Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@10:27:42 GMT

تعجب مقامات کاخ سفید از ادعای ترامپ

تاریخ انتشار: ۱ بهمن ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۶۱۳۸۱۱

ساعت24-برخی منابع به دیلی بیست اعلام کرده‌اند که مقامات امنیتی در جلسه توجیهی با دونالد ترامپ گفته بودند که سفارت‌های آمریکا تنها یکی از نقاط احتمالی تحت هدف ایرانیان هستند و هیچ تهدید قریب‌الوقوعی علیه این سفارت‌ها مطرح نبود.

به گزارش دیلی بیست، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا زمانی که اوایل ماه جاری میلادی از تهدید قریب‌الوقوع سردار سپهبد قاسم سلیمانی علیه چهار سفارت آمریکا خبر داد، همه را در شوک فرو برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ادعای ترامپ برای برخی از مقامات آمریکایی این سوال را پیش آورد که آیا ترامپ این اطلاعات را به درستی منتقل کرده است یا خیر.

یک مقام کاخ سفید در این‌باره گفت: قطعا این سؤال مطرح بود که آیا او همان لحظه این ادعا را از خودش ساخته یا خیر.

به گفته دیلی بیست مقامات امنیتی تنها به ترامپ گفته بودند که امکان حمله ایران به دارایی‌های آمریکا در منطقه وجود دارد. مقامات امنیتی، سفارت‌های آمریکا را یکی از نقاط احتمالی حملات ایران می‌دانستند اما در واقع هیچ‌گونه تهدید قریب‌الوقوعی این سفارت‌ها را در خطر قرار نمی‌داد.

برخی منابع مدعی هستند که کسی در جلسه توجیهی به ترامپ نگفته بود که کسی درحال برنامه‌ریزی برای حمله به این نقاط است.

ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۳۸۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید

خبرنگاران فلسطینی در نوار غزه از همتایان خود مقیم در ایالات متحده آمریکا خواستند در اعتراض به تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ضیافت شام انجمن خبرنگاران کاخ سفید را تحریم کنند .

به گزارش مشرق، مدافعان حقوق فلسطینی‌ها نامه‌ای به ۲ زبان‌ انگلیسی و عربی توزیع کردند و در آن از رسانه‌های آمریکا خواستند از شرکت در ضیافتی که برای ۲۷ آوریل ترتیب داده شده است، خودداری کنند.

نسخه انگلیسی زبان وبگاه خبری العربی الجدید بخشی از محتوای این نامه را منتشر کرده است که در آن آمده است: ما به عنوان روزنامه‌نگاران فلسطینی از شما همکارانمان در سراسر جهان می‌خواهیم که فوراً و قاطعانه علیه همدستی مداوم دولت «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در قتل عام هدفمند و آزار و اذیت خبرنگاران در غزه اقدام کنید.

در ادامه نامه، شرایط سخت کاری خبرنگاران در نوار غزه در مقایسه با ضیافت اختصاصی خبرنگاران توضیح داده شده است، تناقضی که خبرنگاران غزه با توجه به قدرتی که واشنگتن در اختیار دارد، آن را هم امتیاز و هم مسؤولیت می‌دانند.

«ایمان محمد» فتوژورنالیست مستقل و یکی از سازمان‌دهندگان این ابتکار به العربی الجدید گفت در حالی که نسل‌کشی در غزه وجود دارد، انجام روتین کارها توسط خبرنگاران و دولت آمریکا درست به نظر نمی‌رسد.

این عکاس که تاکنون چندین مهمانی شام را برای خبرنگاران در کاخ سفید پوشش داده است، می‌گوید ترتیب ضیافت شام برای خبرنگاران کاخ سفید رویداد منحصر به فردی است.

ایمان و سایر حامیان حقوق مردم فلسطین امیدوارند روزنامه نگاران از مراسم ضیافت کاخ سفید برای صدور یک بیانیه تاثیرگذار استفاده کنند.

در نامه مذکور آمده است: حرفه خبرنگاری با روشن کردن حقیقت و پاسخگو کردن قدرت، نقش اساسی در ایستادگی در برابر بی‌عدالتی دارد. امضاکنندگان این نامه می‌گویند: برای ما غیرقابل قبول است که از ترس یا نگرانی بابت شغل خود سکوت کنیم، در حالی که خبرنگاران در غزه همچنان به دلیل انجام همین کار ما دستگیر، شکنجه و کشته می‌شوند.

طبق اعلام سندیکای خبرنگاران فلسطینی، با گذشت بیش از ۶ ماه پس از تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ارتش اشغالگر ۸۰ مقر نهادهای رسانه‌ای محلی و بین‌المللی را به طور کامل یا جزئی منهدم کرده است و خبرنگاران را حین پوشش خبری با وجود پوشش خبرنگاری آنها هدف قرار می‌دهد و تاکنون ۱۴۰ خبرنگار و عکاس خبری بر اثر هدف‌گیری و بمباران بی‌رویه رژیم صهیونیستی در مناطق مختلف نوار غزه شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شده‌اند.

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • دو سوم صهیونیست‌ها ادعای پیروزی قریب الوقوع نتانیاهو در غزه را باور ندارند
  • دستور مقامات کاخ سفید پس از حوادث اصفهان
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • نخستین عکس از عامل تهدید سفارت ایران در پاریس
  • قصد آمریکا برای اعزام مشاورین نظامی بیشتر به اوکراین
  • آمریکا مشاور نظامی به اوکراین می‌فرستد
  • فراخوان برای تحریم ضیافت شام خبرنگاران در کاخ سفید
  • تصاویر دلخراش از خودسوزی یک نفر در مقابل دادگاه ترامپ + فیلم