بعد از سیل نیز توجه ویژه داشت و مسیر کمک‌ها را در جهت بازسازی و ترمیم خرابی و تقویت زیر ساخت‌ها هدایت کرد.

انتهای پیام/ع

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خانواده سیل سیستان و بلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد


مهدی چراغ کارشناس حقوقی قوه قضائیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما درباره تصویری که از زندان ها در فلیم های سینمایی ارائه می شود گفت: متاسفانه بینندگان فیلم های سینمایی تصویر درستی از مسائل حقوقی در آثار نمی بینند و معمولا در پایان فیلم معمایی و جنایی با یک حس بد و ناامید کننده نسبت به دستگاه قضایی مواجه می شوند.

وی با تاکید بر اینکه می توان از رسانه به عنوان ابزاری برای آموزش استفاده کرد، افزود: روایت درست در سینما می تواند موجب کاهش مراجعات مردمی به دستگاه قضایی شود. سینما می تواند همانند یک مدرسه امور حقوقی را به مردم آموزش دهد.

چراغ اظهار داشت: بیشتر فیلم های سینمایی که در دهه نود تولید شده اند روی جرائم عمد تاکید داشتند و یا در این فیلم ها، زندان محل قاچاق مواد مخدر و حتی محل جرائم سازمان یافته دیگری بوده است. متاسفانه هیچ یک از آثار جنبه آموزشی زندان ها را نشان نداده اند. در صورتی که سینما می تواند تصویر واقعی از بازپروری زندانیان را نشان دهد.

وی افزود: ستاد دیه و یا سازمان زندان ها در اکثر مناسبت ها برای زندانیان مالی قدم های بزرگ برمی دارند اما خیلی کم دیده شده که داستان این کمک ها در فیلم های سینمایی روایت شود. در حالی که این روایت ها می تواند دیدگاه مردم را به زندانیان تغییر دهد و آنها را به مشارکت در آزادسازی زندانی های غیرعمد تشویق کند.

این کارشناس حقوقی، آشنایی نویسنده و کارگردان با مسائل حقوقی را یکی از شرایط اصلی ساخت فیلم درباره پرونده های حقوقی دانست و گفت: عدم آگاهی فیلمسازان از مسائل حقوقی باعث می شود که هیچ کدام از آثار، پرداخت درستی به کانون اصلاح و تربیت نوجوانان و همچنین کارگاه های فرهنگی و مهارت آموزی در زندان ها نداشته باشند. باید کارشناسان حقوقی و فیلمسازان با مشارکت یکدیگر برای ساخت فیلم های واقعی از پرونده های حقوقی قدم بردارند. 

دیگر خبرها

  • بحران‌زده ترین قاره جهان از نظر بلایای طبیعی کجاست؟ | اینفوگرافیک
  • فولاد چین در تجارت جهانی پررنگ شد
  • نقش پررنگ سینما در آزادسازی زندانیان جرائم غیرعمد
  • حضور پررنگ ارتش آلمان در رزمایش «ارابه غول‌پیکر» بیخ گوش روسیه!
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود
  • نقش پررنگ علی آقا محمدی در واگذاری استقلال
  • (ویدئو) جشن قهرمانی فاینورد در رختکن با حضور پررنگ علیرضا جهانبخش
  • نقش پررنگ علم و فناوری در دیپلماسی ایران
  • آیا صندوق بین‌المللی پول می‌تواند بحران بدهی جهان را حل کند؟
  • تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی ضرورتی انکارناپذیر و قانونی بود