Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-24@12:28:16 GMT

اتخاذ سیاست‌های تحولی در مجموعه دادگستری لرستان

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۷۶۶

اتخاذ سیاست‌های تحولی در مجموعه دادگستری لرستان

به گزارش خبرنگار مهر، فیض الله شیرزادی امروز سه شنبه در جلسه توجیهی کارمندان جدید الاستخدام دادگستری که در سالن جلسات اداره کل دادگستری استان برگزار شد، ضمن ابراز خوشحالی از اینکه اعضای جدیدی که دارای تعهد و اخلاص هستند به مجموعه دادگستری افزوده شده اند، اظهار داشت: کارمندان دستگاه قضائی باید بر عملکرد و مراودات خود مراقبت کنند و با توجه به تکالیف قانونی دستگاه و مراجع اداری بر کارمندان و ابواب جمعی خود، دادگستری استان نیز بر عملکرد کارمندان خود مراقبت و نظارت مستمری را اعمال خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر اینکه تمام تلاش ما باید این باشد که از حوزه صلاحیت و حیطه کاری و اختیارات خود خارج نشویم، گفت: ارتکاب برخی رفتارها که بعضاً واجد اوصاف کیفری است و اعمالی چون اخذ هدیه، رشوه، دخالت در امر قضا و … ممنوع بوده و با مرتکبین در این زمینه‌ها، برخوردهای قاطع قانونی در پی خواهد داشت.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان با اشاره به انتظارات مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از قوه قضائیه اظهار کرد: تحول ملموس و مشهود در این دستگاه مورد انتظار است و بدین منظور سند تحول دستگاه قضائی که مورد تاکید مقام معظم رهبری و نیز ریاست محترم قوه قضائیه است، تهیه و تدوین شده و برای نیل به اهداف مورد نظر، به نیروهای جهادی، متعهد، متخصص، دلسوز و خدوم نیازمند است و در همین راستا آیت الله رئیسی دستور داده اند که از همه ظرفیت‌ها استفاده شود و دادگستری استان نیز در نظر دارد با انجام کار در خارج از ساعات اداری و در صورت ضرورت حتی در ایام تعطیل در اجرای سیاست‌های تحولی پیشگام و پیشقدم باشد.

شیرزادی با اشاره به اینکه نظم و انضباط در همه امور و سطوح مطالبه جدی ما از همکاران است، افزود: توقع و انتظار ما از همه همکاران و بویژه نیروهای جدید الورود آن است که نظم و انضباط را در سرلوحه برنامه کاری خود قرار داده و از مقررات، آئین نامه‌ها، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه تبعیت کنند.

وی ضمن تاکید بر این مسئله که حفظ اسرار اداری، حفاظت گفتار و صیانت از اسناد و پرونده‌های حوزه متبوع بر همه کارکنان دستگاه قضائی واجب و لازم است و در صورت عدم رعایت این مورد برای آن مجازات‌های گوناگون اداری و بعضاً قضائی در نظر گرفته شده است، افزود: تکریم ارباب رجوع و حفظ کرامت انسان که از او به عنوان خلیفه الله یاد می‌شود و از جمله سیاست‌های اصلی و محورهای اصلی طرح تحول دستگاه قضائی محسوب و مورد تاکید مقام معظم رهبری و ریاست قوه قضائیه است، باید همگی خود را در هر شرایط و با هر جایگاهی مقید به رعایت این موضوع دانسته و در مقام عمل مجری این هدف والا و ارزشمند باشیم.

معاون منابع انسانی دادگستری لرستان ضمن اشاره به اینکه در اجرای وظایف قانونی برای کارکنان در طول خدمت دوره‌های آموزشی برگزار می‌شود و کارمندان دستگاه قضائی مکلف هستند در این کلاس‌ها شرکت کنند، افزود: جهت ارتقای شغلی همکاران دستورالعمل مشخصی تعریف شده و یکی از مبناهای ارتقای شغلی، دارا بودن ساعات آموزشی است.

