Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی "سومریه نیوز" عراق، المالکی در توئیتی نوشت: مسؤول عواقب فاجعه‌آمیز طولانی شدن روند انتخاب نخست‌وزیر عراق در آینده، افرادی هستند که در این کار مانع ایجاد می‌کنند.

وی ادامه داد:طولانی شدن مرحله انتخاب نامزد شایسته نخست‌وزیری که به دنبال حوادث تخریبی بوجود آمده در جریان تظاهرات عراق، عواقب فاجعه‌ آمیزی را ایجاد خواهد کرد که مسئولیت آن بر گردن مانع‌تراشان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمیساریای عالی حقوق بشر عراق اعلام کرد که در دو روز گذشته و در جریان موج جدید اعتراضات در عراق تاکنون ۱۰ عراقی کشته و حدود ۸۵ تن دیگر زخمی شدند.

اعتراض‌های خیابانی عراق امروز (سه‌شنبه) با بستن جاده‌های درون و برون شهری و آتش زدن حلقه لاستیک در بغداد و برخی شهرهای جنوب و مرکز عراق نیز ادامه یافته و این اعتراضات تاکنون حوادث و درگیری‌هایی را نیز در پی داشته ‌است.

معترضان خواستار معرفی فوری نخست وزیر به دور از گروه‌های سیاسی و احزاب کنونی، انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات آزاد هستند.

موج دوم این اعتراضات ۲۵ اکتبر (سوم آبان) و مرحله نخست اعتراضات مردم عراق روز اول اکتبر (۹ مهرماه) در ناکارآمد توصیف کردن دولت، تبعیض، فقر، بیکاری و فساد مقام‌های دولتی آغاز شد، همچنان با فراز و فرود در این مناطق ادامه دارد.

به دنبال این اعتراض‌ها، عبدالمهدی اوایل آذرماه از سمت خود استعفا کرد، اما هنوز جایگزین او به علت اختلاف‌های سیاسی درون حاکمیت تعیین نشده است، هرچند برخی منابع عراقی اعلام کردند "محمد توفیق علاوی"به سمت نخست وزیر جدید عراق معرفی خواهد شد.

وی از سال ۲۰۰۳ به بعد دو دوره نماینده مجلس عراق بوده همچنین در دولت «نوری المالکی» سمت وزیر ارتباطات را برعهده داشت.

نخست‌ وزیری علاوی (درصورت انتخاب) انتقالی و محدود است و در این مدت باید بسترهای برگزاری انتخابات زود هنگام عراق را فراهم کند.

برچسب‌ها نوری المالکی عراق عادل عبدالمهدی پروندهٔ خبری اعتراض در عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوری المالکی عراق عادل عبدالمهدی نوری المالکی عراق عادل عبدالمهدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۶۱۴۲۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به دولت عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهایش هشدار داد و تهدید کرد «پاسخ خواهد داد».

به گزارش ایسنا، این وزارتخانه روز سه شنبه در اظهاراتی مطبوعاتی اعلام کرد شبه‌نظامیان برای اولین بار از چهارم فوریه تاکنون دو حمله نافرجام را علیه نیروهای آمریکایی در عراق و سوریه انجام دادند.

به نقل از بغداد الیوم، پنتاگون از دولت عراق خواست تمام اقدامات لازم را برای دفاع از نیروهای آمریکایی مستقر در عراق انجام دهد و اعلام کرد در صورت ادامه حملات شبه‌نظامیان، همانند گذشته در دفاع از نیروهای خود تردید نخواهد کرد.

خبرگزاری رویترز روز دوشنبه از حمله پهپادی به پایگاه آمریکایی «عین‌الاسد» در عراق خبر داد.

روز یکشنبه نیز پایگاه «خراب الجیر» آمریکا در عمق سوریه با پنج موشک مورد هدف قرار گرفت.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • هشدار چین به آمریکا: بین تقابل و همکاری یکی را انتخاب کنید
  • اعتراضات دانشجویی به جنگ علیه غزه از آمریکا به اروپا کشیده شد
  • پیونگ‌یانگ به آمریکا درخصوص «اقدامات عملی قدرتمند» برای تقویت قدرت نظامی خود هشدار داد
  • اعتراضات سراسری دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از غزه
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا
  • اهداف سه‌گانه اردوغان از سفر به عراق چه بود؟
  • گوگل در دفاع از رژیم صهیونیستی ۲۰ کارمند دیگر خود را اخراج کرد
  • مشاور وزیر:مالکان درمورد مدیریت استقلال و پرسپولیس تصمیم می‌گیرند
  • جزئیات دیدار اردوغان با مقامات اقلیم کردستان عراق