براساس این گزارش، در پایان این جلسه کارکنان جدید الاستخدام سوگندنامه را قرائت و همگی بر پایبندی به آن تاکید کردند.

کد خبر 4831981

منبع: مهر

کلیدواژه: گام دوم انقلاب دادگستری لرستان قوه قضاییه خرم آباد بارش برف قاسم سلیمانی تعطیلی مدارس سیل سیستان و بلوچستان بوشهر شهرکرد سردار سلیمانی ایلام گرگان دهه فجر قزوین خطبه های نماز جمعه بیرجند انتخابات 98

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۷۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد


به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد در مراسم تکریم و معارفه روسای کل پیشین و جدید دادگستری استان یزد، افزود: با نهاد فراجا و برخی نهاد‌های دیگر نشست‌های متعددی را برگزار کردیم که طرح نور به صورت جامع و با برنامه ریزی تداوم یابد. 
وی بیان کرد: از بانوانی که مخاطب این طرح بودند و نهایت همکاری را داشتند، قدردانی می‌کنم چرا که شخصا از نزدیک دیده ام که اجرای طرح نور در جامعه بسیار موثر بوده است.
دادستان کل کشور در ادامه گفت: هیچگونه قانون جامعی در مورد حقوق عامه و آزادی‌های مشروع که از وظایف قوه قضاییه است، وجود ندارد.
حجت الاسلام والمسلمین موحدی آزاد، افزود: اخیرا لایحه حقوق عامه تکمیل و به معاون حقوقی قوه قضاییه داده شده که باید پیگیری شود تا دادستان‌ها بدانند تکلیف قانونی چیست و حقوق عامه کاملا مشخص باشد چرا که آزادی‌های مشروع نیز از مطالبات رهبر معظم انقلاب است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اسلامیت نظام نیز در مسیر حرکت بوده و در بسیاری از موارد موفقیت‌های خوبی را داریم، اما در برخی موارد فاصله داریم و امیدواریم مجلس بعدی که شکل می‌گیرد بیشتر تلاش کند و برای نزدیک‌تر شدن قوانین به دستورات اسلام و حل مشکلات مردم در سایه احکام اسلامی وضع قوانین داشته باشند.
استاندار نیز در این مراسم با قدردانی از مجموعه دادگستری استان یزد، گفت: محصول عملکرد مجموعه قضایی استان باعث افزایش سرمایه اجتماعی این دستگاه در استان یزد شد و این مجموعه در بالاترین سطح خود از این لحاظ قرار دارد.
فاطمی خاطرنشان کرد: خوشبختانه ارتباط بسیار خوبی بین دستگاه قضایی و مجموعه مدیریت استان وجود دارد و بیشترین تعامل در شورای تامین استان حاصل می‌شود، که موفقیت‌های استان محصول همین همراهی و همگامی است.
در این مراسم از خدمات پنج ساله غلامعلی دهشیری رییس کل پیشین دادگستری استان یزد قدردانی و حجت الاسلام حسین طهماسبی به عنوان رئیس کل جدید دادگستری استان یزد معرفی شد.
همچنین در این مراسم مهدی تشکری بافقی به عنوان معاون قضایی دادگستری استان و غلامعلی دهشیری به عنوان رئیس سازمان قضایی نیرو‌های مسلح استان یزد معرفی شدند.

دیگر خبرها

  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • فعالیت ۷۵ دفتر خدمات الکترونیک قضائی در مازندران
  • اجرای سند تحول قضایی در مازندران
  • سند تحول قضایی در مازندران اجرایی شود
  • رسیدگی به ۱۲ هزار پرونده بدون کاغذ در استان مرکزی
  • راه اندازی شعبه ویژه قضایی رسانه‌ها درگیلان
  • راه اندازی شعبه ویژه رسیدگی به پرونده‌های رسانه‌ها
  • اصحاب رسانه چشمان تیزبین و نافذ جامعه هستند
  • در حوزه امنیت هیچگونه مماشاتی وجود ندارد
  • پیشگیری از وقوع جرم در دستور کار دستگاه قضایی استان سمنان است